۰
با هدف مساعدت و حمایت بانک ایران زمین، طرح "انتقال پرداخت اقساط تسهیلات 4 ماهه اول سال 1400 به انتهای دوره تقسط" برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهاي به شدت آسيب‌ديده از کرونا (به غير از تسهيلات قرض‌الحسنه) در این بانک اجرا می شود.
به گزارش اخباربانک، از آنجایی‌که بانک ها به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اقتصادی، دارای نقش انکارناپذیری در اجتماع بوده و عملکرد آنها بر کل جامعه تأثیر می گذارد، لذا توجه آنها به مقوله مسئولیت های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

بنا بر همین اساس بانک ایران‌زمین با داشتن 267 شعبه در سراسر کشور به‌عنوان یکی از بانک‌های بزرگ خصوصی و یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های فعال کشور از یک‌سو و از سویی دیگر در مقام یک بانک و سازمان مردم‌نهاد، نقش به سزایی در توسعه فرهنگ مسؤولیت‌های اجتماعی سازمانی در جامعه هم در ابعاد اقتصادی و هم در زمینه‌های اجتماعی دارد.

در سال‌های اخیر حمایت از سازمان‌های مردم نهادی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی؛ همچنین حفظ منابع آب، جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله و راه‌اندازی پویش‌های اجتماعی به‌صورت جدی و در راستای اجرای مسؤولیت اجتماعی بخشی از اقداماتی است که از سوی بانک ایران‌زمین در دستور کار قرارگرفته است.
 
بنابراین با توجه به اینکه مسئولیت‌های اجتماعی در بانک ایران‌زمین به طرز چشمگیری افزایش یافته و کمک به بنگاه‌های اقتصادی را با رویکرد حل مشکل تامین مالی را در دستور کار خود قرار داده است. نقش پررنگی نیز در رشد اقتصادی کشور ایفا کرده است. به عبارت دیگر در شرایط کنونی مسئولیت اجتماعی بانک‌ها در مقایسه با سایر بنگاه‌های اقتصادی پررنگ‌تر است، چراکه افزودن یک خط تولید جدید یا به‌روزرسانی تجهیزات مستعمل و قدیمی در یک شرکت یا بنگاه اقتصادی درصدد می‌تواند به اشتغال و حفظ سطح تولید کشور کمک کند.

حال با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن برخی مشاغل و تولیدکنندگان، این بانک در یک حرکت مسئولانه و در طرحی به منظور حمایت از تسهیلات گیرندگان(طرح "انتقال پرداخت اقساط تسهیلات 4 ماهه اول سال 1400 به انتهای دوره تقسط" برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهاي به شدت آسيب‌ديده از کرونا (به غير از تسهيلات قرض‌الحسنه) از این افراد اقدام کرده است.
 
براساس این طرح ، در راستای اجرای تکالیف ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (مندرجات نامه شماره 81128/00 مورخ 20/03/1400 مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشوئی بانک مرکزی ج.ا.ا ) و با هدف مساعدت و حمایت بانک ایران زمین، طرح "انتقال پرداخت اقساط تسهیلات 4 ماهه اول سال 1400 به انتهای دوره تقسط" برای صاحبان مشاغل وکسب وکارهاي به شدت آسيب‌ديده از کرونا (به غير از تسهيلات قرض‌الحسنه) که موعد بازپرداخت اقساط تسهيلات دريافتی آن ها درچهارماهه اول سال۱۴۰۰ بوده و در اين بازه زمانی پرداخت نگردیده باشد (منوط به آن که بدهی آن‌ها به شبکه بانکي تا تاريخ 01/11/1399 درطبقه جاری قرارداشته باشد) در این بانک اجرا می شود.

موعد پرداخت تسهيلات با بازپرداخت به صورت دفعی برای مشمولين اين طرح که سررسيد بازپرداخت آن در سه ماهه اول سال۱۴۰۰ باشد، به پايان تيرماه سال جاری منتقل می شود.

مشمولين این طرح تا موعد مقرر برای بازپرداخت اقساط داراي سررسيد طی چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰، مشمول محدوديت‌ها و ممنوعيت‌های بانکی ناظر بر اشخاص دارای بدهی غيرجاری نمی شوند.

مصادیق مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب دیده از کرونا به شرح زیر می باشند:
مراکز فرهنگی، هنری و رسانه ای (غیر دیجیتال)، موزه ها، سینماها، و تئاتر ها
مراکز تفریحی، باغ وحش ها و شهربازی ها
مراکز آموزشی، آموزشگاه ها و مهدکودک ها (به غیر از مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی)
مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجمتع های جهانگردی و گردشگری، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، خدماتی بین راهی، زائرسراها، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری، زیارتی و آژانس های مسافرتی
شرکت های حمل و نقل مسافر برون شهری
مراکز پذیرایی، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چایخانه ها، قهوه خانه ها، مراکز تهیه و طبخ غذا
قنادی، شیرینی پزی، آبمیوه و بستنی فروشی
آرایشگاه های مردانه، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی
مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، خرازی، خیاطی، مراکز فروش کادویی، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم التحریر، مراکز توزیع صنایع دستی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، و تزئینات داخلی ساختمان، آتلیه و عکاسی
مراکز عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی
نمایشگاه های تجاری اعم از عمومی، تخصصی و بین المللی
مراکز مرزشی، باشگاهها و مراکز ورزشی آبی، پارک های آبی و استخرها
بدیهی است؛ پذیرش درخواست مشتری پس از بررسی توسط بانک و در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه امکان پذیر می باشد.
 
فرم درخواست تعویق بازپرداخت تسهیلات
https://akhbarbank.com/vdch-wn6.23nvmdftt2.html
تازه ترین اخبار