۰
براساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون عملیات بانکداری بدون ربا، مدیریت بازار طلا از اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده ، از این رو واردات طلا کماکان با ارز متقاضی ( به نرخ شبکه صرافی های مجاز ) صورت گرفته ، به طوری که طلا مشمول دریافت ارز مبادله ای نمی باشد .
واردات طلا مشمول دریافت ارز مبــادله‌ای نیست
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران«صمد کریمی» سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با اعلام مطلب فوق خاطرنشان کرد: این امر در راستای سیاست های پولی و ارزی بانک مرکزی و با هدف حفظ ثبات در بازار طلای کشور صورت می گیرد . 

کریمی با بیان اینکه گروه کالایی ۹ ( به جز طلا و فلزات گرانبها ) مشمول دریافت ارز مبادله ای خواهد بود تاکید کرد: براین اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گروههای کالایی ۱ و ۲ ( کالاهای اساسی و دارو ) را به نرخ مرجع تامین ارز نموده و گروههای کالایی ۳ تا ۹ ، گروه ۲ ( اقلام غیردارویی و تجهیزات پزشکی ) و اولویتهای مصارف خدماتی۱۹ گانه را به نرخ مبادله ای تامین ارز می نماید . 

به عبارت دیگر، کلیه تقاضاهای رسمی کالا و خدمات به سیستم بانکی هدایت شده و سهم بازار بین بانکی در تامین نیازهای ارزی کشور به حداکثر ممکن خود خواهد رسید .
https://akhbarbank.com/vdcb.ab9urhb9wiupr.html
تازه ترین اخبار