۰
يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۱
گزارش/

ایران، کوبا و میانمار فرصت های نادر سرمایه گذاری

اخبار بانک: برای مدیران شرکت های بزرگ قطعاً ایران فرصت بزرگی است.
ایران، کوبا و میانمار فرصت های نادر سرمایه گذاری
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از تلگراف، حدود دو هفته پیش یکی از قدیمی ترین تمدن های کره زمین بیشتر به سمت جامعه جهانی حرکت کرد در حالی که یکی دیگر از این تمدن های قدیمی قدم بیشتری از جامعه جهانی دور شد.

یک روز بعد از توافق اجباری برای ممانعت از خروج یونان از حوزه یورو، ایران و گروهی از شش کشور به رهبری آمریکا یک توافق تاریخی را برای هموار شدن راه بازگشت ایران بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال جدایی، امضا کردند.

لبخندهای رضایت روی لب های حاضرین در وین در مقابل چهره های خسته و عبوس و تلخ در بروکسل و در محل توافق رهبران اروپا قرار گرفت جایی که ظاهراً هیچکس از توافق حاصل شده راضی نبود. تعداد کمی از رهبران اتحادیه اروپا جنگ و تهدید بزرگ برای پایداری این منطقه را می پذیرند.

اوباما هم به نوبه خود در مورد توافق ایران راه بزرگی در پیش دارد که ظاهراً با سد چندیدن عضو کنگره و دولت های مخالف مواجه است.

بدون شک مدیران و مقامات ارشد شرکت ها به ایران به چشم یک فرصت بزرگ نگاه می کنند اما بیشتر کسانی که میل به همکاری با ایران دارند محتطانه رفتار می کنند و چالش های زیادی را در پیش رو می بینند.

در نشست تجاری ایران و اروپا که ماه اکتبر برگزار شد تا رویدادهای ممکن در صورت حصول توافق را بررسی کند، از بخش خصوصی و دولتی پیام های مثبتی دریافت شد.

در این نشست گفته شد ایران می تواند یکی از آخرین فرصت های پنهان برای تجارت جهانی باشد.

بر اساس گزارشات، شرکت هایی نظیر شرکت های فرانسوی و اپل مدتی است که آزمودن بازار ایران را آغاز کرده اند.

ایران از نظر جمعیت از بریتانیا، فرانسه و ایتالیا بزرگتر است. بیش از نیمی از ایرانی ها کمتر از ۳۰ سال سن دارند. اکثریت آنها تحصیل کرده هستند و علی رغم رژیم تحریم طولانی مدت به محصولات و برندهای غربی تمایل دارند. اکثر مردم به موبایل و اینترنت دسترسی دارند. فرصت هایی با این شکل و ابعاد یک در هزار نصیب سرمایه گذاران می شود.

آخرین فرصت از این دست میانمار بود با حدود ۵۰ میلیون نفر جمیعت و WPP اولین شرکت خدمات بازاریابی بود که بعد از برداشته شدن تحریم ها در سال ۲۰۱۲ در این کشور سرمایه گذاری کرد.

برندهای اصلی بین المللی در حال بازگشت هستند از جمله هنکن. بخش ارتباطات و مخابرات به سرعت در حال رشد است و تقریباً یک سوم سرمایه های خارجی که به سمت میانمار روانه شده است را تشکیل می دهد.

رویترز برآورد کرد تعداد سیم کارت های در چرخش از کمتر از یک میلیون در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۱۸ میلیون در زمان حاضر رسیده است.

همچنین هفته گذشته گزارش شد که سیتی گروپ و استاندارد چارترد برای به دست آوردن رتبه اعتبار با میانمار مشاوره می کنند تا بتواند اوراق ارائه دهد و انزوا از جامه جهانی را به پایان برساند.

کوبا یکی دیگر از کشورهایی که روزی در راس خبرهای داغ سیاسی بود کشوری کوچک تر و بازاری با ابعاد کوچکتر از ایران و میانمار بود اما کوبا هم توجه شرکت ها و برندهای زیادی را به خود جلب کرده است.

انتخاب در این شرایط می تواند همراه شدن با دنیا و مشارکت داشتن یا سر را زیر برف بردن و انکار جریان تجارت جهانی باشد. اکثر مردم راه اول را انتخاب می کنند و توسعه اقتصادی و ارتباط می تواند بهترین راه های افزایش درک باشد.
https://akhbarbank.com/vdccm4q1.2bqpx8laa2.html
تازه ترین اخبار