۰
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۳
خطاي املايي يا نديدن نام چند بانك توسط بانك مركزي

تبلیغات موسسات مالی غیرمجاز ممنوع شد

چندين بانك خصوصي از ديد بانك مركزي غير مجاز هستند!
تبلیغات موسسات مالی و اعتباری که فاقد مجوز لازم از بانک مرکزی هستند در مطبوعات و رسانه‌های جمعی ممنوع است.
تبلیغات موسسات مالی غیرمجاز ممنوع شد
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،ايسنا خبرگزاري دانشجويان ايران امروز خبري را منتشر كرده كه براساس آن بانك مركزي با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدزاده ، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: بانک مرکزی براساس قانون پولی و بانکی کشور وقانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مسوول تنظیم سیاست‌های پولی و ناظر بر عملکرد بانک‌ها (دولتی و غیر دولتی) موسسات مالی و اعتباری و سایر نهادهای پولی و اعتباری از جمله تعاونی‌های اعتبار، صندوق‌های قرض الحسنه،لیزینگها و صرافی‌ها است. 

در ادامه آمده است:بر همین اساس به منظور نظارت بر فعالیت این گونه موسسات در راستای سیاست‌های پولی وحفظ حقوق سپرده گذاران موسسات مذکور پس از احراز صلاحیت تخصصی از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده و مجاز به فعالیت هستند . 

معذالک انجام هر گونه تبلیغات در مطبوعات و رسانه‌های جمعی منوط به اخذ تاییدیه از این بانک است در همین ارتباط علیرغم ارسال نامه‌های متعدد به واحدهای ذیربط مبنی بر جلوگیری از هر گونه‌ تبلیغات اعم از انتشار و چاپ آگهی‌های تبلیغاتی موسسات پولی فاقد مجوز در سطح نشریات کشور متاسفانه بدون توجه به این مهم انتشار و چاپ آگهی‌های این گونه موسسات همچنان ادامه دارد. 

خواهشمند است دستور فرمایید از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی موسسات پولی فاقد مجوز این بانک در نشریات کشور به منظور ساماندهی این موسسات و جلوگیری از اختلال در نظام پولی کشور خودداری کنید و در خصوص موسسات دارای مجوز هر گونه تبلیغات صرفا منوط به اخذ این بانک شود». 

این بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز عبارتند از « بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، بانک کارآفرین، بانک سامان، پاسارگاد، بانک سرمایه،بانک سینا، بانک شهر، بانک دی، بانک انصار، بانک تجارت، بانک رفاه کارگران، بانک صادرات، بانک ملت و بانک حکمت ایرانیان» است.

خطاي املايي يا نديدن بقيه!
جالب است كه در بين اين اسامي خبري از نام بانكهايي چون گردشگري،قوامين،ايران زمين،خاورميانه،موسسه اعتباري توسعه و حتي بانك هاي تخصصي نيست!
بانك مركزي مشخص نكرده كه بالاخره بانكهايي چون قوامين و ايران زمين و غيره كه در ليست بانكهاي مجوز دار در سايت خود اين بانك قرار دارند چرا در نامه به وزارت ارشاد حالا وجود ندارند؟
حال معلوم نيست اين بانكها مجوز دارند يا ندارند؟و اگر مجوز دارند و نامشان هم در ليست بانكهاي مجوز دار در سايت بانك مركزي است پس چرا نمي توانند تبليغ كنند؟
بانك مركزي مشخص نكرده كه تكليف مابقي موسسات مالي كه مجوز خود را كسب و حتي در فرابورس پذيره نويسي سهام كرده اند چه مي شود؟
https://akhbarbank.com/vdcf.0dciw6deegiaw.html
تازه ترین اخبار