۰
۲
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
بین الملل/

این کشور بی صبرانه منتظر رهایی ایران از تحریم است

اخبار بانک: اگرچه جهان آماده تجارت با ایران می شود اما یک کشور به دقت و با وسواس ماجرا را پیگیری می کند و آن هم هند است.
این کشور بی صبرانه منتظر رهایی ایران از تحریم است
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، هند بعنوان واردکننده اصلی نفت از توافق ایران و غرب سود می برد. در روزهای اخیر بهای نفت کاهش داشته است و بزرگترین عامل هم احتمال رسیدن تولیدات بیشتر نفت ایران به بازار جهانی است. به گفته وزارت امور مالی این کشور، هند تشنه انرژی برای هر یک دلار کاهش قیمت نفت در هزینه واردات ۱ میلیارد دلار صرفه جویی می کند.

موقعیت هند برای بهره بردن از توافق ایران بسیار مناسب است چراکه آنها خریدار نفت خام ایرانی هستند. روز چهارشنبه بعد از امضای توافق، به امید سوخت ارزان تر شاخص سنسکس بمبئی یک درصد پایین تر بسته شد. از روز سه شنبه سهام شرکت نفت هند ۵% صعود داشته است. اما همه خبرهای خوش به اینجا ختم نمی شود.

از آنجایی که هند برای مشارکت کامل در تحریم های تهران به رهبری غرب سر باز زد تجارت این کشور راه های خوبی به بازار ایران باز کرد و ایران تحریم شده اکنون سومین شریک تجاری بزرگ هند است. صادرات به ایران بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تقریباً دو برابر شد و به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار رسید. حالا هند فرصت بهتری در جهان برای تجارت با ایران در اختیار دارد.

رئیس فدراسیون سازمان های صادراتی هند می گوید: "تحریم ها دسترسی ما به ایران را بهتر کرد. با این وجود باید با کیفیت و رقابت در این بازار ماندگار باشیم. باید استراتژی خود را بازبینی کنیم و بر اساس موفقیتی که در دوران تحریم به دست آوردیم پیش برویم."

یکی از تجار دهلی فعال در عرصه صادرات تایید می کند که توافق ایران می تواند برای کار او رقابت بین المللی زیاد و چالش های بیشتری به همراه داشته باشد. تجارت با ایران بیش از ۴۰ درصد از درآمد شرکت این تاجر را تشکیل می دهد. "با برداشته شدن تحریم ها در نهایت تقاضای کالا در اقتصاد ایران چه کالای مصرفی چه لوازم برقی افزایش می یابد. ممکن است جایی را از دست بدهیم اما در جای دیگر جبران خواهد شد."

اگرچه ایران از تجارت با هند استفاده کرده است اما با حصول توافق و به نتیجه رسیدن آن در شرایطی قرار می گیرد که می تواند شرکای تجاری را از بازار جهانی گلچین کند.
CNN Money
https://akhbarbank.com/vdcbgsbf.rhbs9piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
خوب الحمدا... همه از سر ما آقا شدن
محمد
یادمه قبلا میگفتید نگران رفع تحریم ماهستند!!!
تازه ترین اخبار