۰
۲۱
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
نکته/

گروکشی پول سپرده گذاران و عواقب تنبیهات عجیب بانک مرکزی!

اخبار بانک: بانک مرکزی با تنبیهات عجیب و غریب خود و گروکشی سرمایه های سپرده گذاران بانکی وارد بازی خطرناک دو سرباخت شده است.
گروکشی پول سپرده گذاران و عواقب تنبیهات عجیب بانک مرکزی!
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، روز گذشته بانک مرکزی در سامانه چکاوک (ارسال الکترونیکی تسویه چک) پیام عجیبی را در معرض دید کاربران قرار داد.

بر اساس این اطلاعیه بانک ها نباید چکهای رمزدار سه بانک بزرگ را پذیرش می کردند.

گذاشتن این پیام که تقریبا بی سابقه بود با تعجب اهالی بانکی روبرو شد و به نظر می رسید خیلی زود این پیام از سامانه مذکور برداشته شود.

البته پیشتر سابقه گذاشتن پیامهایی مبنی بر محدودیت صدور چک سه بانک و موسسه در سامانه چکاوک وجود داشت اما آن پیام ها محدودیت صدور چک تا مبلغ مشخصی را تعیین کرده بود.

حال چه اتفاقی افتاده که بانک مرکزی صراحتا از عدم پذیرش چکهای رمزدار سه بانک بزرگ صحبت میکند مشخص نیست.

احتمالا بدهی بالای بانکهای مذکور می تواند یکی از دلایل این محدودیت باشد اما به نظر نمی رسد محدودیت صدور چک بین بانکی راه گشای این مساله باشد.

اینکه مشتریان یک بانک برای انتقال وجوه خود به بانک مراجعه کرده و با پاسخ منفی مسیولان بانک برای انتقال مواجه شوند رویه مناسبی نیست.

بانک مرکزی باید به فکر تنبیهات دیگری برای بدهی بیش از حد و یا اصطلاحا وضعیت قرمز بانک ها در تراز روزانه خود باشد.

جریمه ۳۴ درصدی به نظر معقول است اما مدیران بانک ها بدون توجه به حق و حقوق سهامداران و مشتریان حاضرند این جریمه را از جیب آنها پرداخت کنند.

راه حل مناسب تر به نظر نگارنده اعلام روزانه و یا هفتگی بانک های در وضعیت قرمزمی تواند باشد تا هم سپرده گذار و هم سهامدار بداند چه مدیرانی را انتخاب و در چه بانکی سرمایه گذاری کرده اند.

با توجه به عواقب ضد تبلیغ اعلام نام بانک های متخلف و جریان روانی آن به نظر می رسد مدیران بانک ها را به تکاپو انداخته و وضعیت بدهی بانک خود را سامان دهند.
https://akhbarbank.com/vdchvvnx.23n-wdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
کاری که بانک مرکزی با سپرده گذاران میزان کرد . 14 سال مسامحه نظارتی ، تخلفات مدیران میزان ، و ... را با طرح حمله و صدمه به سپرده گذار انجام دادند .
فاطمه
خدا به داد ما برسه ..
خدا عاقبت مارو بخیر کنه با این بانک مرکزی....
عاطفه
مردم شدن موش ازمایشگاهی تا که اقای سیف باتجربه بشه
شندلغاز بگیر
بانکها که اینجوری و صندوق ها هم که آنجوری فکر کنم اگه بانک مرکزی تولیدی بالشت راه اندازی کنه بجای بانکداری برای سرمایه گذاران بهترین راه حل است یا اصلا آدرس خانه رئیس بانک مرکزی را بدهید تا ما پولمان را شخصا به در خانه رئیس بانک مرکزی تحویل دهیم تا ایشان اینقدر اضطراب پول ما را نخورد.
مرگ بر بانک مرکزی
این رئیس های بانک مرکذی هر کدام شان یکجور خ...ی دارند اون از بهمنی سکه فروش اینهم از این بنده خدا.
اکبر
مردم نباید پولشونو تو بانک بزارن به اینها اعتمادی نیست
شهروند
فقط یک راه باقی مانده شکایت از عوامل بانک مرکزی به رهبر معظم انقلاب تا تکلیف را ایشان مشخص فرمایند...... والسلام
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلا این بانک مرکزی تکلیفش مشخص نیست... چطور یک دکه بدون مجوز نمی تواند کار کند ولی یک موسسه 13 سال فعالیت می کند وبعد بدون جواب گویی به مردم منحل می شود...
شهر وند
Iran, Islamic Republic of
بنظر می رسد عوامل بانک مرکزی آنچه به فکرشان می رسد در جامعه پیاده می کنند بدون اینکه عواقب عمل کرد خود را سبک سنگین کنند .نمایندگان محترم هوشیار باشید عوامل پستهای مهم باید افکار ی کنترل شده داشته باشندجبران خطا در رده های کشوری هزینه های گزاف می طلبد.
محمد
بهتره اسم بانک مرکزی رو بذارن دردسر مرکزی. در دولت قبل بانک مرکزی خودش عامل تورم بود حالا عامل وحشت. رکود. ودردسر
محمد
بهتره اسم بانک مرکزی رو بذارن دردسر مرکزی. در دولت قبل بانک مرکزی خودش عامل تورم بود حالا عامل وحشت. رکود. ودردسر
احمد
مسئولان بانک مرکزی علی الخصوص جناب سیف خیلی غیرمسئولانه و خام با مسائل مهمی مانند نظام پولی و مای برخورد میکنند.جا دارد که در این خصوص تصمیمات فوری فوری اتخاذ گردد
سیدحیدر رضوی
پناه بر خدا، انحلال موسسه میزان با حدود یک میلیون سپرده گذار و 1200 کارمند وده ها شعبه در کشور ؟!!! چرا مسوولان رده بالا از جمله وزیر اقتصاد پاسخگو نستند؟ آیا از معضلات اجتماعی این بی عدالتی با خبرید؟......
United States
با این وضعی که بانک مرکزی بدون در نظر گرفتن مصالح ملی بوجود اورده ومردم را بیچاره کرده دیگر خواهشن خود را مردمی ندانسته ودم از حق الناس نزنید که شما خود ظلم هستید
بدهی یعنی چه؟ یعنی به یک نفر قرضه بدی بعدا در سروقت معین ان را بگیری پس این بانکها طلبی از مردم ندارند چون بعد از سه قسط پرداخت نشده از ضامن می گیرند پس این پول ها کجا رفته
من که دیگه حتی یک هزار تومنی حاضر نیستم تو این بانکاشون بزارم...دوستان یه گاو صندوق بخرین پولاتونو تبدیل به دلار کنین بزارین توش با خیال راحت زندگی کنین
سپرده گذار نیشابور
United States
بنده هم موافقم تو موسسات که سرمایه گذاری می کنی بعد از 13 سال فعالیت و با داشتن آرم عدالت منحل می کنند و جواب سپرده گذاران را نمی دهند و پول ایران هم که ارزش کمی دارد پس بهتر است این کار را کرد.
سپرده گذار میزان نیشابور
United States
این آقای سیف شورشو در آورده همش به فکر ضربه زدن به سپردهگذاران موسسات و مشتریان بانکهاست چرا مسئولین این مورد را نمی بینند و خواستار عزلش نیستند تا کی ما باید چوب این آقا به اصطلاح مدیر را بخوریم این که مدیریت نیست که مشکلات موسسات و بانکها را سپردهگذاران باید تاوان بدهند
از سال گذشته تا کنون سپرده گذاران میزان توسط جنگنده های بانک مرکزی با خلبانی آقای سیف و سایر همکارانش بمباران شده اند و طبق گزارش های رسیده تا نابودی سپرده گذاران بیچاره چیزی نمانده است .
تازه ترین اخبار