۰
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۸
امروز صورت می گیرد؛

اولین حراج اوراق دولتی با سود ۱۵ درصدی و حضور نهادهای مالی مختلف

اولین حراج اوراق دولتی امروز با سود ۱۵ درصدی و حضور نهادهای مالی مختلف مانند بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه و تأمین سرمایه ها انجام می شود.
به گزارش اخباربانک، بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر بانک ها، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه و تأمین سرمایه ها نیز می توانند در اولین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی شرکت کنند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه می توانند سفارش‌های خرید را تا ساعت 10 صبح روز یکشنبه 11 خرداد از طریق سامانه مظنه‌ یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کنند.

همچنین بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند سفارش‌های خرید را تنها در یکی از سامانه‌های بازار بین‌بانکی یا مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ارسال کنند.

اوراق منتشر شده از نوع مرابحه ، کوپن دار با نرخ سود ۱۵ درصد سالانه و با تواتر پرداخت سود ۶ ماهه (پرداخت کوپن دوبار در سال) هستند.

بانک مرکزی سفارش های دریافتی را برای تصمیم‌گیری به وزارت اقتصاد ارسال می‌کند تا حداکثر تا پایان وقت اداری روز بعد، نسبت به تعیین سفارش‌های برنده از طریق مشخص کردن حداقل قیمت پذیرفته شده در ساز و کار حراج اقدام و عرضه اوراق به تمامی برندگان به قیمت یکسان انجام شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcdfj05.yt0oo6a22y.html
تازه ترین اخبار