۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۱

جزئیات جریمه ۲۵ بانک‌ بورسی

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی با اعلام جزئیات جریمه ۲۵ بانک‌ متخلف بورسی و دولتی، تهدید به برداشت از محل دارایی‌ بانکها در صورت عدم پرداخت جریمه کرد.
جزئیات جریمه ۲۵ بانک‌ بورسی
به گزارش اخباربانک، شاهین مستوفی درباره جزئیات جرائم مالیاتی بانک‌ها، گفت: از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ تا همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۵ بانک در مجموع باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پیشبرد طرح مردمی نهضت ملی مسکن تسهیلات ارائه می دادند که از این مبلغ فقط ۶۰ هزار میلیارد تومان به پروژه مسکن اختصاص دادند.

بنابراین طبق قانون باید ۲۰ درصد این میزان را به عنوان مالیات پرداخت کنند و سازمان مالیاتی موظف به اخذ جریمه ۶۰.۶ هزار میلیارد تومانی از این ۲۵ بانک است. تا ۱۵ آبان بر مبنای رأی تجدید نظر دادرسی انجام شده، ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان جریمه برای بانک‌های متخلف نهایی شده است.

سازمان مالیاتی مکلف است درباره اخذ جریمه براساس اطلاعات بانک مرکزی اقدام کند. برخی جریمه‌ها هنوز به مرحله قطعیت نرسیده و در مرحه دادرسی است که اگر بانک مرکزی و وزارت راه اطلاعاتی ارائه بدهند این جریمه ها کسر و اصلاح خواهد شد.

به عنوان نمونه بانک صادرات، ملی و پاسارگاد به ترتیب ۸.۴، ۶.۳ و ۵ هزار میلیارد تومان، بانک‌های کارآفرین و سامان نیز هر کدام ۲.۱ هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی در پروژه نهضت ملی مسکن دارند.

اگر بانکی از پرداخت این جریمه کرد خودداری کند، سازمان مالیاتی با همکاری بانک مرکزی می‌تواند این وجوه را از محل دارایی‌های بانک ها اخذ کند.
https://akhbarbank.com/vdcgn79y.ak9xw4prra.html
تازه ترین اخبار