۰
۷
شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کارمزدی عجیب در شبکه بانکی ؛

مهر شعبه بانک صادرات پای صورتحساب 3500 تومان کارمزد دارد!

اخبار بانک: یکی از شعبه های بانک صادرات در اقدامی عجیب به خاطر زدن مهر شعبه پای یک برگه 3500 تومان کارمزد اخذ کرد!
مهر شعبه بانک صادرات پای صورتحساب 3500 تومان کارمزد دارد!
به گزارش «اخبار بانک»، همواره اخذ کارمزد های بانکی مورد اعتراض مشتریان و سپرده گذاران شبکه بانکی قرار دارد و بسیاری از این کارمزد ها گلایه دارند.

البته بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نیز باید برای ادامه حیات خود این کارمزد ها را اخذ تا بتوانند به سهامداران و مشتریان خود سود تقسیم کنند.

معمولا کارمزد ها در شبکه بانک کشور توسط بانک مرکزی تدوین و برای اجرا به بانک ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ می شود.

یکی از کارمزد هایی که بانک مرکزی به شعب بانک ها ابلاغ کرده است، تایید گواهی حساب است که این تایید در دو صورت فارسی با کارمزد ۳۷۰۰ تومان و انگلیسی با کارمزد ۶۲۰۰ تومان اخذ می شود.

اواخر هفته گذشته مراجعه خبرنگار ما به یکی از شعب بانک صادرات در مشهد و اخذ صورتحساب ۳۰ گردش آخر با اظهار نظری جالب از سوی کارمند مربوطه مواجه شد، وی اظهار داشت: " پرینت حساب بدون مهر شعبه بدون هزینه و با مهر شعبه ۳۵۰۰ تومان کارمزد دارد! (کارمند بانک به علت عدم آگاهی کافی کارمزد ۳۷۰۰ تومان را ۳۵۰۰ تومان اعلام و از حساب کسر کرد.)

تائید گواهی حساب با صورتحساب متفاوت است که بانک ها دچار سوء برداشت شده اند.

کارمند مربوطه هنگامی که با اعتراض خبرنگار ما مواجه شد اعلام کرد این کارمزد دستور العمل بانک مرکزی است و ما از همه مشتریان اخذ می کنیم!

پس از آن خبرنگار ما با دایره بازرسی بانک صادرات تماس و اعتراض خود را بیان کرد که بازرس مربوطه با اعلام دقیق شماره بخشنامه اعلام کرد کارمزد مربوطه باید اخذ شود.

از آنجا که خبرنگار ما به بخشنامه های بانک مرکزی تسلط کاملی دارد بازهم به این موضوع اعتراض و درنهایت بازرس مربوطه متقاعد شد که کارمزد مربوطه بابت یکی دیگر از خدمات بانک ها است و شعبه مربوطه نیز کارمزد را اشتباهی اخذ کرده است.

تماس با شعبه مربوطه در نهایت منجر به برگرداندن کارمزد ۳۵۰۰ تومانی به حساب مشتری شد و در نهایت مقرر شد بازرسی این بانک نسبت به رفع ابهام شعبات خود اقدام کرده تا دیگر بابت تایید همراه با مهر شعبه صورتحساب بانک صادرات کارمزد اخذ نشود.

پایگاه خبری اخبار بانک این موضوع را پیگیری و امیدوار است دیگر این کارمزد ناحق از مشتریان اخذ نشود.

لازم به ذکر است نام و کد شعبه مربوطه به همراه سند برداشت از حساب ۳۵۰۰ تومانی بابت کارمزد تایید صورتحساب موجود می باشد.
https://akhbarbank.com/vdcbg0bf.rhbz0piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
جوادبان
بانک ها نباید از صورتحساب نوبت اول وجهی دریافت کنند ولی بانک ملت حتی ار حساب قرض الحسنه خود برای بار اول هم کارمزد مب گیرد در صورتی که مشتری پول خود را بدون دریافت ریالی سود در قرض الحسنه گذاشته نه تنها از این حساب بلکه صورتحساب برای نوبت اول از هبچ حیابی نباید کارمزد داشته باشد
اشکان
باسلام. احسنت به اخبار بانک و خبرنگارش برای پیگیریتون. فکر کنید چند میلیارد همینجوری از حساب مردم کسر شده و کسی اعتراض نکرده
کارشناس
United States
باسلام
از اخبار بانک خواهش می کنیم قبل از درج هر گونه خبری تحقیقات بیشتری انجام دهد. طبق آخرین بخشنامه شماره 85331/91 مورخ 05/04/1391 ; ابلاغ نرخ های جدید کارمزد خدمات بانکی (ریالی) به شبکه بانکی کشور :
1- ارائه صورتحساب سال جاری برای کلیه حساب ها هر صفحه 5000ریال (برای اولین بار بدون کارمزد)
2-ارائه صورتحساب سال های قبل برای کلیه حساب ها هر صفحه 6000ریال
3- صدور هرگونه گواهی حساب (ریالی) مقطوع 37000 ریال
4-صدور هرگونه گواهی حساب (لاتین ) مقطوع 62000ریال

شاید باید دقت بیشتری کرد که صورتحساب درخواستی ممکن است گواهی حساب بوده باشد.
وقتی بازرسی بانک متقاعد شده یعنی اینکه شعبه اشتباه کرده
رضاقلی
مثل اینکه هر چی سنتیش بهتره قبلا که صورتحساب ها دستی کارتی بود وقتی کارت پر می شد بانک کارت ها را روی ردیف بایگانی می کرد هرکی کارت خودش را اگه می خواست بدون هزینه بهش می دادند این قرتی بازی ها هم نبود
خبرنگار
کارشناس محترم ضمن تشکر از نظر حضرتعالی
همانطور که در متن خبر نیز ملاحظه میکنید تفاوت بین گواهی و صورتحساب به تشریح بیان شده است
کارمند مربوطه نیز نصور شما را داشت که کارمزد اخذ کرد
کارشناس
United States
توضیحات لازم درخصوص بخشنامه ب.م.ج . ا .ا :
1-لازم به توضیح می باشد که از تمام مبلغی که بابت کارمزها اخذ میشود مسئولین شعبه می توانند تا درصدی (در بانک ها متفاوت) در گرفتن کارمزدها تخفیف دهند . این مبالغ میتوانند متغییر باشند
2- از طرفی باید دقت داشت که خود بازرسان بانک ها هم دارای ایراداتی می باشند یعنی همان کارمندانی که زمانی در صف بانک ها خدمت کرده اند .

3- ودر مورد تفاوت بین گواهی حساب و صورتحساب باید گفت که گواهی حساب مربوط به تمامی حساب های مشتری اعم از کوتاه مدت ، بلند مدت و... می باشد و جهت سازمان ها و یا جهت سفارت و خروج از کشور و ... استفاده میشود (مانند گواهی امضا در دفترخانه اسناد رسمی )
4- باید دقت کرد شاید باورتان نشود تعدادی از کارمزد ها در بخشنامه وجود دارد که بخواد تا ریال اخر از مشتری اخذ شود دیگر مشتری راغب نیست به بانک مراجعه کند و ترجیح می دهد از آن خدمات استفاده نکند مثل تعویض دفترچه - افتتاح حساب - تغییر رمز کارت خودپرداز و ....
تازه ترین اخبار