۰
بورس تهران و کراچی در راستای توسعه ارتباطات بین‌المللی بازار سرمایه دو کشور ایران و پاکستان به یکدیگر متصل می‌شوند.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از مهر،‌ مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی خبر از اتصال دو بورس تهران و کراچی در آینده ای نزدیک داد و گفت: مذاکرات نهایی مدیران و اعضای هیات مدیره دو بورس تهران و کراچی در حال انجام است.

حامد سلطانی نژاد گفت: طی دو سفر به این کشور و بازدید از بورس کراچی، جلسه‌ همکاری دوجانبه بازار سرمایه ایران و پاکستان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی درخصوص هدف از تعامل این دو بورس اظهارداشت: قصد ما این است بستری فراهم شود تا سهامداران ایرانی و پاکستانی بتوانند سهام شرکت‌های بورسی دو کشور را به صورت مستقیم خریداری کنند.

این مقام مسئول افزود: قرار بر این است شرکت سپرده گذاری مرکزی ظرف یک تا دو ماه آینده با شرکت سپرده گذاری پاکستانی تفاهم نامه ای امضا کند تا شرایط برای تعامل بورس های دو کشور فراهم شود.

مدیر عامل سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت : تحقیقات نشان می دهد در بحث مبادلات بین‌المللی و ارتباط بین بورس‌ها، عموما کاراترین روش، اتصال از طریق شرکت های سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

وی ادامه داد: در این روش شرکت‌هایی در دنیا هستند که کار تسویه را در سطح بین‌المللی انجام می‌دهند. به تازگی در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که اتصال بورس‌ها به یکدیگر و ایجاد زمینه انجام معاملات بین‌المللی جز با اتصال شرکت های سپرده گذاری امکان‌پذیر نیست.

سلطانی نژاد با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضلی که بر سر موضوع ارتباط دو بورس وجود دارد، عدم آشنایی سهامداران ایرانی از مزیت‌های بورس پاکستان و بالعکس است، گفت: قرار است در گام اول، سایتی ایجاد شود و اطلاعات تمام شرکت‌های ایرانی و پاکستانی در آن قرار گیرد .

وی ادامه داد: در گام دوم یک سایت مجازی طراحی می شود تا افراد بتوانند پرتفوی مجازی متشکل از سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس کراچی و بورس تهران تشکیل دهند.

سلطانی نژاد معتقد است که در این شرایط وقتی سهامداران ببینند که در محیط مجازی، می توانند بازدهی کسب کنند شرایط برای حضور آنان در فضای واقعی فراهم می شود.
https://akhbarbank.com/vdcf.cd1iw6dvygiaw.html
تازه ترین اخبار