۰
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۱

بازار طلا یک هفته تعطیل شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اشاره به تعطیلی یک هفته ای بازار طلا وسکه از فردا، گفت: حباب سکه امامی به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.
محمد کشتی آرای درباره افزایش قیمت طلا و سکه طی روز جاری، اظهار داشت: افزایش قیمت ارز و طلا جهانی در روز جاری، تاثیر مستقیم بر قیمت طلا داشته و شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سطح داد و ستدها در بازار به شدت کاهش یافته است، گفت: عامل اصلی رشد قیمت طلا در بازار، افزایش قیمت ها در بازار ارز بوده و همچنین با کاهش تقاضا در بازار نیز شاهد کاهش حباب سکه در بازار هستیم که نشان از نبود تقاضا برای خرید در بازار است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با تاکید بر اینکه افت داد و ستدها در بازار نشان از کاهش تقاضا و خرید در بازار دارد، افزود: سکه امامی (در زمان تنظیم خبر)، ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و صد هزار تومان، سکه یک گرمی ۶۴۰ هزار تومان، هر مثقال طلا، یک میلیون و ۶۸۲ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار ۳۸۸ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار در حال معامله است.

کشتی آرای در ادامه با اشاره به اینکه قیمت سکه در بازار در حال کاهش است، توضیح داد: حباب سکه امامی در حال حاضر به ۷۵۰ هزار تومان رسیده و حباب نیم سکه نیز به ۲۱۰ هزار تومان رسیده که نشان از کاهش حباب سکه در بازار دارد.

وی درباره پیش بینی قیمت ها در بازار، گفت: در شرایطی که بازار در آستانه ایام تعطیلی است، اما افزایش قیمت های اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار است و انتظار کاهش قیمت ها در ماه محرم نیز وجود ندارد زیرا قیمت ها ناشی از قیمت جهانی و قیمت ارز است و تحت تاثیر تعطیلی نخواهد بود. رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پایان از تعطیلی بازار از فردا (دوشنبه ۲۶ شهریور ۹۷) به مدت یک هفته خبر داد./ایبنا
https://akhbarbank.com/vdci3zaq.t1apu2bcct.html
تازه ترین اخبار