۰
۳
جلسه رئیس جمهور با اقتصاددانان با نتایجی چون قول روحانی به بهبود اوضاع و اعلام توان مدیریت دلار ۶ هزارتومانی همراه بود.
نتایج جلسه روحانی با اقتصاددانان:دلار را می توانیم 6 تومان کنیم اما...
به گزارش اخبار بانک به نقل از مهر، در جریان جلسه دیروز سه ساعته روحانی با اقتصاددانانی از جمله تیمور رحمانی، حسین عبده تبریزی، حسن سبحانی، فرشاد فاطمی، علی مدنی زاده، احمد توکلی، کامران ندری و ... ، افردای چون مسعود نیلی،فرشاد مومنی و حسین راغفر از غایبان این جلسه بودند.
افراد حاضر در جلسه به دلایلی نخواستند نتایج جلسه را به صورت رسمی اعلام کنند و از رفتار رئیس جمهور کمی مکدر شده بودند. چرا که برداشت این گروه این بود که رئیس جمهور آمده تا حرف های خود را بزند و از آنها بخواهد ملاحظاتی را در تحلیل های رسانه ای خود رعایت کنند.

روحانی از اقتصاددانان در این جلسه درخواست کرده که در تحلیل ها و قضاوت های خود نسبت به دولت به همه فشارهای خارجی و تحریم هایی که از دید او بی سابقه بوده و هیچ زمانی جمهوری اسلامی ایران چنین حجم از فشارهای خارجی را تحمل نکرده، توجه داشته باشند و با قضاوت عادلانه، دولت را در بوته نقد بنشانند.

وی به این نکته نیز اشاره کرده که مسیر فعلی اقتصاد ایران اگر چه فراز و نشیب هایی دارد و برخی مشکلات را با خود به همراه می کشد اما بزودی سامان خواهد یافت و به مسیری باز خواهد گشت که طی چند سال گذشته در ریل آن قرار داشته است.

روحانی امیدوار است بتواند خطرات جدی کشور را به زودی مرتفع ساخته و اقتصاد را هم به سامان برساند.

نرخ ارز از موضوعاتی بود که بسیاری از اقتصاددانان حاضر در جلسه نسبت به آن گلایه داشته و سایه سنگین آن را بر اقتصاد کاملا گسترده می دانستند اما رئیس جمهور به این نکته اشاره کرده که به هر حال گروهی در دولت هستند که برای مسائل این چنینی از آنها نظرخواهی شده و به صورت جمعی تصمیم گرفته می شود. پس نظر جمع بر این بوده که سیاست های ارزی چند ماه گذشته اعمال شود.

رئیس جمهور به این نکته اشاره کرده که دولت در شرایط کنونی حتی می تواند نرخ دلار را به ۶ هزار تومان هم کاهش دهد اما با توجه به وضعیت پیش رو و مواردی که نیاز حفظ ذخایر ارزی را بیش از هر زمان دیگری دوچندان می کند، اقدامات سنجیده در این وضعیت صورت می‌گیرد و بیشترین مدیریت با منابع ارزی کشور هم اکنون صورت می‌گیرد.

در عین حال برخی اقتصاددانان به وضعیت کنونی تیم اقتصادی کابینه اشاره کرده و غیبت برخی اعضا را یکی از دلایل نابسامانی این تیم می دانستند که گویا فرصت پاسخگویی از سمت رئیس جمهور در این مجال ۱۸۰ دقیقه ای فراهم نشده است.

روایت یک اقتصاددان 
جعفر خیرخواهان استاد اقتصاد که از جمله اعضای حاضر در این جلسه بود گفت: رئیس جمهور علاوه بر اینکه به ابهامات پاسخ دادند تا حدی هم توصیه هایی را به اقتصاددانان داشتند.

وی افزود: به گفته رئیس جمهور اوضاع کشور در شرایط فعلی ممکن است محدودیت ها و مشکلاتی داشته باشد اما این مسائل به زودی رفع خواهد شد و فشارهای خارجی و تحریم ها برطرف خواهد گردید. به گفته رئیس جمهور، تصمیمات اقتصادی مهمی برای حفظ قدرت خرید مردم و بهبود معیشت آنها گرفته شده که به زودی از سوی دولت پیاده سازی می شود تا در این اوضاع اقتصادی به این قشر آسیبی نرسد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور عنوان کرد ارز کالاهای اساسی همچنان با نرخ ۴۲۰۰ تومانی تأمین خواهد شد و مشکلی در زمینه تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.

خیرخواهان ادامه داد: اقتصاددانان صریح و بی پرده با رئیس جمهور مسائل و مشکلات اقتصادی را مطرح کرده و از این جهت که بعد از مدتها آنها توانستند پیام خود را به شخص اول دستگاه اجرایی کشور برسانند، از دید آنها یک گام رو به جلو محسوب می شود. این امیدواری وجود دارد که رئیس جمهور موارد مدنظر اقتصاددانان را در تصمیمات خود لحاظ کند.
 
https://akhbarbank.com/vdcbswb0.rhbfgpiuur.html
برچسب ها: نرخ دلار
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
اكر ميتوانى ارز پایین بیاوری بنفعت خود شما است . چون کرانی وبیکاری . وقیمت ارز بالا .....دکه مردم تحمل نمیکنن . این نظر من است که ایرانی هستم . متشکرم
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدارو شکرر قبول کردین خودتون دلارو بالا بردین،،فقط جای سوال داره ذخیره ارزی به چه بهایی همیشه به بهایی نابودی قشر متوسط و ضعیف ..بخش ارزی مشکل داره....رب گوجه،و پنیر و روغن و....چرا اینقدر گران شده ،،چندین برابر شده.میراث گران بهایی بجا گذاشتی از خودت روحانی
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
سنگ بزرگ علامت نزدن است . حلوا حلوا دهان شیرین نمی شود...درون جه کردی برون کنی . سال که نکوست از بهارش پیداست...حرف ووعده کم کن عمل بیفزا ..
تازه ترین اخبار