۰
سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵

ماجرای پاداش هیئت مدیره بانک تجارت چه بود؟

مدیرامور مالی بانک تجارت در واکنش به انتشار تصاویری از مجمع عمومی بانک تجارت در فضای مجازی که برای تعیین میزان پاداش هیئت مدیره بود، گفت: این پاداش‌ها با وقفه ۵ ساله پرداخت شده و کاملا قانونی است.
به گزارش اخباربانک، محمود صفرزاده در مصاحبه اختصاصی با  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بانک تجارت از سال ۱۳۹۶ با زیان ۱۳۰ هزار میلیاردی مواجه شد و برهمین اساس، سند خروج از زیان را تنظیم کرد و موفق شد طی چهار سال گذشته، از زیان انباشته خارج شود و این زیان را مستهلک کند.

وی گفت: شاخص‌های عملکردی نشان می‌دهد که بانک تجارت در سال ۹۹، در چهل سال تاریخ بانک تجارت، بی سابقه بوده است.

صفرزاده افزود: مجمع عمومی صاحبان سهام برای تسویه صورت‌های مالی در سال ۹۹ پاداشی را برای پرداخت به اعضای هیئت مدیره تصویب کرد که این پاداش در متن قانون و در ماده ۲۴۱ قانون تجارت و همچنین اصلاحی سال ۹۵ مصوب مجلس شورای اسلامی دیده شده، و طبق آن، صاحبان سهام می‌توانند سه درصد از سود نقدی تقسیم شده را بین اعضای هیئت مدیره توزیع کنند.

مدیر امور مالی بانک تجارت گفت: این پاداش مصوب مجمع به صورت ناخالص تصویب شد و قرار شد بین ۵ نفر که عضو هیئت مدیره هم هستند توزیع شود.

وی افزود: برابر اسنادی که در ۵ سال گذشته در سایت کدال هم انتشار یافته هیچ پاداشی در این مدت به اعضای هیئت مدیره پرداخت نشده و امسال به جهت این که از زیان انباشته خارج شدیم این پاداش به اعضای هیئت مدیره پرداخت شده است.

صفرزاده گفت: مبلغ پاداش پرداخت شده را اگر تقسیم بر مدت زمان اعلام شده کنیم ماهی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود که رقم، رقم معقولی است.

وی در خصوص تصاویری هم که در فضای مجازی از جلسه هیئت مدیره پخش شده افزود: در شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌هایی که در برگزاری مجامع وجود دارد همه شرکت‌های بورسی به دلیل آن که اعضا و سهام داران باید از روند و ریز جلسه اطلاع پیدا کنند جلسات را به صورت زنده و برخط (آنلاین) در فضای مجازی پخش می‌کنند.

مدیرامور مالی بانک تجارت اضافه کرد: جلسه مجمع سهامداران بانک تجارت هم به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد و در همان زمان پخش زنده، تصاویری تقطیع شده توسط عده‌ای سودجو تهیه و منتشر شده است.
https://akhbarbank.com/vdcb05bw.rhb8spiuur.html
تازه ترین اخبار