۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

افزایش ذخایر طلای عراق

عراق با پیوستن به اقتصادهایی مانند برزیل و روسیه که به متنوع کردن ذخایر خارجی‌شان پرداخته اند، برای نخستین بار در چند سال گذشته ذخایر طلایش را افزایش داد.
افزایش ذخایر طلای عراق
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از ایسنا، خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی از جمله دلایل رشد بهای این فلز گرانبها از سال ۲۰۱۰ بوده است. بانک‌های مرکزی در این سال برای نخستین بار در دو دهه گذشته در بحبوحه افزایش تردیدها نسبت به ثبات دلار به عنوان اصلی‌ترین ذخیره ارزی جهان، به بزرگترین خریداران طلا تبدیل شدند.

آمار ماهانه صندوق بین المللی پول نشان داد که ذخایر طلای عراق در فاصله سه ماه از اوت تا اکتبر امسال، چهار برابر شد و به ۳۱.۰۷ تن رسید.

این کشور در نخستین تغییر در ذخایرش طی سال‌های گذشته، حدود ۲۳.۹ تن طلا در ماه اوت اضافه کرد و مجموع ذخایرش را به ۲۹.۷ تن رساند. پیش از این ذخایر طلای این کشور با رشد دو تا سه تنی، به ۳۲.۹ تن در ماه سپتامبر رسیده بود و در ماه اکتبر با ۱.۰۲ تن کاهش، ۳۱.۰۷ تن بود.

به گفته تحلیلگران، اگرچه بازار طلا اکنون تحت تاثیر اخبار مربوط به پرتگاه مالی آمریکا قرار دارد اما اخبار خرید از سوی بانک‌های مرکزی، قیمت‌های طلا را در آینده تقویت خواهد کرد.

قیمت‌های معاملات نقدی طلا برای بیستمین سال متوالی در سال ۲۰۱۲ رشد خواهد کرد و بهای طلا حدود ۳۰ درصد در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ ترقی کرده است.

در میان بانک‌های مرکزی دیگر، برزیل دارایی‌های طلایش را برای سومین ماه متوالی در نوامبر افزایش داد و به ۶۷.۱۹۹ تن رساند. روسیه با افزودن ۲.۸۶ تن، ذخایرش را به ۹۳۷.۸۲ تن رساند که هشتمین ذخایر بزرگ طلا در جهان به شمار می رود.

بر اساس آمار شورای جهانی طلا، آمریکا با بیش از هشت هزار و صد تن طلا، صاحب بزرگترین ذخایر طلا در جهان است.

بانک مرکزی کره جنوبی با خرید ۱۴ تن طلا در ماه نوامبر، ذخایرش را به ۸۴.۴ تن رساند.

خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی در سه ماهه اول امسال به ۳۵۱.۸ تن رسید که بیشتر از مجموع خریدهای انجام گرفته در سال ۲۰۱۱ بود.

به گزارش رویترز، اما برخی از کشورها شامل ترکیه، سریلانکا، مکزیک و مغولستان ذخایر طلایشان را کاهش دادند.
https://akhbarbank.com/vdcd.o0j2yt0jxa26y.html
تازه ترین اخبار