۰
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰

شیب نزول قیمت طلای جهانی شدت گرفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت چین که ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرد و به تقاضا برای این فلز ارزشمند ضربه زد، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در یک ماه اخیر ایستاد.
به گزارش اخباربانك به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و و در ۱۲۷۶.۳۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۲۷۲.۷۰ دلار عقب نشسته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۸.۸۰ دلار رسید.

نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماهه اول امسال به کمک تولید کارخانه‌ای بالاتر در ۶.۴ درصد ثابت ماند در حالی که تحلیلگران نرخ رشد اقتصادی ۶.۳ درصد را پیش بینی کرده بودند.

این آمار نشان داد اقدامات محرک اقتصادی اخیر چین مثمر ثمر بوده است و بازارهای سهام آسیا، در واکنش به این آمار صعود کردند.

قیمت طلا از رکورد ۱۳۴۶.۷۳ دلار در فوریه، بیش از ۵ درصد افت کرده و پایین متوسط قیمت ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه قرار دارد و تحلیلگران این وضعیت را نشانه کاهش بیشتر قیمت طلا می‌دانند.

به گفته تحلیلگران شرکت "فیلیپ فیوچرز"، نشانه‌های پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین و آمار اقتصادی مطلوب آمریکا نیز ریسک پذیری سرمایه گذاران را از آغاز سه ماهه دوم تقویت کرده است. به نظر می‌رسد طلا با رشد ریسک‌های نزولی در کوتاه مدت، در مسیر تصحیح قیمت قرار دارد.

طلا یک دارایی بدون سودده است که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی، به عنوان دارایی مطمئن مورد اقبال سرمایه گذاران قرار می‌گیرند اما در زمان صعود بازارهای سهام، درخشش خود را از دست می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه به ۷۵۲.۲۷ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان در شش ماه گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۹.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۳۵۵.۴۶ دلار بود.
https://akhbarbank.com/vdcgwt93.ak9uu4prra.html
تازه ترین اخبار