۰
۸۱
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
جای خالی اطلاع رسانی شفاف و مسوولیت پذیری مسوولان

" میزان " تمام شد، مردم به چیزی اعتماد کنند؟

اخبار بانک: امروز خبر انحلال رسمی تعاونی اعتبار آزاد " میزان " منتشر و آگهی آن نیز در روزنامه سراسری خراسان چاب شد.با این خبر در ظاهر موسسه یا تعاونی میزانی دیگر در کار نیست، ولی حادثه میزان حاوی پیام ها و نکات جالبی برای شبکه بانکی و بویپه مردم و موسسات است.
" میزان " تمام شد، مردم به چیزی اعتماد کنند؟
علی طالب زاده: بالاخره داستان موسسه " میزان " که در زمستان نه چندان سرد سال گذشته آغاز شده بود، در بهار نسبتا گرم امسال به فصل پایانی خود رسید.موسسه ای که تا همین یکسال پیش رویای " بانک میزان " را در سر می پروراند.میزان را شاید تنها موسسه ای دانست که در مقابل فشار بانک مرکزی دولت دهم برای ادغام با سایر تعاونی ها مقاومت سرسختانه ای کرد.

چشم امید مسوولان این موسسه به تدبیر دولت یازدهم بسته شده بود که در این دولت مجوز نهایی را کسب کنند.در آن زمان یکی از مسوولان ارشد این موسسه در میان جمعی از خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا اکثر موسسات از خراسان شکل و رشد یافته اند و همچنان برخلاف سایر موسسات در سایر شهرها سرپا هستند؟ گفته بود که " خراسانی های شاید بلدند که چگونه از پولشان استفاده خوب کنند."

اما حداقل این سخنان برای خود میزان حادث نشد و اکنون موسسه ای با 15 سال سابقه کار در شرق کشور به تاریخ پیوست.این واقعه تلخ در بازار پولی کشور چندین پیام مهم برای مسوولان و مردم و حتی موسسات اعتباری دارد.

نخست: یک اشکال جدی به مسوولان تصمیم گیر کشور وارد است که چرا باید یک موسسه در طول 15 سال بدون مجوز از بانک مرکزی فعالیت کند و هیچ مقام رسمی اقدامی در جهت اصلاح این وضع گامی بر ندارد؟

دوم: چرا باید تعاونی اعتبار ویپه کارکنان اقدام به افتتاح شعب در کشور و جذب منابع بالا با تعهدات سنگین کند؟

سوم: چرا یک موسسه یا تعاونی به خود اجازه می دهد که از آرم و نشان رسمی دادگستری استفاده کند؟همین موضوع باعث شده که مردم به نشان دادگستری اعتماد کرده و سپرده خود را در این موسسه پس انداز کنند.چرا دادگستری مربوطه پس از 15 سال به مسوولان موسه دستور تغییر لوگو و نشان را بدهد؟

چهارم: همواره مردم در تمامی مشکلات اینچنینی یک قربانی و مقصر اصلی شناخته می شوند.سوال این است که یک فرد عامی و روستایی چگونه بداند که یک موسسه که تابلو دارد(نشان خاص یک سازمان قضایی) و در شهر خود او نیز اطلاع رسانی خاصی درباره موسسات نشده است، از پس انداز کردن امتناع کند؟

پنجم: بسیاری از مردم و سپرده گذاران در شرایط بد اقتصادی برای گذران زندگی یا کمک خرج خود به موسسات که سود بالاتری پرداخت می کنند مراجعه کرده اند.بنابراین وجود این موسسات و رشد ناهمگون آنها برخواسته از بطن اقتصاد بیمار کشور است.اقتصادی که در آن تولید و سرمایه گذاری وجود ندارد و تورم دو رقمی چندین سال مهمان سفره های مردم شده است، نمی گذارد که مردم پولشان را در مکان خوبی سرمایه گذاری کنند.

ششم: قربانی شدن موسسه میزان شاید با سکوت بانک مرکزی، درس عبرتی برای سایر موسسات باشد که سریع تر اقدام به اخذ مجوز کنند.

نکته پایانی اینکه برخی دیگر از موسسات در کشور فعال هستند که بین 16 تا 20 هزار میلیارد تومان منابع مردم را در اختیار گرفته اند،این موسسات مجوز هم ندارند،چرا بانک مرکزی این موسسات را با همکاری قوه قضائیه جمع آوری و حتی اطلاع رسانی نمی کند؟چرا باید در دققیه نود و بحرانی به فکر چاره کار باشیم.
https://akhbarbank.com/vdcirrap.t1a5v2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
تکلیف 1500کارمند میزان چه میشود ب به خدا عوامل اینکار راشی نیستیم
صادقی
اخباربانک عزیزومردمی متاسفانه این روزها برخی نشریات دردام القاات بانک مرکزی افتادن وخواسته یاناخواسته تحت تاثیربانک مرکزی میخوان بگن میزان دارایهاش کمتره از2900ملیاردسپرده گزاراس تابعدا کسری روتوجیه کنن
برابرلیست ثبت اسنادفقط وبه تنهایی 243ملک لیست شده
لازم به ذکره فقط 5تاازاین ملکابرای مثال فرشته ومیردامادوشهرک غرب ودوتادرمشهدیعنی سجادوسرپرستی به مبلغ 1234ملیاردتومان قیمت خوردندکه درسوابق میزان موجوده که همین 5تابه تنهایی کفاف بیش از40درصرمطالبات رومیده وازاین لیست 238دارایی دیگه می مونه چیزی درحدود850ملک بدهکاران ترهین شده
اخباربانک محترم چون رسانه شمارو سالمترین رسانه میدونم خواهش میکنم اینوانتشاربدید تااقایون بدونن اگرقرارباشه این مزالب روازمردم پوسیده نگاه دارن من کلیه مدارک روکه دربهمن ماه بطریقی بک اپ گرفتم وهمه رودارم ارسال کنم
اقایان بانک مرکزی شایدبتونین ماروازکاربیکارکنید ولی بدونید ماهم فکراین روزاروکردیم شمامیخوایدتوپوتوزمین میزان بزنین حالا ماهم ثابت میکنیم ازاول توزمین شمابوده حتی مجوزهای بانک مرکزی مربوط به 103سعبه راهم میفرستیم تابدانندمامجازبودیم یانه
سپرده گذاربدبخت
صادقی جان امیدوارمون کردی جان مادرت راست میگی این اطلاعاتواز کجا اوردی؟؟؟؟
سعید
آفرین به شما این اطلاعات را در تمام سایتهای خبری منتشرکنید تامظلومیت مردم برای جامعه روشن شه
سبزواری
آقای صادقی واقعا اگه مدرکی داری انتشار بده
وای بحال بانک مرکزی
کاش مثل شما چند نفر بودن و از اول جلو این شایعات می گرفتن
ایول دمت گرم خداکنه راس بگی
شما هم اگه مدرکی داری بفرس دیگه منتظر چی هستی؟
بعد از اینکه پولمون رو خوردن میخوای رو کنی؟
الان سوالی که پیش میاد اینه:
چند روز پیش رسما صادقی اعلام کرد که میزان که تا سال پیش بعنوان تعاونی فعالیت می کرده را منحل کرده اند چرا که هر تعاونی باید ابتدا به موسسه و بعد به بانک تبدیل شود. برای این کار هم میدونید که یک روال قانونی مثل تشکیل هیئت تسویه و ثبت شرکت ها و مراحل دیگر دارد پس چطور یک موجودیت که هنور مجوز تبدیل به موسسه را کسب نکرده دارای 130 شعبه مجاز بوده؟ یا به راحتی پایین برخی از تابلو ها می نویسه با مجوز بانک مرکزی؟؟؟!!!

این لینکش روی همین سایت اخبار بانک:
https://www.akhbarbank.com/vdcayane.49nee15kk4.html
United States
خب اگر مدارکشو داری بیا جلو دیگه برادر. خدا تورو از آسمونا فرستاده. همکار خوب.
تو این شرایط بحرانی فقط این مدارک بدردمون میخوره.
اینارو انتشار بدی ملت میفهمه باز میاد سمت ما این دفعه با پولای بیشتر و بیشتر و بیشتر :)
فقط باید مواظب باشیماااااااااا، باشه؟
داداش صادقی شیره
United States
حیف شد که اسکارو دادن به فیلم اسنودن 4+1.
دیر اومدی اما حالا که اومدی خوش اومدی.
فقط سربع تر این بکاپ هارو بریز رو سی دی بده دست ملت، بعد میبینی انقدر استقبال میشه که با پولش میری بقیه عمرتو استراحت به جای این میزان کوفتی. خودت میگی اصلا جقدر خوب شد این میزان نابود شد.
ت
من گمان می کنم اگر واقعا املاک میزان به تنهایی جوابگوی مطالبات سپرده گذاران میزان بود و وصول اقساط پول مازاد بود بانک صادرات یک لحظه هم معطل نمی کرد و میزان را قبول می کرد . من فکر کنم املاک میزان حداکثر جوابگوی 20 درصد مطالبات مردم باشد . اگر پدیده شاندیز و سایرین هم به تدریج اقساط خود را بدهند خب این 20 درصد می شود 60 درصد و 70 درصد و 80 درصد یا شاید هم 100 درصد .

البته از حسابرس محترم میزان خیلی عذر می خوام . این نظر شخصی منه و انشاالله که اشتباهه .
Iran, Islamic Republic of
مردم بدبخت كردن رفت پي كارش ؟‌ مگر امكان دارد با اين همه مراكز بازرسي موسسه اي بتواند 15 سال بدون مجوز كار كند ؟!!!‌
موسسه میزان تاوان مدیریت نالایق خود رو داد.
لذا بایستی اعضای هیئت مدیره به اشد مجازات برسند
اریا
چرا دروغ چرا به راحتی اب خوردن مسولان حتی خود مقامات بانک مرکزی گفتن میزان مشکلی ندارد مگر غیر این است که سه استاندار خراسان به صراحت گفتن میزان هیچ مشکلی ندارد چرااااا چرااااااااا دردمان را به که بگوییم ای خداااااااا مگر نه این است کا در اطلعیه منحل شدنش به صراحت قید گردیده کارکنان دادگستری !به چه کسی باید اعتماد کرد به ارگانی که پشتوانه اجرا شدن قانون در این مملکت است اعتماد کردیم و چچوبش را هم خوردیم
علی
United States
اریا جان شرمنده رای من به حرف شما مثبت هست اشتباهی منفی زدم.
ناامید
چه میکنه این دولت تدبیر و امید با مردم؟؟؟؟
جیگر
Iran, Islamic Republic of
من از بقیه موسسات مالی میترسم میترسم میترسم اخه حق با من نیست نیست نیست....
کاری نمیکنه اتفاقا خوب میکنه
علی
United States
اخبار بانک محترم خواهشمندم حالا که موسسه منحل شده در مورد پرداخت سپرده های مردم هم زودتر اطلاع رسانی کنید چون هیچکس جوابگو نیست ولی شما میتوانید جواب برای مردم نگران و گرفتار بیاورید دعای خیر من و بقیه سپرده گذاران برای شما. با تشکر
احمد
سلام ميشه يكي من رو راهنمايي كنه كه من كه شكايت كردم و يكي از املاكشون رو بازداشت كردم با انحلال اون موسسه تكليف بازداشتي من با در نظر گرفتن اين كه حكم قطعي شده چي هست
هیچی داداش از امروز که سود به سپرده های شما تعلق نمیگیره و باید منتظر بمانید تا املاک مؤسسه فروخته بشه تا بتونید پولتان بگیرید ولی اگر کمی صبر پیشه می کردید هیچیک از این اتفاقات نه برای شما می افتاد و نه برای مؤسسه میزان
وای بر شما مردم نادان
اگه تو سود دیدی دانا تو این 6 ماه
Iran, Islamic Republic of
امروز سود سپرده راواریز کردن
United States
سود بخوره تو سر میزان بیاد اصل پولمونو بده. 5 ماه صبر کردیم باید 5 سال صبر می کردیم؟
رفتی یک نفره نشستی دو دو تا کردی دیدی حقوق و مزایا دیگه تعطیل شده، پس این مردم نادانند و تو دانا. راضی میشی همینطوری بزارن کار کنی بعد از 30 سال کار و زحمت بری سرمایتو بذاری تو یک جایی مثل میزان که بهت پس نده؟؟؟!! تازه هر روز گردن کلفتی کنه بگه نداریم و هر کی که رفته شکایت کرده بره از همون دادگاه بگیره، اگر یک دهم پولتو میخوای برو چکتو بیار؟
به خدا همین شماها بک آدم معمولی بهتون بگه پول ندارم بدم میگین این مملکت مگه قانون نداره و همه عالم و آدمو به محشر تبدیل می کنید حالا این میزان با چه وقاهتی به مردم میگفت که پول نداریم بدیم؟ برید به مدیراتون خرده بگیرید که اگر داشت پس چرا تو این 5 ماه هیچ کاری نکرد که بده اگر هم که نداشت بدتر از این حقشه.
حرف از اینها گذشته
ازدحام و شلوغی دودش به چشم مشتری و کارمند رفت
منم بازداشت ملک زدم
ایشالا به زودی برای اینکه دارایی ها آزاد بشه و امکان فروشش باشه میان و میگن که پول میدیم تا سند رو آزاد کنیم
سلام خدمت اون کارمندی که میگفت شعبه های میزان میشه شعبه صادرات
منم نوشتم سلامت میکنم حال هم
سلام علیکم.
قربانی
شروع داستان از لغو مجوز فعالیت پدیده توسط دادستان کل خراسان رضوی که میزان کلی دستش پول داشت ، شروع شد که به اینجاها ختم شد.
سر این پدیده و این میزان چه آدم ها که به خاک و خون کشیده نشدند ، اون هم به خاطر یه تصمیم که دادستان گرفت !!!
این هم از دادگستری عدالت پرور ما
سلام مردم که بالاخره به مبالغ خودشون میرسن بازم کلاه گشاد سرکارمندای این موسسه رفت خداوند جای حق نشسته باعث وبانی این کار وبیکاری 1200نفر از قشر متوسط جامعه اون باید بده مردم وکارمندا قربانی یک دسته آدمهای رشوه خوارو پولدوست شدیم واقعا بعداز 10 سال فعالیت تواین موسسه بی دروپیکر وسنگهایی که واسه چه نامردایی به سینه میزدیم متاسفم هم عمرمون رفت هم پولمون وهم آبرومون التماس دعا یاعلی
تکلیف پول مردم چی میشه بعد از شش ماه منحل میکنین
حسین
واقعا ادم میمونه چی بگه .سه تا استاندار و چند تا نماینده مجلس روزای اول گفتن مردم نگران نباشن ترازش مثبته .اموالش زیاده وووو بعد اومدن گفتن قراره با بانک صادرات ادغام بشه .بعد اقای معاون محترم استاندار اومد گفت بانک ملی هم قراره بیاد کمک کنه گفتیم خوب خوبه .ریس محترم دادگستری گفت مردم نیازی نیست حضوری بیان شکایت کنن حالا الان میگن مردم برن از طریق شکایت به حق وحقوقشون برسن .چند چندین با خودتون.درست نیست به خدا .خودتون بهتر از هرکسی میدونید که با مردم بازی شده .حالا میخاید همه کاسه کوزه ها رو سر مردم بشکنین.یک روز جوابی هم هست .دیدار به قیامت.
رضا
به حرمت واحترام حرف مسولین 5ماه صبروتحمل نمودیم حالامثل بچه هاسرماراشیره مالیدن-نه نخواهیم گذاشت یک ریال ازپولمان حیف ومیل شود-پس دولت تدبیروامیدکجاست؟بازهم ازخودتان عاجزانه تقاضادارم مداخله کنیدتااین مشکل هرچه زودترحل شود-هرچه کشش بدن بدترخواهدبود
United States
اخوی قرار نیست هیچ مساله اختلاس و دزدی و رانت خواری رو توی مملکت پیگیری کنن و کــــــــــــــــــــشش بدن . گفت کـــــــــــــــشش ندین شما هم کـــــــــــــــشش ندین .
کشش ندین کش میادها
واقعا کارمندای میزان از همه بیشتر متضرر شدند
ازفردا اونا باید به کجا شکایت کنند؟!
مگه قراره به جایی شکایت کنند.آنها هم به خیل تحصیل کردگان بیکاربپیوندند.درحال حاضر5 میلیون تحصیل کرده بیکارداریم.مگه شما خونتون ازبقیه رنگین تره.من با لیسانس حسابداری با معدل 19 سه ساله که بیکارم چون پارتی دربانک میزان نداشتم که استخدام شم.مگه شما خونتون سرخ تره ازدیگران.تازه وزیر به شما گفته بیمه بیکاری میدهد.دیگه پس چتونه عزیزان پارتی دارمیزان.
گزارش ۵ مشهد
دوستان خراسانی
لطفا به سامانه 30000655 که سامانه برنامه گزارش ۵ مشهد است پیامک بزنید و بخواهید که گزارشی در این مورد تهیه کنند تا شاید صدای مردم شنیده شود و حق مردم پایمتل نگردد
بنده خدا کارمندای میزان رو میخوان بلاتکلیف نگه دارند برای یک شماره حساب تو صادرات قسط وصول کنند!
مشتری
با سلام
مسئولین محترم بانک مرکزی ما سپرده گزاران میزان بخاطر سود بیتر نبوده بلکه بخاطر مشغول بکار شدن جوانان در این موسسه و ...بوده میزان به اندازه بانک مرکزی سود پرداخت میکرده نه بیشتر اینقدر تو سر مردم نزنید از طرف دیگر ما پولمان را از بانک مرکزی نمی خواهیم لطفا بانک مرکزی و دادستانی هیچ دخالتی نکنند و مسولین میزان را ازاد کنند انها خود مال مردم را پس میدهند و این جوری که شما میگویید میخواهید پول خرد را بدهیئد و بقیه را بالا بکشید . لطفا هیچ دخالتی نکنید همه چیز درست میشود
سبزواری
تکلیف ما سپرده گذاران چی میشه؟؟؟ ما الان دقیقاً باید چیکار کنیم؟چرا کسی جواب درست و حسابی نمیده؟یه روز میگید مردم لازم نیست شکایت کنند بعدش میگید مردم برای گرفتن پولشون باید شکایت کنند.این مردم رو چی فرض کردید که هر روز یه بازی تازه سر این مردم بیچاره در میارید.بابا از خدا بترسید و به داد مردم گرفتار برسید
شاهین
تا دیروز که اعتراض و تجمع و درخاست پول رو دادستان ممنوع اعلام کرد و گفت هرکس جلو میزان درخاست پول کند اغتشاشگر میشود و با وی برخورد میشود. ماهم گفتیم چشم ما میریم و میسپریم دست شما. حالا که بعد از ۲۰ روز مهلت دادن به میزان که هرچه نقدینگی و اسناد به درد بخور بود رو خارج کردن اومدین میگین به ماربطی نداره هرکس پولش رو میخواد خودش اقدام کنه !!!!! بابا ایول به شما دولتمردان دروغ تا به کجا ، دادستان مگه نگفت نرید ما پیگیریم حالا میگین به ما چه خود داتید ؟؟
نوش دارو پس از مرگ سهراب الان که خالی شده بریم چی رو پیگیری کنیم. مگر شما نبودید گفتید چند برابر دارایی داره حالا میگین مقداری از پول مردم از بین میره. !!!
مردم اگه کاری نکنیم بی غیرتیم.
هادی
تو این روزها از همه چی صحبت میشه غیر از وضعیت سپرده گذاران. پس کو زمانبندی بانک صادرات؟
سامی
بخت از ما انسانها برگشته هر روز هزاران نفر بدست داعش وطالبان وبمبهای کنار جاده ای ازبین می روند آب از اب تکان نمی خورد آیا آنها دعا نکردند که جانشان را از دست دادند وحال ما برای پولی که باخون دل بدست آوردیم اگر عجزو لابه کنیم آیا دلسوزی پیدا میشود ؟چه می دانم!
اخبار بانک عزیز، از شما عاجزانه تقاضا داریم پیگیر وضعیت سپرده گذاران این موسسۀ منحل شده باشید چون هیچ مسئول و شخصی پیدا نمیشه که به ما جواب بده و وضعیت ما رو مشخص کنه
خواهشا اخبار بانک پیگیری کنید ببینید ما کارمندها باید چیکار کنیم؟؟؟
شاهین
روزی من اومدم یه سوال ساده کردم تو کارمند جوابمو ندادی و گفتی ما نمیدانیم زمانی که کار از کار گذشت فهمیدم که جواب سوال منو میدونستی و رو رذالت جواب ندادی . حالا امروز با هم همدرد شدیم برادر. خود کرده را تدبیر نیست الان بشین مثل من زار بزن که اگه جواب یه سوال ساده من رو میدادی الان خونم رو از دست نمیدادم. شما باید بیشتر از اینا بکشین که خیلی هاتون میتونستین به مردم کمک کنین اما نشستین پای اربابانتون الانم رو سیاهی به زغال موند.
سحر
اخبار بانک لطفا در مورد اینکه قراره با کارمندای میزان چ کنند گزارش بزارید ممنون
واقعا ظلم بزرکی در حق خانواده من کردند هم حقوقم تو حسابشونه هم سپردم حالاهم که بیکاری .پعد میگن چرا امار دزدی رفته بالا چهار نفرم که کار میکردن اخراج شدن.
می خوان از کارمندای میزان برای وصول قسط جهت واریز به حساب صادرات استفاده کنند، بعدش هم بگن به سلامت!
مطمئن باشید از فردا شعب مشهد مثل شعب شهرستانها با این وضعیت نمیان سر کار
سپرستی میزان میگفت از کارمندای میزان اگه ازشون شکایت بشه خودش وکیل میگیره و دفاع میکنه! اما همش دروغ بود
متاسفانه کارمندا رو رها کردند
United States
ساده برو در سرپرستی ببین حالا که داره دست و پای آخرو میزنه چقدر به فکر سهامداراشه. در عجبم چرا که خودش که مطمئنه رفنتی شده اینقدر به سهامداراش راه یاد میداده و شده مدافع حقوق سهامداراش. خب اگر پول این مردم بدبخت نبود که الان میزان نبودی ای موسسه نامیزان. به روزی که باید در جلوی خدا هم پاسخی داشه باشی فکر کن
کارمندای شعب مشهد تو سرپرستی جلسه گرفتن
احسان
شما خبر موثق داری؟؟ خوب این به نفع سپرده گذاراس؟؟
محمد
اخبار بانک خواهشمندم در مورد وضعیت سپرده گذاران اطلاع رسانی کنید.
United States
الهی به حق درد دل هایی که این چند روزه کشیدیم و زن و بچمونو جلوی در سرپرستی و دادگاه ها آواره کردید به عذابی گرفتار شید که هزار استغفار به کمکتون نیاد.
من آدمی نیستم که دلم بیاد یک بنده خدا رو نفرین کنم اما شماها نمیخواستید پول مردمو بدید می گفتید تقصیر این مردمه که همه پولشونو میخوان. حق الناس توی دین فقط و فقط و فقط یه حکم داره و اون اینکه سر نماز دستتو بکن تو جیبت پول طلبکار در خونتو بده. حالا این توجیحه که پول مردمی که روز شمار پولشونو دادن اینطوری پس بدید؟
کجای قرارداد روزشمار من اینو نوشته بودی و من پولمو دادم؟
رضا
دوستان خراسانی
لطفا به سامانه 30000655 که سامانه برنامه گزارش ۵ مشهد است پیامک بزنید و بخواهید که گزارشی در این مورد تهیه کنند تا شاید صدای مردم شنیده شود و حق مردم پایمال نگردد
مالباخته
Iran, Islamic Republic of
همه این داستان از اولم زیر سر بانک مرکزی بود .مردم در دام اونا افتادن بانک مرکزی با سوء استفاده از آب گل آلود ماهی گرفت . حالا میخواد سپرده گذارای این موسسه رو درس عبرت کنه برای بقیه . مردمی که هر روز همت می کنید جمع میشید جلوی شعبه مرکزی چرا از عامل اصلی این قضیه چیزی نمی گید .بانک مرکزی داره از مسئولیت خودش فرار می کنه .از این به بعد باید یقه بانک مرکزی رو بگیریم
مرتضی
اخبار بانک عزیر به نطر شمابااین وصعیت پیش امده و بیکاری ۱۲۰۰ کارمند این موسسه امیدی بهپرداخت پول مردم در بانک صادرات هست ایاااااااا
کارمند میزان
با سلام من خودم کارمند میزانم لطف کنید در مورد ماهم ی خبری چاپ کنید واقعا ما باید چکار کنیم کجا مشغول ب کار بشیم سنمون هم از استخدامی در سایر بانکها گذشته پولهامونم ک در همین مؤسسه گیر کرده؟
مثل من که با لیسانس حسابداری کارگری میکنم شما هم بریدکارگری
United States
آخه آدم پاک دل، جایی که رئیس هیئت مدیره و مدیر عاملش یک نفر باشه که به سختی بشه عزلش کرد و عضو ارشد هیئت مدیره هم پسرش باشه(پسر حلمی که در حال حاضر در زندانه به لطف حق تعالی) پست های کوچیک و خردش دست کی میفته؟
نمیخوام بگم که تمام کارمندای این موسسه به نوعی به مدیران بخش های مختلف این موسسه وابستگی دارند اما عملا 1400 نفر فقط یک بحث تبلیغاتی است وگرنه در عمل شاید 400 نفر از اینها نیاز به کار داشته و با رابطه و رانت سر کار میزان نیومده باشند.
Germany
هیچ نهاد وارگانی به تنها چیزی فکر نمی کنند سرنوشت 1200 کارمند این موسسه است .امید بود با ادغام با یک بانک یا موسسه ایی دیگر هم سپرده گزاران راحت تر به حق خود میرسیدند هم یه چاره ایی واسه کارمندان مظلوم موسسه میزان میشد.....
عاقبت کارمندانی که با پارتی استخدام میشند
همینه.شما هم لطف کنید بریدکارگری مگرهمه تحصیل کرده های رشته های مالی توبانکها کار میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه به خدا کار خیلی از اینهارو برنامه "مایکروسافت اکسل" بهتر هم انجام میده بدون توهین و ناسزا و گردن کلفتی.
خب برادر من میزان ادغام نشد که دلیلش شفاف نبود هر چی که بود به نفع سهامداراش نبود وگرنه هم کارمند و هم سپرده گذار مشکلشون حل می شد خیلی سریعتر، همون قبل از عید.
به خدا باید بجای این که به جان دولت و بانک مرکزی و یا هر سازمان دیگری بپریم باید دعا به جون این حلمی از خدا بی خبر بکنیم که به خاطر سهامداراش که سودشونو تو این چند سال برده بوذند حاضر نشد ادغام شه.
رامین
میزان کوچیک بود دولت زورش به موسسات دیگه نمیرسه تازه اگه برسه و بخوادم کاری بکنه مملکت از هم میپاشه
eli
یک تصمیم دو سرسوز شد هم سپرده گذارا باید تا دو سال دنبال پولشون بدوند هم 1500 کارمند بیکار شدند. سپرده گذارایی که گفتن کارامون نتیجه داد کلاشونو بندازن بالاتر.
علی
واقعا سر مردم بدبخت شیره مالیدن!
United States
تو رو خدا یککم این کامنت هارو بخونید ببینید چی دستگیرتون میشه. همیشه وقتی یک نفر خطا می کنه اگر پیدا بشه کسی که بخواد جلوشو بگیره میشه میزان ستیز و با افکار از قبل پیش بینی شده و غیره.
حالا اگر ورق برگرده پول کارمندو بخوره و نده میگن دستش با دولت تو یه کاسس و میدونن این میزان چیکار میکنه اما نمیان حلوشو بگیرن و هزار تا حرف دیگه.
انشاالله خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه و چشم بینای قضاوت درست بده به جای منافع گرایی.
آحه مگه این موسسه میزان که امور چندین هزار نفرو نامیزان کرده الان پیداش شده؟! مگر در دولت های قبلی صراحتا به بانک ها اعلام نکرده بودن که هیچ خدماتی به میزان ندید؟ مگه خود شخص رئیس جمهور دولت پیشین صراحتا اعلام نکرد که همین موسسات غیر مجاز وارد بازار دلار شدند و تعادل عرضه و تقاضای دلار رو به هم ریختن و تورمشو به مردم تحمیل می کنند؟
خیلی بی خبری برادر جان
به خدا قسم من دیگر نه به بانک مرکزی اعتماد دارم نه به بانکها و موسسان مجوز دار وبدون مجوز
مشتری
سلام
مسولین محترم بانک مرکزی و...شما که میزان را ناخواسته منحل کردید اگر تاریال اخر پول مردمرابهمراه سودش ندهید ماهم میدانیم چیکار کنیم
تمام مدارک موجود و مستندها رو روی سایت میزاریم تا مردم بدانند که شما میخواهید از اب گل الود ماهی ب
گیرید و پول مردم را ندهید .اگر نمیتوانید لطفا ول کنید تا خود مسولین میزان جواب تمام مردم رابدهند
سبرده كذار
جرا همه مسولين دروغ ميكن من خودم هشت سال بيش كه در موسسه ميزان حساب باز كردم روي تابلوي موسسه ميزان وحتى رو تبلغات موسسه ميزان نوشته بود تحت نظارت بانك مركزي ايران اخه جرا دروغ ميكين مردم رو جي فرض كردين جرا با اين دروغ ها به مردم و فهم و شعورشون توهين ميكنيد😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡
سپرده گزار
این مشکل پیش آمده به هر دلیل نشان داد فقط مردم را برای روزهای خاصی مانند انتخابات و... آدم حساب می کنند چگونه است که یک ماست بندی تا زمانی که مجوز نگرفته اجازه فعالیت ندارد اما موسسات تا زمان بحرانی شدن اجازه دارند اینکه مسئولین صرفا در حد یک اطلاع رسانی که مردم در این موسسات سپرده گزاری نکنید بسنده می کنند واقعا زحمت می کشند سئوال اصلی اینکه چگونه مثل قارچ این موسسات رشد می کنند و تازه بعد از 10 الی 15 سال متوجه می شوند حضرات که موسسات دچار مشکلند حاکمیت به وظیفه نظارتی خود به هیچ وجهی عمل نمی کند چگونه ممکن است با وجود این همه ارگان نظارتی این چنین مشکلاتی در کشور به وفور اتفاق می افتد دولت تدبیر به جای حل مشکل با ورود مردم به موضوع صرفا بر پیچیدگی کار افزود .
مظلومین
بازهم قزبانی در این بازی مردم هستند وگرنه اگر کمی مسئولیت پذیر بودند ادغام می کردند
جواد
همش دروغ همش وعده و وعید .خدایا خسته شدم به کی بگم دردمو
الان بايد كارمندا و سبرده كذارا با هم متحد بشن و حقشونو بكيرن. همه قرباني شدن!!
شهروند
متاسفانه در کشور ما همه چیز بند آزمون و خطا - بده بستون - خط قرمز و سایر ....... است. حتی بانک مرکزی که باید تصمیماتش جدای از سیاست بازی و بدنبال منافع ملی باشد. 15 سال صورتهای مالی موسسات مالی غیر مجاز را رسیدگی می کند و امروز ماهیت وجودی میزان را انکار میکند. حال باید بپرسیم ساختمان میزان روبروی بانک مرکزی واقع در خیابان میرداماد یک شب ساخته شده است.
میزان رای ملت است من بعنوان یک سپرده گزار بدبخت و بیچاره باز هم به نظام اعتقاد راسیخ دارم خدا ذلیلشوت کنه که مریضم کردن
ت
موسسه ميزان مجوز ندارد چرا 15سال فعاليت داشته چرا بانك مركزي سپرده ميزان را قبول كرده چرا از آرم قوه قضائيه 15سال استفاده كرده وقوه قضائيه جيزي نگفته چرا وزارت تعاون مجوز داده چرا از همان ابتدا درب ميزان راپلمپ نكردند چرا 5 ماه است كه استانداران سه استان خراسان شمالي رضوي جنوبي مكرر به سپرده گذاران گفتند نگران نباشيد چرا از دروغ گفتيد ميزان در بانك صادرات ادغام شد چرا از مردم دفاع نمي كنيد چراشفاف سخن نمي گوييد وهزارانچرا ديگر چرا چرايي درست را پاسخ نمي دهيد
تازه ترین اخبار