اختصاصی/

ممنوعیت واریز به حساب های 24 درصدی در موسسه کوثر

29 خرداد 1394 ساعت 12:02

اخبار بانک: موسسه اعتباری کوثر بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی واریز به حساب های 24 درصدی خود را ممنوع کرده است.


به گزارش «اخبار بانک»، در راستای اعمال سیاست های جدید بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها، موسسه اعتباری کوثر واریز به حساب های ۲۴ درصدی را ممنوع کرده است.

بر اساس مصوبه شورای پول و اعتباری کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از نیمه اردیبهشت ماه نرخ سود سپرده ها را کاهش داده اند.

بانک مرکزی نیز با ابلاغ بخشنامه ای از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری خواست حداکثر ۲۰ درصد به سپرده های بلندمدت سود پرداخت کنند و نرخ سود کوتاه مدت خود را نیز بر اساس سیاست های داخلی و بهای تمام شده پول کمتر از این نرخ در نظر بگیرند.

این در حالی است که بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری پیش از این نرخ سود ۲۲ درصدی و بیشتر را برای حساب های کوتاه مدت در نظر گرفته بودند.

بر اساس بخشنامه مذکور بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اجازه واریز به حساب های کوتاه مدت ویژه با نرخ های بیش از ۲۰ درصد را نیز ندارند.

موسسه اعتباری کوثر نیز برای همسو شدن با سیاست های بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار به تازگی ممنوعیت واریز به حساب های کوتاه مدت با نرخ بیش از ۲۰ درصد را اعمال کرده است.

این موسسه پیش از این و در سال گذشته حساب های بلند مدت ۱۸ ماهه با قابلیت واریز و برداشت با نرخ ۲۴ درصد برای مشتریان خود افتتاح کرده بود.

با اعمال ممنوعیت واریز به این حساب های بیش از ۲۰ درصد، حتی سود حساب های سپرده طلایی ۲۴ درصد نیز که پیش از این در همین حساب واریز می شد در حساب های با نرخ ۱۰ درصد واریز می شود.


کد مطلب: 34678

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/34678/ممنوعیت-واریز-حساب-های-24-درصدی-موسسه-کوثر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com