۰
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۴

مرکز تماس سهام عدالت راه‌اندازی شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) امروز به طور رسمی مرکز تماس سهام عدالت را راه‌اندازی کرد.
به گزارش اخباربانک، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با هدف پاسخگویی مطلوب به مشمولان سهام عدالت، مرکز تماس سهامداران عدالت را افتتاح کرد.

مشمولان سهام عدالت می توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۶۹ از سراسر کشور سوالات خود را از کارشناسان این مرکز مطرح کنند. همچنین شماره تماس ۸۳۳۳۸ سازمان خصوصی سازی، همچنان برای پاسخگویی به مشمولان سهام عدالت در دسترس عموم قرار دارد.

گفتنی است؛ از روز دهم خرداد ۱۳۹۹، سهام ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت آزادسازی شد.

تمامی دارندگان سهام عدالت که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می توانند با مراجعه به درگاه sahamedalat.ir از وضعیت دارایی خود در ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی مطلع شوند.

این سهامداران همانند یک سهامدار عادی در بورس کشور قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع سهامداری را استیفاء کرده و از مزایای سهامداری بهره‌مند شوند. از جمله این حقوق و منافع نظارت همگانی میلیون‌ها نفر از هموطنان بر بنگاه های اقتصادی پذیرفته شده در بورس، امکان شرکت در مجامع عمومی، دریافت سود، مشارکت در افزایش سرمایه، دریافت حق تقدم و انجام خرید و فروش سهام در بازار سرمایه است.

همچنین بانک ها هم می‌توانند از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به تدریج برای فروش سهام متقاضیان، در بازار سرمایه اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcgx79u.ak9t34prra.html
تازه ترین اخبار