۰
۱
وزیر اقتصاد با اعلام اینکه ۷۷ میلیون ایرانی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی می گیرند و ۱۰ درصد هم مشمول نخواهند بود، مدعی شد ولت منفعت بودجه‌ای و مالی از اجرای این طرح ندارد !
۷۷ میلیون ایرانی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی می گیرند
به گزارش اخباربانک، احسان خاندوزی درباره ترکیب یارانه جدید پرداختی به دهک های مختلف به تقسیم بندی ۷۷ میلیون یارانه بگیر در دو طبقه اشاره کرد و به تلویزیون گفت: ۳۰ درصد از جمعیت ایران یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر هم یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. در این میان ۱۰ درصد هم بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند و همچنان در صف یارانه بگیران نیستند.

وی افزود: یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد. همچنین به جای واریز چند مرحله‌ای یارانه کمک‌های معیشتی از خرداد تا پایان سال تمام پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی یکجا به حساب مردم واریز می‌شود. بنابقراین مجموع دریافتی مشمولین ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

این مقام مسئول مدعی شد: مردم مطمئن باشند دولت منفعت بودجه‌ای و مالی از اجرای این طرح ندارد و سیاست ارزی بهتر اعمال خواهد شد و با ارز حاصل از فروش نفت، زیرساخت‌ها  توسعه خواهد یافت. منفعت خزانه داری و یا کسب درآمد هم در این طرح در نظر گرفته نشده و اگر دو سال گذشته انجام می‌شد، هزینه کمتری داشت. 

به گفته خاندوزی، دولت به دنبال حمایت نقدی صرف نیست و بسته حمایتی شامل مواردی از جمله  بسته حمایتی وزارت راه برای اجاره‌بها مسکن است که بخشی از بار افزایش اجاره بها با تسهیلات بانکی جبران خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcf0jdc.w6dteagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
یارانه جدید کی قابل برداشت است؟
تازه ترین اخبار