۰
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲

کاهش نرخ دلار همچنان ادامه دارد

با شروع موج جدید کاهش نرخ ارز، امروز هم بازار آزاد با کاهش نامحسوس قیمت روبرو شده و دلار با نرخ ۱۱ هزار تومان معامله می‌شود.
باشگاه خبرنگاران جوان: با شروع موج جدید کاهش نرخ ارز، امروز هم بازار آزاد با کاهش نامحسوس قیمتی روبرو شد، به طوری که هر اسکناس دلار که در روز گذشته با نرخ ۱۱ هزار ۴۰۰ تومان معامله شد، به قیمت ۱۱ هزار تومان رسید.

این روند در خرید و فروش یورو و سایر اسعار هم مشاهده می‌شود، هر اسکناس یورو که روز گذشته با قیمت ۱۳ هزار تومان معامله شد، امروز با کاهش قیمت به ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. این رقم در بانک‌ها هم کاهش چشمگیری داشته است.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بازار ارز کشور در شرایط کنونی تحت مدیریت و اشراف کامل بانک مرکزی قرار دارد و این اشراف کمک کرده تا منابع و مصارف ارزی در کشور مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۸ به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها رخ داد، افزود: در روز‌های اخیر بیشتر التهابات بازار ارز ناشی از عوامل خارجی بوده و به واقعیت‌های اقتصادی ایران ارتباطی ندارد.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها حاکی از این است که نرخ ارز باید کماکان کاهشی باشد و آثار ناشی از آن باید در بهبود شرایط، تقویت و افزایش ارزش پول ملی تاثیر بگذارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با سیاست‌های اتخاذ شده از جانب بانک مرکزی، می توان امیدوار بود که تا پایان سال قیمت ارز به کمتر از ۱۰ هزار تومان برسد.
https://akhbarbank.com/vdciuyaq.t1awz2bcct.html
تازه ترین اخبار