۰
پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹

روز خوب بورس‌های آسیایی

با اتخاذ رویکرد متعادل‌تر توسط بانک مرکزی آمریکا، بیشتر شاخص‌های بورسی آسیایی افزایش یافتند.
به گزارش اخباربانك به نقل از رویترز، شاخص سی اس آی بورس چین با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۳۸۴۴.۲۵ واحدی بسته شد و شاخص شانگهای کامپوزیت با رشد ۰.۶ درصدی تا سطح ۳۱۰۹.۴۸ واحد بالا آمد. در هنگ کنگ شاخص هانگ سنگ با ۰.۲ درصد افزایش خود را به سطح ۲۹ هزار و ۳۷۰.۰۲ واحدی رساند.

مقامات بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود همان طور که انتظار می‌رفت نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشتند و اعلام کردند با توجه به پدیدار شدن نشانه‌های کاهش رشد اقتصادی، حجم دارایی‌های خود را در ترازنامه کاهش خواهند داد.

در شرایطی که شاخص‌های بورسی چین در بالاترین سطح ۹ ماهه اخیر خود قرار دارند، نگرانی‌ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری با آمریکا کماکان در بین معامله گران بالا است و ممکن است منجر به معکوس شدن روند معاملات شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز تهدید کرد به منظور اطمینان یافتن از پایبندی چین به تعهداتش ممکن است بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از این کشور تعرفه‌های ۱۰ تا ۲۵ درصدی وضع کند. قرار است هفته آینده وزیران بازرگانی و خزانه داری چین برای گفت‌وگو با همتایان چینی خود روانه پکن شوند.

شاخص شانگهای کامپوزیت از ابتدای امسال تاکنون ۲۳.۹۳ درصد افزایش یافته است که بازدهی کم نظیری در بین بورس‌های جهانی محسوب می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcai6ni.49n0615kk4.html
تازه ترین اخبار