۰
مدیر عامل بیمه اتکائی امین تاکید کرد: در نظر داریم با تعيين تكليف ساختمان جهان كودك بيمه توسعه ،اين ساختمان تبديل به قطب بيمه گري جهت فعاليت كارگزاري ها ، استارت اپها و...شود.
ساختمان جهان کودک ،قطب بیمه گری در ایران می شود
به گزارش اخبار بانک، سید مصطفی کیائی ، مدیر عامل بیمه اتکائی امین ، ضمن اشاره به عملکرد شرکت متبوعش در سال مالی منتهای به 30 /9 /96 به برخی مسایل فعلی صنعت بیمه در حوزه بیمه های اتکائی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مقام نظارتی ظرفیت شرکتهای بیمه اتکائی داخلی جهت پوشش پروژه های ملی را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه ارتقاء شرکتهای بیمه اتکائی ، افزایش سهم بازار انهاست ، تصریح کرد: بیمه مرکزی باید به تکمیل ظرفیت شرکتهای بیمه اتکائی توجه بیشتری نشان دهد به طوریکه جهت پوشش کارهای ملی، ابتدا ظرفیت شرکتهای بیمه اتکائی و سپس خود بیمه مرکزی تکمیل شود .

کیائی اذعان داشت:قبلا بخشنامه ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه ابتدا پیشنهادات پوشش های اتکائی به شرکتهای بیمه اتکائی ارایه شود و سپس به بیمه مرکزی ؛ اما متاسفانه این بخشنامه اجرائی نشد در این راستا به نظر می رسد ، جهت توسعه بازار اتکائی داخلی باید ظرفیتهای این شرکتهای بیمه در قراردادهای بزرگ ملی افزایش یابد .

کیایی اظهار داشت:  بیمه اتکایی امین علاقه مند است که ظرفیت های خود را در اختیار بازار بیمه کشور قراردهد.

به گفته وی هم اکنون 90 درصد بازار بیمه اتکایی کشور در اختیار بیمه مرکزی و بیمه ایران است، این در حالی است که این حجم از حضور بیمه مرکزی در بازار اتکایی در هیچ جای دنیا مشاهده نمی‌شود.

وی اذعان داشت : یکی دیگر از موارد قابل تامل نحوه نظارت بیمه مرکزی بر بیمه نامه های بزرگ موضوع ماده 6 آیین نامه شماره 76 شورای عالی بیمه است که اخیرا بیمه مرکزی نظارت خود را بر بیمه نامه های بالای 10 هزار میلیارد ریال اعمال می کند در حالی که این رقم پیش از این 5 هزار میلیارد ریال بود و به نظر می رسد که این رویه باید مورد بازنگری قرار بگیرد .

وی اظهار امیدواری کرد که با فروش سهام شرکت های بیمه دولتی سهم اتکایی اختیاری بیمه مرکزی نیز کاهش یابد.

جهان کودک ، نماد صنعت بیمه می شود
مدیر عامل بیمه اتکائی امین در پاسخ به سوالی در خصوص علل شکایت از بیمه توسعه ، اظهار داشت: پس از خریداری ملک بیمه توسعه واقع در چهارراه جهان کودک در یک مزایده ،این شرکت بیمه ای از تخلیه ساختمان در موعد مقرر خودداری کرده است ضمن اینکه این شرکت در حالیکه اقدام به فروش ملک کرده این ساختمان را به شخص دیگری که از اعضاء هیات مدیره است اجاره داده که بدون شک این اقدام با اصل حسن نیت در تناقض است و طبق اصول حقوقی حکم کیفری خواهد داشت ،در این راستا شرکت بیمه اتکائی امین اقدامات حقوقی لازم را علیه این شرکت انجام داده است.

به گفته وی شرکت بیمه اتکائی امین حافظ منافع سهامداران حقیقی و حقوقی خود است در این راستا هر حاشیه ای که منافع سهامداران شرکت را به خطر بیندازد، نمی پذیرد و خود را موظف به دفاع از حقوق آنها می داند.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین تاکید کرد: در نظر داریم با تعيين تكليف ساختمان جهان كودك بيمه توسعه ،اين ساختمان  تبديل به قطب بيمه گري جهت فعاليت كارگزاري ها ، استارت اپها و...شود.

سید مصطفی کیائی در عین حال به برخی فعالیت های بیمه توسعه که مخالف با اصول و قوانین بیمه گری است ، اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد مقامات نظارتی باید بر عملکرد این شرکت بیمه ای که فعالیتهایش متوقف شده و هنوز به مرحله انحلال و ورشکستگی نرسیده ، نظارت بیشتری داشته باشند.

به گفته وی در حالیکه این شرکت بیمه ای هنوز ورشکسته اعلام نشده ، چندین سال است که از ارایه تراز مالی خودداری کرده است این در حالی است که اگرچه صدور بیمه نامه ندارد اما در قالب تسویه خسارات و ایفاء تعهدات باید  تراز نامه مالی به مقام نظارتی گزارش می داد ضمن اینکه اعضاء هیات مدیره این شرکت در حالیکه باید هر دو سال یکبار تایید صلاحیت شوند اما این کار صورت نگرفته و همچنان نام افرادی که مسبب زیان مردم بوده اند و حکم کیفری دارند در لیست اعضاء هیات مدیره مشاهده می شود.

این مدیرعامل بیمه ای تاکید داشت: متاسفانه در جریان توقف فعالیتهای بیمه توسعه عده زیادی دچار زیان مادی و معنوی شدند اما مدت زمان تسویه خسارتها به طول انجامیده و معلوم نیست چه زمانی ایفاء تعهدات این شرکت بیمه ای به پایان خواهد رسید.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی تحرکات بیمه توسعه جهت احیاء دوباره، گفت: در این خصوص مقامات نظارتی باید تصمیم گیری کنند ؛ اما باید دید فعالیت مجدد شرکتی که منجر به زیان مادی و معنوی و سلب اعتماد بیمه گزاران شده تا چه اندازه مطابق با منافع ملی کشور است.

سهم دولتی بیمه اتکائی امین و جریان واگذاری ها / آیا سهام بیمه ایران  واگذاری خواهد شد؟
بر اساس آخرین اطلاعات 11.44 درصد سهام بیمه اتکایی امین در اختیار شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران است و بنا بر اعلام سازمان خصوصی سازی 16 بهمن ماه این سهم تعیین تکلیف خواهد شد . بالغ بر 17.95 درصد سهام اتکایی امین در اختیار بیمه ایران است و این شرکت نیز به عنوان شرکت دولتی شناخته می شود و دارای کرسی مدیریتی در هیات مدیره است .
 
سید مصطفی کیایی مدیرعامل بیمه اتکایی امین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سهام بیمه ایران نیز به عنوان شرکت دولتی واگذار می شود گفت:قرار است که سهم مستقیم دولت واگذار شود و اگر قرار باشد که این تفسیر پیاده شود نظر دیگری است که هنوز در این خصوص اعلام نظری صورت نگرفته است.

 عملکرد بیمه اتکائی امین در دوره منتهی به شهریور 96
کیائی در ادامه به عملکرد شرکت بیمه اتکائی امین در دوره منتهی به شهریور 96 اشاره کرد و گفت: حق بیمه قبولی امسال شرکت بیمه اتکائی امین  471 هزار و 472 میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال قبل 43 درصد رشد را نشان می دهد ضمن اینکه متناسب با این میزان، ذخیره حق بیمه قبولی به میزان 49 میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی البته تصریح کرد: افزایش حق بیمه به تنهائی برای شرکت بیمه اتکائی امین افتخار نیست بلکه انچه طبق اهداف این شرکت باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت و ارزیابی بهینه ریسک است نه افزایش پرتفوی.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین، ادامه داد: همچنین از بابت حق بیمه واگذاری به شرکت‌های خارجی هیچ ارزی به خارج منتقل نشده و تماماً در داخل کشور پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حق بیمه واگذاری شرکت نیز معادل  52 هزار و 582 میلیون ریال است که در دوره مورد بررسی  با 20 درصد رشد همراه بوده خاطر نشان ساخت:خسارت پرداختی این شرکت  در سال مالی منتهی به شهریورماه سال 96 ،  204 هزار و 122 میلیون ریال بوده  که لازم بذکر است،  خسارت پرداختی سال مالی ۱۳۹۶ نسبت به سال گذشته به دلیل پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی و همچنین خسارت پرداختی به کشتیرانی رشد داشته است.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین تاکید کرد: آمار عملکردی شرکت بیمه اتکائی امین در دوره مورد اشاره نشان می دهد، نوع سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال مالی منتهی به نیمه سال جاری 96 درصد سپرده بانکی به دلیل نقد شوندگی بالا و  ریسک پایین و 4 درصد مابقی نیز در سهام بوده است ، شایان ذکر است که  درآمد سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بیمه ای در دوره مورد بررسی  578 هزار و 335 میلیون ریال می باشد.

اتکائی امین بالاترین IBNR را در ذخایر خود برای اولین بار در صنعت بیمه لحاظ کرد
 به گفته مدیر عامل این شرکت بیمه ای بررسی صورتهای مالی منتهی به شهریور سال 96 نشان می دهد، ذخایر خسارت‌های معوق شرکت 65 میلیارد تومان  است که طبق محاسبات  ذخایر خسارت معوق 40 درصد بیش از حق بیمه‌های  شرکت می باشد.
به گفته وی  بیمه اتکائی امین با "مجوز بیمه مرکزی" مبنی بر لزوم احتساب ذخایر خسارت معوق توانسته بالاترین IBNR  در صنعت بیمه را در ذخایر خود در راستای توانمند سازی پرداخت خسارت  لحاظ کند به طوریکه IBNR خود را از 5 درصد سال 95 به 45 درصد سال 96 افزایش داد.
وی تصریح کرد : آخرین پیش بینی سود سال 96 شرکت بیمه اتکائی امین 233 ریال بوده که در عملکرد مالی سال 96 به ازاء هر سهم 309 ریال سود محقق شده  که بیانگر آن است که شرکت بیمه اتکائی امین حدود 33 درصد از سود پیش بینی شده جلوتر است.

بیمه اتکائی امین دارای بالاترین نسبت توانگری مالی در میان شرکتهای بیمه
مدیر عامل بیمه اتکائی امین متذکر شد: بر طبق صورتهای مالی سال 95  این شرکت بیمه ای بالاترین سطح توانگری در میان شرکت های بیمه یعنی سطح 784 را به خود اختصاص داد و بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده در سال 96 که به بیمه مرکزی نیز ارسال شده در سطح 1606 توانست بالاترین نسبت توانگری مالی در میان شرکتهای بیمه را از ان خود کند.
 
https://akhbarbank.com/vdcba9bs.rhbzzpiuur.html
برچسب ها: بیمه اتکائی
تازه ترین اخبار