۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵

تبلور اقتصاد مقاومتی در بانک ملی ایران

عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، هیات محترم دولت و برنامه های بالادستی است، گفت: بانک ملی ایران برای نخستین بار در کشور اقدامات لازم برای اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را با هدف ایجاد انضباط مالی و شفاف سازی عملکرد ها از سال 95 آغاز کرد که این اقدام تحقق و تبلور اقتصاد مقاومتی در این بانک را به همراه داشته است.
تبلور اقتصاد مقاومتی در بانک ملی ایران
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ناصر شاهباز با تاکید بر اینکه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، سیستمی از بودجه ریزی است که منابع مورد نیاز برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت را ارائه می دهد، افزود: بزرگترین اثر عملیاتی شدن بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، افزایش کارایی، اثربخشی و انضباط مالی است.

وی با بیان اینکه در واقع این نوع بودجه ریزی، برنامه ها را به نتایج پیوند می دهد، ادامه داد: ویژگی اصلی این سیستم، پاسخگویی است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بیان کرد: بانک ملی ایران به عنوان بانک پیشرو در اجرای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، سیستم مربوطه را تهیه و جلساتی نیز در این زمینه با کارشناسان و مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار کرده است.

شاهباز تاکید کرد: در سال جاری نیز سه اداره امور برای اجرای این پروژه به عنوان پایلوت انتخاب و آموزش های لازم نیز به آنها ارایه شده و البته تسری آن به سایر ادارات امور، نیازمند امضای تفاهم نامه بوده که اقدامات لازم در حال انجام است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز اداره امور شعب تهران در حال آموزش هستند.

وی بیان کرد: عموما در سازمان ها توجه چندانی به هزینه کردها صورت نمی گیرد، در حالی که بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، مانع مصرف بی رویه منابع می گردد. در واقع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به جای این که به گذشته نگاه کند، نتیجه گراست.

شاهباز با تاکید بر این که در حال حاضر روسای شعب بانک ملی ایران با محاسبه هزینه و فایده خدمات، شعبه را اداره می کنند، گفت: این انضباط مالی حاکم شده در بانک، موجب خروج امور اداره امور از شیوه سنتی و انجام روال با شیوه های نوین شده است.

معاون مالی بانک ملی ایران با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و افزایش دانش کارکنان و مدیران سازمان ها نسبت به امتیازات بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، عنوان کرد: در بندهایی از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به طور مشخص به موضوع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره شده است و اجرای آن می تواند کنترل و نظارت بر اموال عمومی، صرفه جویی در هزینه ها، بالابردن کیفیت در مدیریت سازمان و نیز انتخاب بهترین مورد در میان همه انتخاب ها را به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران در بسیاری از برنامه های تحول گرایانه کشور پیشگام بوده و خوشبختانه در بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد نیز که از جمله دغدغه های مهم دولت محسوب می شود، پیشرو است.
 
https://akhbarbank.com/vdchikn-.23nkidftt2.html
تازه ترین اخبار