۰
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: چنانچه نحوه معاملات در بازار ثبات پیدا کند و دلار به بازار عرضه شود و افزایش قیمت نداشته باشد وضعیت بازار طلا تا پایان هفته با آرامش رو به رو خواهد شد. وضعیت انس جهانی طلا هم تا پایان هفته نمی‌تواند روند افزایشی چندانی داشته باشد مگر اینکه حادثه غیرمترقبه‌ای رخ دهد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت طلا و سکه در ماه رمضان ارزان‌تر خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: طی سال‌های گذشته در چنین ایامی(در آستانه ماه مبارک رمضان) روند کسب‌وکار واحدهای صنفی طلا بهتر شده و بازار با آرامش نسبی برخوردار بوده است. تجربه نشان داده قیمت طلا و سکه در ماه رمضان روند رکودی یا نوسانی نخواهد داشت. معتقدیم کاهش قیمت طلا به ایام ماه مبارک رمضان یا دیگر ایام‌ها ارتباطی ندارد، ممکن است تقاضا در چنین ایامی روند کاهشی به خود بگیرد اما قیمت‌ها تحت تاثیر قیمت دلار و انس جهانی طلا‌ ارزان یا گران می‌شود.

ابراهیم محمدولی افزود: در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه تا حدودی با نوسان افزایشی روبه‌رو بود. همین عامل باعث شد آن‌طور که باید معاملات در بازار رونق چشمگیری نداشته باشد. معتقدیم چنانچه این نوسان‌های افزایشی روند ادامه‌داری داشته باشد، ممکن است بازار با رکود عمیقی مواجه شود. امیدواریم مسئولان بانک مرکزی با تدابیر تازه بتوانند در این مسائل ورود پیدا کرده و با عرضه به موقع، قیمت سکه را در بازار کنترل کنند.

قدرت خرید مردم در سکه تمام کاهش یافته است
او درباره وضعیت قیمت طلا تا پایان هفته پیش رو گفت: چنانچه نحوه معاملات در بازار ثبات پیدا کند و دلار به بازار عرضه شود و افزایش قیمت نداشته باشد، وضعیت بازار طلا تا پایان هفته با آرامش روبه‌رو خواهد شد. وضعیت انس جهانی طلا هم تا پایان هفته نمی‌تواند روند افزایشی چندانی داشته باشد، مگر اینکه حادثه غیرمترقبه‌ای رخ دهد.

این فعال صنفی به وضعیت قدرت خرید مردم اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر قدرت خرید مردم در تمام سکه که به قیمت پنج میلیون تومان می‌رسد، کاهش یافته، این در حالی است که تقاضای مردم برای خرید سکه‌های گرمی و ربع سکه افزایش یافته است. در حقیقت مردم برای رفع نیاز خود از سکه‌های که دارای وزن و قیمت پایین‌تری هستند استقبال می‌کنند. همین عامل باعث شده که عرضه سکه‌های گرمی از سوی بانک مرکزی کاهش یابد و حباب این نوع سکه‌ها به‌طور چشم‌گیری افزایش یابد.

محمدولی به حباب انواع سکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سکه تمام بهار آزادی با حباب ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی رو به رو است. در عین حال نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب با حباب ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومانی مواجه هستند که امیدواریم با عرضه به موقع بانک مرکزی با کاهش این حباب‌ها روبه‌رو باشیم.
منبع:تجارت نیوز
https://akhbarbank.com/vdce7v8p.jh8owi9bbj.html
تازه ترین اخبار