سخنان مهم استاندار خراسان رضوی درباره میزان/ادامه کار پدیده

2 شهريور 1394 ساعت 17:32

اخبار بانک: استاندار خراسان رضوی گفت : پیگیری مطالبات مردم و استیفای حقوق آنان در بحث موسسه منحله میزان و شرکت پدیده مبنای عمل مدیران در رسیدگی به این دو موضوع است.


به گزارش ایرنا: علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رسیدگی به مشکلات پدیده و موسسه اعتباری میزان اشاره و عنوان کرد: موضوع موسسه منحله میزان و شرکت پدیده دو آزمونی است که باید با مدیریت و تدبیر به درستی به سرانجام مطلوب برسد.

وی عنوان کرد: در بحث موسسسه منحله میزان الگویی برای حل معضل تامین منابع مالی و بازپرداخت سپرده های مردم طراحی و ارائه شده و ضمن آنکه برای رسیدگی به وضعیت کارکنان آن هم با توجه به اینکه یکهزار اشتغال استان است نیز پیشنهادات لازم ارائه شده است.

وی ادامه داد : بر اساس برنامه ریزی ها و دستورات وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس بانک صادرات برای تامین نقدینگی به منظور تصفیه حساب ها امیدواریم با سرعت بخشیدن به این امر هیات تصفیه ، هر چه سریعتر تامین نقدینگی مناسب برای بازگرداندن مطالبات مردم انجام شود.

وی در زمینه وضعیت پدیده هم گفت : این مجموعه چندین تخلف جدی داشته که از جمله آنها در بحث تملک زمین و گرفتن موافقت های اصولی های مربوط به هایپر مارکت ، ورزشگاه و سالن های خصوصی ، پدافند غیرعامل است که باید در زمان خود دریافت می شد و بعد بر اساس طرح جامع شهر و تفضیلی پروانه های مربوطه را گرفته و طبق نقشه های اجرا نمایند.

رشیدیان با بیان اینکه فروش سهام به صورت گسترده از شرکتی که سهامی خاص بوده از دیگر تخلفات این مجموعه است ، افزود : برای رسیدگی به این معضل کار سنگینی از سوی دستگاه های مختلف از وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، شورای عالی شهرسازی و وزارت نیرو ، سازمان بازرسی ، دستگاه قضایی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و غیره انجام و الگویی برای حل آن ارائه شد.

رشیدیان تصریح کرد : دغدغه اصلی مسوولان و نیز دولت استیفای حقوق مردم و حفظ اشتغال است که در این راستا برای حل مشکل همه بخش های و دستگاه ها از هیچ تلاشی فروگذار نشده و به دلیل پیچیدگی این مشکل ، کار سنگینی انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد : با معرفی و ورود سرمایه گذار جدید به این مجموعه و جلساتی که با آنها گذاشته شده هر چه سریعتر این موضوع مدیریت شود.

فعالیت شرکت پدیده با رعایت قوانین ادامه می یابد
.................................................................
وی تصریح کرد : بر اساس طراحی انجام شده مقررگردیده شرکت پدیده در دو حوزه مشهد و کیش با پرداخت حقوق مردم و رعایت قانون کار خود را به انجام برساند و برای ادامه فعالیت بعنوان شرکت سهامی عام که سهم و حقوق مردم در آن رعایت می شود ادامه دهد.

وی تصریح کرد : تمامی اقدامات و تلاش هایی که دولت و دستگاه قضایی در این رابطه انجام داد نه برای کمک به فردی که تخلف انجام داده بلکه برای استیفای حقوق مردم و ۱۳۰ هزار سرمایه گذاری در این پروژه بوده است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : برای جلوگیری از بروز مسائلی از این دست باید مردم هوشیاری و آگاهی های لازم را داشته باشند و به سراغ مواردی که سودهایی فراتر قانون و ضوابط ارائه می دهند و سرمایه گذاری در آنها دارای ریسک و خطر بالایی است ، نروند.


کد مطلب: 36691

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36691/سخنان-مهم-استاندار-خراسان-رضوی-درباره-میزان-ادامه-کار-پدیده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com