۰
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
دکتر همتی خبر داد:

وصول و تعیین تکلیف 60 هزار میلیارد ریال از معوقات بانک ملی

اخبار بانک: همایش بررسی عملکرد بخش حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات معوق بانک در سال 93 و تبیین اهداف سال 94 با حضور دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل و جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره، در سالن حافظ برگزار شد.
وصول و تعیین تکلیف 60 هزار میلیارد ریال از معوقات بانک ملی
به گزارش «اخبار بانک»، دکتر عبدالناصر همتی با تقدیر از تلاش‌های همکاران در سال ۹۳ بر توجه ویژه به وصول مطالبات تاکید و یکی از نقاط درخشان عملکرد بانک در سال گذشته را وصول مطالبات و تعیین تکلیف بسیاری از پرونده‌های مطالباتی عنوان کرد و تلاش و عزم جدی همکاران در این زمینه را مایه پایداری توسعه و پیشرفت بانک ملی ایران دانست.

وی با عنوان این که با تشکیل کارگروه‌های ویژه در بانک ملی ایران، بخش مهمی از پرونده‌های مطالباتی تعیین تکلیف شد، تاکید کرد: وصول و تعیین تکلیف ۶۰ هزار میلیارد ریال از معوقات بانک ملی ایران در سال ۹۳ توسط خود بانک، نشان همراهی و توجه بانک به تولیدکنندگان است.

همتی، سال ۱۳۹۴ را سالی پر کار در جهت اعتلای نام بانک ملی ایران دانست و بر رفع مشکلات و موانع پیش رو با همدلی و همکاری کارکنان تاکید کرد.

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر ضرورت تداوم و توسعه همدلی و اتحاد ایجاد شده در بدنه بانک ملی ایران خواستار تلاش بیش‌تر همکاران برای نیل به اهداف بانک در سال جاری شد وگفت: حفظ حقوق سپرده‌گذاران و همچنین منافع بانک باید همواره سرلوحه کاری همکاران باشد.

وی وصول مطالبات معوق و بازگشت سرمایه‌های قفل شده به چرخه اقتصادی کشور را زمینه‌ساز پرداخت تسهیلات جدید به بخش‌های مولد کشور دانست.

مدیر عامل بانک ملی ایران توسعه خدمات حوزه‌ IT، افزایش درآمدهای کارمزدی و خصوصاً بخش بین‌الملل و همچنین افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌های بانک را از عوامل دیگر برای سوددهی بانک دانست و خواستار تلاش جدی تمامی کارکنان برای افزایش آن‌ها شد.

در ادامه همایش دامغانیان با تقدیر از تلاش‌های چشم‌گیر کارکنان برای اصلاح صورت‌های مالی بانک گفت: این تلاش و جایگاه کسب شده موجب افتخار بانک ملی ایران است.

وی کسب سود در بانک را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است برای ارتقای جایگاه بانک در ازای ارائه خدمات و مشاوره به مشتریان، هزینه‌های این امر نیز دریافت گردد.

عضو هیأت مدیره برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون با هدف رشد خلاقیت و نوآوری را جزو زیرساخت‌های یک بانک موفق نامید و ادامه داد: شناسایی خلاهای موجود در واحدها، تغییر و ساده‌سازی دستورالعمل‌ها و همچنین تشریح خدمات ارائه شده توسط واحدها عاملی برای ارتقای کیفی و کمی بانک به ویژه در بخش حقوقی و دعاوی به ویژه مطالبات معوق است.

کاووس ایرج‌پور رئیس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات نیز در این همایش با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال ۹۳، شناخت مناسب مشتریان را یکی از راهکارهای وصول آسان تر مطالبات دانست و گفت: بازنگری در تفاهمنامه‌های امضا شده با مشتریان، سیستمی کردن اسناد طلب و اقدامات اجرایی و قضایی، بهبود فرایند آموزشی به صورت کارگاهی و اعلان و اخطارهای سیستمی به مدیونین و ضامنین از و در زمینه وصول مطالبات معوق است.

رئیس اداره کل حقوقی و دعاوی نیز در ادامه با اشاره به چشم‌انداز روشن بانک بیان داشت: همسو بودن سازمان و کارکنان با تفکرات و اهداف کلان بانک زمینه‌ساز موفقیت‌های بانک بوده است که انشاءاله در سال جاری با همدلی و همکاری کارمندان این همسویی افزایش پیدا خواهد کرد.

محمد نور آزادی با تشریح عملکرد این اداره کل و همکاری‌های دو جانبه ادارات کل حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات گفت: این هم‌افزایی قطعا موجب اثربخش‌تر شدن فعالیت‌ها و کسب نتایج درخشان‌تر خواهد شد.

گفتنی است در این همایش مدیر امور اعتباری، رئیس اداره کل عملیات بانکی و مسئولان و کارشناسان اداره کل حقوقی و دعاوی و پیگیری و وصول مطالبات حضور داشتند.
https://akhbarbank.com/vdccpmq1.2bqie8laa2.html
تازه ترین اخبار