۰
۲۶
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
بانک مرکزی بالاخره اطلاعیه صادر کرد؛

جزئیات وام خرید خودروبه زبان ساده و ابهامات آن

اخبار بانک: در این نوشته قصد داریم به زبان ساده جزئیات بسته خروج از رکود و ابهامات موجود در تسهیلات خرید خودرو را بیان کنیم.
جزئیات وام خرید خودروبه زبان ساده و ابهامات آن
به گزارش اخبار بانک، بانک مرکزی بالاخره جزئیات بسته خروج از رکود و قوانین حاکم بر آن را منتشر کرد، اطلاعیه ای که به نظر می رسد ابهاماتی نیز در آن به چشم می خورد.

در اطلاعیه جزئیات بسته خروج از رکود که بر روی سایت بانک مرکزی قرار گرفته عنوان شده متقاضیان خرید خودرو بدون مراجعه به بانک باید به نمایندگی های خودرو مراجعه کنند.

متقاضی خودرو خود را انتخاب کرده و باید ۲۰ درصد مبلغ خرید خودرو را نقدا به نمایندگی بدهد و ۸۰ درصد باقیمانده که نباید بیش از ۲۵ میلیون تومان باشد را اسناد تجاری (سفته و چک) به نمایندگی بدهد.

به عبارت ساده تر تصور کنید از روز ۱۸ آبان به نمایندگی مراجعه و خواستار خرید خودرویی می شوید که قیمت آن ۳۰ میلیون تومان است.

در این صورت باید ۶ میلیون از مبلغ مذکور که ۲۰ درصد بهای خودرو می شود را نقدا به نمایندگی پرداخت و بابت ۲۴ میلیون باقیمانده چک و سفته هایی به علاوه نرخ سود ۱۶ درصد تسهیلات و بازپرداخت حداکثر ۷ ساله به نمایندگی
بدهید.

حال اگر خودرو مذکور مثلا بیش از ۴۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد متقاضی باید ۱۵ میلیون را نقدا و ۲۵ میلیون باقیمانده را چک و سفته بدهد.

در اطلاعیه صادر شده از بانک مرکزی اینگونه آمده است که شرکت خودرو ساز چک و سفته را به بانک ارائه داده و پول فروش خودرو به خودروساز داده خواهد شد.

اما ابهاماتی که در این اطلاعیه موجود بوده این است که تسهیلات ۲۵ میلیون اخذ شده بصورت دفترچه اقساط خواهد بود یا خیر چون متقاضی خرید خودرو با بانک کاری نداشته و نمایندگی خودرو طرف حساب خریدار خواهد بود و طبیعتا
خودرو ساز نمی تواند دفترچه پرداخت اقساط به خریدار ارائه دهد.

نکته دیگر اینکه چه نوع ند و وثیقه ای مورد قبول شرکت خودرو ساز می باشد؟ آیاد تنها چک و سفته مورد قبول است و اگر اینگه باشد احتمالا سند خودرو تا پایان اقساط باید نزد شرکت خودرو ساز بماند؟
https://akhbarbank.com/vdcbfwbf.rhbwgpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
q
Iran, Islamic Republic of
همه اش کش ا ست مردم نخرید ماشین بی کیفیت نخرید این ها را ههای دزدی است مردم چرا اصلش را توجه نکنیم
ماشین 10 میلیونی چرا 22 میلیون فروخته می شود آن هم بی کیفیت
فرامرز
پول نداری بخری الکی شلوغش نکن
aaa
بدبخت درست میگه دیگه تو که پولداری برو بخر راست میگن مایه دار اوسکله ...
خداییش ضلمه به هر بهانه ای دوبله میکنن حالا حاضر نیستن قیمت رو برگردونن واقعا که کلاهبرداریه خدایی نباید بخرید
بتوچه
United States
نه تو پول داری که ماشین ایرونی لگن خریدی خوشحالی پولداررررر
مرتضی
شما که پول داری بخر!
همه دارن میگن نخرین شما بگو ....
قریبیان
Iran, Islamic Republic of
بابا پووووووول داااااااار..!!!!
ووقعا اگر گمرکی نبود میشد این حرف رو زد
ایرج صحراییان
اقا اونایی که چک ندارن چیکار کنن ,من الان منتظرم اعلام کنن پولم دارم ولی چک ندارم ,سفته میتونم بدم ولی چک ندارم ,راحتر کنید مردم خریداری کنن ممنون
فرهاد
گول نخورید کمی دیگر صبر کنید تا نتیجه بهتر از کمپینگ بگیرید قطعا تاتیر دارد
احسنت
نمیییییییییییییخریییییییییم
aaa
دمت گرم خداییش ضلمه چرا باید به واسطه تحریم ماشین دوبله بشه ولی حالا به قیمت قبلش برنگرده هر چی توی این مملکت به هر بهانه ای قیمتش بالا رفت دیگه پایین نیومد واقعا برای خودمون متاسفم بابا مثلا پراید یا بهتره بگم دستگاه خودکشی ده میلیون بالا رفت حالا حداقل باید پنج میلیون پایین بیاد خداییش نخرید
از این طرح استقبال میشه. علت خرید نکردن مردم همبستگی یا تنبیه خودرو سازان به علت کیفیت ماشین ها نبود فقط مشکل نقدینگی بود. اگر قرار بود مردم غیرت داشته باشن وقتی یکشبه بنزین از 100 تومن شد 700 تومن غیرت نشون می دادن .
علی
ای بابا اگه این طرحشونم جواب نده میگن ماشین زیر سال 79 باید اسقاط بشن اونوقت مجبورن که برن ماشین بی کیفیت بخرن البته با زور....
طرح تعویض خودروهای فرسوده
ببخشید ها ! نمیمیریم که. با اتوبوس و مترو بریم اینور اونور. همونطور که یه عمره ما این کار رو میکنیم.
نعمت زاده
Iran, Islamic Republic of
به جان زن وبچه تان رحم کنید. سالانه 37000 کشته جاده ای داریم!!! که بیش 80 درصد آن مربوط به غیر استاندارد بودن قطعات و ساخت خودروهای داخلی می باشد . چرا بالاسر هر پلیس راهی یک خوروی له شده داخلی جهت عبرت به ما مصرف کنندگان قرار داده اند. تا بحال فکرش را نکرده اید؟
محمود
قوانین رعایت بشه،این همه کشته داده نمیشه
مردم ما با ولوو هم تصادف خواهند کرد
تفرشیان
اگر وامی که جهت خرید خودرو پرداخت میگرددیکی از شرایط پرداخت منوط بر داشتن ضامن کسر از حقوق باشه اصلا وامی پرداخت نگردد خیلی بهتر است به دلیل اینکه ضامن کسرازححقوق نیست
Iran, Islamic Republic of
موافقم
سجاد
ارابه مرگ نمیخریم
یاسر
مییییییییییییییییخریم داداش...
کمال
منم ماشین نو میخوام بخرم ولی بخاطر احترام به بقیه نمیخرممممممممممممممممممممممممممممممممم
United States
نه وام با بهره 16% هفت ساله که باز پرداختش میشه 42 میلیون می خواییم و نه فرغون از رده خارج و بی کیفیت داخلی و چینی رو .
پس چیکار کنیم به نظرت؟
تازه ترین اخبار