۰
يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱

طلا یا دلار؛ کدامیک پیروز بازار خواهد شد؟

احساسات نشان می‌دهد که ارزش منصفانه طلا در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ دلار است.
به گزارش اخباربانک، قیمت طلا می‌تواند به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا احساسات در بازار همچنان به شیب اندکی نزولی ادامه می‌دهد. با این حال، تحلیلگران بازار انتظار هیچ مسیر عمده‌ای را برای طلا ندارند زیرا این فلز گرانبها همچنان پابرجاست و با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان مواجه است.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که احساسات در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت نسبتا خنثی است.

دیوید مدن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital گفت که ۱۸۰۰ دلار در هر اونس می‌تواند ارزش منصفانه طلا را در کوتاه‌مدت نشان دهد زیرا بازار همچنان گرفتار شده است و افزایش نرخ‌های بهره باعث تقویت دلار آمریکا می‌شود اما نوسانات بیشتری را برای بازارهای سهام ایجاد می‌کند.

او گفت: من فکر می‌کنم دلار آمریکا نسبت به طلا به عنوان یک دارایی امن، برتری جزئی دارد. اگرچه معامله طلا در حدود ۱۸۰۰ دلار راحت به نظر می‌رسد اما نتایج تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در کوتاه‌مدت کاهش یابد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بازار طلا سومین هفته خود را در محدوده منفی به پایان می‌رساند. علیرغم شروع بد نیمه دوم سال ۲۰۲۲، طلا همچنان عملکرد بهتری از بازارهای سهام دارد.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت: طلا همچنان آنچه را که قرار است انجام می‌دهد و با همه مشکلات افزایش نرخ، طلا جایگاه خود را حفظ کرده است. قیمت پایین‌تر است اما جایگاه خود را از دست نداده است.

این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. پنج تحلیلگر از میان شرکت‌کنندگان، معادل ۳۱ درصد، در کوتاه‌مدت صعود طلا را در نظر داشتند. در همان زمان، هفت تحلیلگر معادل ۴۴ درصد نسبت به این هفته طلا، منفی و چهار تحلیلگر معادل ۲۵ درصد نسبت به این فلز گرانبها در هفته آینده خنثی بودند.

تحلیلگران اشاره کرده‌اند که علاقه سرمایه‌گذاران به طلا اخیرا با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است. به گفته برخی از تحلیلگران، قیمت طلا همچنان با مشکل مواجه خواهد شد زیرا فدرال رزرو در تلاش جهانی برای افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده در اواخر این ماه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد اما فدرال رزرو تنها بانک مرکزی نیست که به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود است.

 انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه جولای افزایش دهد زیرا تورم همچنان در حال افزایش است. روز جمعه، داده‌های اولیه نشان داد که تورم در اروپا برای سال در ژوئن ۸.۶ درصد افزایش یافته است که نسبت به افزایش ۸.۱ درصدی ماه می بوده است. تحلیلگران دیگر خاطرنشان می‌کنند که بانک‌های مرکزی همگی با معضل یکسانی مواجه هستند که به دنبال افزایش نرخ بهره در مواجهه با کاهش رشد هستند. اگر فدرال رزرو و سایر بانک‌ها، تلاش‌های خود را برای کنترل تورم کنار بگذارند، این امر برای طلا بسیار مثبت خواهد بود.

مارک چندلر، مدیر عامل Bannockburn Global Forex گفت: او همچنین به دنبال افزایش قیمت طلاست. با این حال، او به این فلز گرانبها خوشبین نیست.
https://akhbarbank.com/vdcgwx97.ak9374prra.html
تازه ترین اخبار