۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹

عقبگرد دلار در معاملات جهانی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در ادامه سیگنال دهی متناقض به بازارهای مالی، این بار یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا از احتمال طولانی شدن روند احیای اقتصادی این کشور خبر داده است.

همچنین به نظر می رسد کرونا روی توان بودجه ای بزرگ ترین اقتصاد اروپایی تاثیر منفی محسوسی گذاشته است تا جایی که مرکز مطالعات اقتصادی آلمان اعلام کرده مازاد بودجه ۵۲.۵ میلیار دلاری دولت در سال قبل جای خود را به کسری بودجه ۱۷۰ میلیارد دلاری در سال جاری خواهد داد. به گفته این مرکز،  امسال اقتصاد این کشور ۵.۳ درصد کوچک خواهد شد که این رقم در صورت تحقق، ۱.۴ درصد بیشتر از رقمی خواهد بود که پیشتر تصور می شد.  این موسسه با پیش بینی از سرگیری رشد اقتصادی در سال آینده، نرخ رشد سال ۲۰۲۱ را ۵.۱ درصد پیش بینی کرده است.

کیوسوکه سوزوکی-  استراتژیست مسائل ارزی در موسسه " سوسیه جنرال" گفت: فکر می کنم در بلندمدت بین یورو و دلار توازن برقرار شود و نرخ برابری هر یورو در بلندمدت  احتمالا ۱.۱۶ دلار خواهد بود. ما شاهد یک روند احیای طولانی خواهیم بود و فارغ از اینکه چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، کار سختی را برای رساندن اقتصاد به سطح پیش از آغاز بحران کرونا خواهد داشت.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۷۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۸ دلار اعلام شد.
 
ارزهای اروپایی
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۸۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۴ دلار رسید.

ارزهای آسیایی
 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۰۵.۵۴۲  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۷۸۹ یوان چین اعلام شد.
https://akhbarbank.com/vdceoo8f.jh8pei9bbj.html
تازه ترین اخبار