سپرده‌های زیر ۱۰میلیون تومان “میزانی‌ها” پرداخت می‌شود

25 مرداد 1394 ساعت 13:14

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: براساس تصمیم هیات تصفیه موسسه تعطیل شده میزان، سپرده های زیر ۱۰۰ میلیون ریال سپرده گذاران پرداخت می شود.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از ایرنا، محمدرحیم نوروزیان اظهارکرد: تاکنون تعدادی از سپرده گذارانی که در این حد سپرده داشته اند، پولشان را دریافت کرده و مابقی نیز با تامین مالی به پولشان می رسند.

وی اضافه کرد: بیشتر سپرده گذاران موسسه منحله میزان در این استان سقف سپرده شان زیر ۱۰۰ میلیون ریال است و با این پرداختی ها مشکل اکثر سپرده گذاران رفع می شود.

معاون استاندارخراسان شمالی، ایجاد وقفه در پرداخت پول سپرده گذاران این موسسه منحل شده را ناشی از کمبود نقدینگی دانست و افزود: هیات تصفیه براساس پیگیری دبیرخانه شورای امنیت ملی و قبول مسوولیت بانک مرکزی برای پرداخت سپرده مردم نزد این موسسه تشکیل شده و کارش را به خوبی انجام می دهد.

نوروزیان سوء مدیریت در موسسه منحله میزان را دلیل اصلی بروز مشکل برای این بنگاه اقتصادی و عدم توانایی مالی آن برای باز پرداخت سپرده مردم دانست و خاطر نشان کرد: مدیران این موسسه منحله به دنبال به خیابان کشاندن سپرده گذاران برای سرپوش گذاشتن بر سوء مدیریت خود بودند که با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه شده و مدیران آن نیز بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: اگر مدیران این موسسه همکاری درستی با هیات تصفیه و بانک مرکزی داشتند، تاکنون سپرده های مردم نیز پرداخت و کارها حل و فصل می شد.

به گفته وی ،با وجود بازداشت مدیران موسسه منحله میزان از سوی دستگاه قضایی هنوز آنها برای شناسایی اموالشان و نحوه هزینه کرد سپرده های مردم با این دستگاه همکاری نمی کنند.

این مسوول تصریح کرد: این در حالیست که میزان سپرده های مردم سه استان خراسان که محل فعالیت اصلی این بنگاه اقتصادی بوده است، افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بود.

معاون استاندارخراسان شمالی با بیان این مطلب که با بروز مشکل برای موسسه منحله میزان سپرده گذاران دچار زحمت شده گفت: ما به رنج و زحمتی که سپرده گذاران در بروز مشکل برای این موسسه مالی ایجاد شده واقفیم و هم اینکه نیازفوری به سپرده شان را نیز درک می کنیم، ولی باید سپرده گذاران ما صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند تا کارها در مسیر قانونی پیگیری شود.

نوروزیان اظهارکرد: سپرده گذاران به هیات تصفیه موسسه منحله میزان اعتماد داشته باشند تا بتوانند با همکاری این هیات سپرده گذاران نیز به پولشان برسند.

موسسه منحله میزان که از دهه ۷۰ با سپرده گذارای بیش از ۱۰ هزار نفری در استان خراسان بزرگ فعالیت خود را در قالب بانکداری شروع کرده بود، اواخر سال قبل به دلیل عدم توانایی در باز پرداخت سپرده مردم با مشکل مواجه شد که با طولانی شدن بدعهدی این موسسه برای پرداخت سپرده مردمی، این بنگاه اقتصادی از سوی بانک مرکزی منحل شد.

در استان خراسان شمالی حدود ۱۱۰ هزار نفر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دراین موسسه سرمایه گذاری کردند که تاکنون یک سوم این سپرده ها پرداخت شد.ک


کد مطلب: 36440

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36440/سپرده-های-زیر-۱۰میلیون-تومان-میزانی-ها-پرداخت-می-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com