۰
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶

پیشروی دلار در معاملات خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، همان طور که انتظار می رفت سه ماهه دوم امسال شاهد ثبت پایین ترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بود و طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، نرخ رشد اقتصادی این کشور منفی ۳۲.۹ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۲۴.۵ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۲ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

با وجود بازگشایی کسب و کارها در ایالت های مختلف، سرعت شیوع کرونا به ویژه در ایالت های جنوبی و غربی در سطح بالایی باقی مانده است. بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین نشست خود همان طور که انتظار می رفت اعلام کرد نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد. با این حال نیاز بازارهای مالی به نقدینگی کماکان در سطح بالایی باقی مانده است و فدرال رزرو به همین خاطر احتمالا تا پایان سال به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه خواهد داد. 

از سوی دیگر انتظار می رود شاهد روزهای تیره و تارتری در روابط پکن و واشنگتن باشیم.

شاخص دلار
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۳.۳۲۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۹۴ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی
در مساله برگزیت انگلیس پالس مثبتی را به بازارها مخابره کرده و بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس گفته است کشورش قصد دارد هر چه زودتر شاهد حصول توافق با طرف اروپایی باشد. با وجود گذشت هفت ماه از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دو طرف هنوز به چارچوب مشخصی بر سر روابط آینده خود نرسیده اند. کنترل مرزها، واردات گمرکی، دسترسی به بازارهای مالی و بانکی اتحادیه اروپا و مساله ماهیگیری در آب های داخلی اصلی ترین کموارد اختلاف بین دو طرف محسوب می شود که هنوز نیز پابرجا هستند.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۴ درصد پایین رفت و با عقب نشینی از  کانال ۱.۱۸  به ۱.۱۷۹ دلار رسید.

ارزهای آسیایی
در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۸۷ درصد افزایش به ۱۰۵.۷۸۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۷۴ یوان چین اعلام شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcgx79u.ak9nn4prra.html
تازه ترین اخبار