۰
۱۷
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
اختصاصی/

پرداخت سود روزشمار 19.75 درصدی در بانک صادرات

اخبار بانک: سود روزشمار بانک صادرات بعنوان یکی از بزرگترین بانک های خصوصی کشور نیز به مرز 20 درصد رسید.
پرداخت سود روزشمار 19.75 درصدی در بانک صادرات
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، پس از اینکه شورای پول و اعتبار با پیشنهاد بانک ها، نرخ سود یکساله را 20 درصد و کوتاه مدت را در به بانک ها واگذار کرد، بسیاری از بانک ها به جای پرداخت سود 20 درصد برای سپرده بلند مدت یکساله، این نرخ سود را بصورت روزشمار تعبیر کردند.

شاید اولین بانکی که این روش ابداعی را باب کرد، بانک سرمایه بود که نرخ سود روزشمار خود را 19.97 درصد اعلام کرد.پس از این ماجرا رئیس کل بانک مرکزی به بانک ها هشدار داد و خواستار رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار شد.

بانک ها معتقدند که جذب سپرده در سال جاری به دلایل مختلف سخت شده است.اخیرا نیز اعلام شد که میزان سپرده گذاری در بانک های کشور نصف شده است.

برای همین است که بانک ها بهترین شیوه را اعلام نرخ سود روزشمار جذاب تر برای کسب منابع می دانند.حالا هم بانک صادرات ایران بعنوان یکی از بزرگترین بانک های کشور،اقدام به تبلیغ نرخ سود روزشمار 19.75 درصدی کرده است.

مدیر عامل بانک صاردات نیز درباره نرخ سود گفته بود :" به دلیل اینکه بیشتر سپرده‌گذاران سیستم بانکی خرد هستند کاهش زیاد نرخ بانکی موجب ایجاد مشکلاتی برای آنها خواهد شد. "

این اقدام نشان از رقابت بانک ها و موسسات برای جبران کسری منابع مالی است و گویا نرخ تنها راه جذب منابع به شمار می رود.

این در حالی است که سیف رئیس کل بانک مرکزی پیش از این از بانک هایی که نرخ سود خود را مرز 20 درصد رسانده اند گلایه کرده بود.
https://akhbarbank.com/vdcayene.49nmi15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
احسان
صادرات تقریبا 1ماه این حسابو معرفی کرده خودم 10 روز پیش حساب باز کردم فقط یک شرطی که داره اگه پولت بیاد زیر 10 میلیون سودش میشه 7 درصد
Iran, Islamic Republic of
باسلام من 22درصدش را هفته قبل در يكي از بانكهاي خودشان باز كردم.
Iran, Islamic Republic of
الكي نگو !! كدام بانك
شهرام
United States
تورم واقعی 30تا 40 درصد است دولت نرخ تورم را 16 در صد اعلام کرده هر دولت جدید دولت قبلی را متهم به تورم زایی میکند نرخ سود بانکی با نرخ ساخته درو غ محاسبه شده در واقع سرمایه گذار متضرر میشود
باسلام / شاخصه های تعیین تورم متفاوت است لذا هر دولتی بر اساس میل خود از شاخصه ای خاصی برای اعلام تورم استفاده میکند که شاید نزدیک به واقعیت باشد اما عین واقعیت نیست مثلا تورم در بخش مسکن را مقایسه کنید با شش سال قبل ؟ آیا تورم کاهش یافته است یا نه ؟ تورم در بازار طلا را مقایسه نمائید با سنوات قبل ؟ پاسخ چیست ؟ تورم در بازار خودرو وچه وچه وچه
پس از توافق نرخ تورم ۹ درصد میشه , چه امثال ما سودبگیرهای بانکی خوشمون بیاد چه نیاد , ضمنا در محاسبه نرخ تورم میانگین صد قلم کالا ملاک است نه فقط نان , بنزین و همین دو سه تا قلم.
مثلا مرغ از کیلویی ۹۰۰۰ تومان در سال ۱۳۹۱ در سال ۱۳۹۴ شده کیلویی ۵۰۰۰ تومان که یعنی منفی ۴۰ درصد , یا مثلا گوجه از کیلویی ۵۰۰۰ تومان در سال ۱۳۹۲ در سال ۱۳۹۴ شده کیلویی ۱۵۰۰ تومان که باز ۴۰ % ارزانتر شده , یا مثلا سکه از یک میلیون و پانصدهزار تومن سال ۱۳۹۱ شده هشتصد هزار تومن در سال ۱۳۹۴ که یعنی ۵۰% ارزانتر شده , یا $ از ۴۵۰۰ تومن سال ۱۳۹۱ شده ۳۲۰۰ تومن و... .
بعضی چیزها هم 30 تا 40 درصد گرانتر شده ولی مجموع همان ۱۶ درصده تورم .
United Arab Emirates
تو مطمئني از بانك مركزي نيستي ؟؟
احسان
به نظرم سپرده بلند مدت باید حذف بشه و سود کوتاه مدت بشه 20%،حالا این وسط هر بانکی که عملکرد بهتری داشته باشه و خدمات خوبی بده مورد استقبال عموم قرار میگیره
ابوالفضل
سودروزشماردربانک مهراقتصاد19درصددربانک قوامین اگربدرحساب2میلیون تومان بگذاریروزشمار20درصدمیدهدودرموسسه اعتباری کوثرسودروزشمار19.5درصدسپرده نه ماه ارکیده میدهدونرخ بیکاری امسال افزایش یافته وبازارسکه درحال سیرنزول است اگرهمه چیزکاهش یابدبسیاری ازجوانان ازدواج می کنندوبسیاری ازکارخانه ها خط تولیدندارندودرحال تعطیلی هستندچون که بازارفروش نداردمجبوراست کارخانه هاراتعطیل کند.
United Arab Emirates
مجبوري نظر بدي ؟؟؟!!!!!
مجبوری نظرشو بخونی؟؟؟!!!!
علی
Germany
با سلام من یک سوال داشتم این که میگن روز شمار است چطوریه یعنی پولیو که به حساب می گداری روزانه به ازای پولت 20درصد سود می گیری. ممنون ر جواب بدید.
سحر
سلام دوستان.راهنمایی میخواستم درحال حاضر بهترین و بالاترین سود روزشمارو کدوم بانک میده? اینک میگنصادرات بیس درصد میده درسته? ممنون میشم راهنماییم کنید.
محبوبه
الان ک نرخ سود اومده پایین ابن هم میاد پایین؟؟
ازیتا
Belgium
دوستان میخواستم بدونم اگر1یا2تومن موجودی باشه سودتعلق میگیره بانک صادرات منظورم واگرماههای بعدبه این مبلغ اضافه بشه چطورمحاسبه میشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
من تو بانک صادرات 11میلیون پول دارم اما سود 20درصد ندادن همون 13درصد ریختن چرا
ظاهر
Iran, Islamic Republic of
سلام می خاستم بدونم من تو بانک صادرات 17000000ملیون حساب دارم چقد روز شمار بهم می دن
تازه ترین اخبار