۷۷ میلیون ایرانی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی می گیرند

20 ارديبهشت 1401 ساعت 9:21

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه ۷۷ میلیون ایرانی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی می گیرند و ۱۰ درصد هم مشمول نخواهند بود، مدعی شد ولت منفعت بودجه‌ای و مالی از اجرای این طرح ندارد !


به گزارش اخباربانک، احسان خاندوزی درباره ترکیب یارانه جدید پرداختی به دهک های مختلف به تقسیم بندی ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه اشاره کرد و به تلویزیون گفت: ۳۰ درصد از جمعیت ایران یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر هم یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. در این میان ۱۰ درصد هم بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند و همچنان در صف یارانه بگیران نیستند.

وی افزود: یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد. همچنین به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه کمک‌های معیشتی از خرداد تا پایان سال تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی یکجا به حساب مردم واریز می‌شود. بنابقراین مجموع دریافتی مشمولین ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این مقام مسئول مدعی شد: مردم مطمئن باشند دولت منفعت بودجه‌ای و مالی از اجرای این طرح ندارد و سیاست ارزی بهتر اعمال خواهد شد و با ارز حاصل از فروش نفت، زیرساخت‌ها  توسعه خواهد یافت. منفعت خزانه داری و یا کسب درآمد هم در این طرح در نظر گرفته نشده و اگر دو سال گذشته انجام می‌شد، هزینه کمتری داشت. 

به گفته خاندوزی، دولت به دنبال حمایت نقدی صرف نیست و بسته حمایتی شامل مواردی از جمله  بسته حمایتی وزارت راه برای اجاره‌بها مسکن است که بخشی از بار افزایش اجاره بها با تسهیلات بانکی جبران خواهد شد.


کد مطلب: 85472

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/85472/۷۷-میلیون-ایرانی-یارانه-۳۰۰-۴۰۰-هزار-تومانی-می-گیرند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com