۰
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
گزارش/

اسامی 10 کشور دارنده بزرگترین ذخایر طلای رسمی جهان

بانک مرکزی روسیه و چین همچنان در حال افزودن طلا به ذخایر خود هستند. علیرغم کمتر شدن بهای طلا، واضح است که بانک های مرکزی خارج از غرب اروپا و آمریکای شمالی به تلاش برای افزایش هلدینگ طلای خود ادامه می دهند.
اسامی 10 کشور دارنده بزرگترین ذخایر طلای رسمی جهان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «اخبار بانک»،‌ بر طبق آمار کنسول جهانی طلا که در گزارشات سه ماهه، روند تقاضای طلا منتشر شد، بانک های مرکزی در سال جاری اقدام به خرید طلای بیشتری می کنند.

در آخرین گزارش اعلام شد در نیمه اول سال جاری میلادی ۲۴۰ تن خریداری شده است. این در حالی است که بانک های مرکزی در نیمه اول سال ۲۰۱۳، ۱۸۰ تن طلا خریداری کرده بودند. البته اینها فقط آمار و ارقام گزارش شده به صندوق بین المللی پول هستند و شامل مواردی که چین برای افزایش ذخایر خود خریداری کرده است نمی شود.

بر طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، آخرین خریدار طلا روسیه بوده است. گفته می شود روسیه در ماه ژوئیه هلدینگ خود را ۹.۳۳ تن افزایش داد که ماه پیش از آن، یعنی در ماه ژوئن هم اقدام به افزایش ۱۸.۶ تنی کرده بود. بدین ترتیب هلدینگ این کشور قطعاً بیش از ۱.۱۰۰ تن طلا خواهد بود که نشان دهنده ۱۰ درصد از ذخایر ارزی آن است.

روسیه بعد از چهارمین هلدینگ رسمی بزرگ جهان است (بدون در نظر گرفتن دارائی IMF) البته با ایالات متحده و سه دولت اروپایی (آلمان، ایتالیا و فرانسه که سهم بسیار بیشتری از ذخایر تبادلات خارجی را به شکل طلا نگهداری می کنند) فاصله زیادی دارد، اما از ذخایر رسمی چین که حدود ۱,۰۵۴.۱ تن برآورد می شود جلوتر است.

این آمار از سال ۲۰۰۹ تا کنون بطور رسمی ثابت باقی مانده است. در آن زمان چین برای همه دنیا عامل شگفتی بود و هلدینگ آن ۷۵ درصد بیش از مقدار "رسمی" بود که چین اعلام کرد بردن طلا از یک هلدینگ "غیررسمی" به هلدینگ "رسمی" علت این تغییر بوده است که به صندوق بین المللی پول گزارش خواهد کرد.

۱۰ کشور دارنده بیشترین ذخایر طلای دنیا
رتبه کشور                    سازمان هولدینگ طلا (تن)      سهام طلا در ذخایر فارکس
۱ ایالات متحده آمریکا            ۸,۱۳۳.۵                        ۷۲%
۲ آلمان                            ۳,۳۸۴.۲                         ۶۸%
۳ صندوق بین المللی پول     ۲,۸۱۴.۰                        -
۴ ایتالیا                              ۲,۴۵۱.۸                      ۶۷%
۵ فرانسه                           ۲,۴۳۵.۴                     ۶۵%
۶ روسیه                            ۱,۱۲۱.۹                   ۱۰%
۷ چین                               ۱,۰۵۴.۱                     ۱%
۸ سوئیس                        ۱,۰۴۰.۰                       ۸%
۹ ژاپن                                ۷۶۵.۲                      ۲%
۱۰ هلند                            ۶۱۲.۵                        ۵۴%
منبع: mineweb
https://akhbarbank.com/vdcj8he8.uqei8zsffu.html
تازه ترین اخبار