۰
۳
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي:

بانک ها امسال 300 هزار میلیارد تومان وام داده‌اند

اخبار بانک: رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد: بانک ها در تامین طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی نفت، خودرو، کشاورزی و بازرگانی کشور نقش مهمی دارند و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی همچنان تاثیر زیادی خواهند داشت.
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از واحد مرکزی خبر، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی حمایت از تولید داخلی است و باید تلاش کنیم با رونق کسب و کار بومی و ملی، وابستگی خود را به خارج کمتر کنیم و با تقویت استقلال اقتصادی خود سیاست های اصولی خود را نیز پیش ببریم.

وی افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در یکسال پیش ابلاغ فرمودند ، دورنمای آینده اقتصاد کشور را ترسیم می کند و باید تلاش کنیم نظام اقتصادی و سیاسی کشور در مقابل نوسان های بین المللی، فشارها و تهدیدها ، آسیب پذیری نداشته باشد و این کار موضوع پیچیده ای نیست.

همتی گفت : کاهش وابستگی اقتصادی به خارج و افزایش استقلال اقتصادی مهمترین ویژگی اقتصاد مقاومتی است که کمک می کند سیاست های اصولی خود را در جهان پیگیری کنیم.

وی افزود: وظیفه عمومی برای استقرار اقتصاد مقاومتی همان حمایت از تولید ملی است که بانک ها نیز در این مسیر تلاش می کنند و باید منابع خود را به حمایت از تولید و در حوزه بازرگانی هم به حمایت از تولیدات صادرات محور و صادرات غیرنفتی اختصاص دهند که در این مسیر حرکت می کنند.

همتی گفت: البته دولت هم مشکلات اقتصادی دارد و ساماندهی پرداخت یارانه نقدی در هر ماه وقت زیادی می گیرد و تلاش برای بهبود نظام سلامت هم به کار زیادی نیاز دارد و خوشبختانه برنامه های اقتصاد مقاومتی به خوبی پیش می رود.

وی افزود: بانک های کشور در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند که حدود ۵۰ درصد آن تمدید تسهیلات قبلی است و بخش قابل توجهی هم تسهیلات جدید محسوب می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت : برای تامین تسهیلات طرح های اقتصادی و بنگاه ها می توان از سه روش منابع بانکها، بازار سرمایه و جذب سرمایه گذار خارجی استفاده کرد که گزینه سوم سخت شده است و سهم بازار سرمایه نیز در تامین مالی به ۱۰ تا ۱۵ درصد می رسد.

همتی تصریح کرد: عمده بار تامین مالی در اقتصاد کشور برعهده شبکه بانکی است که با حداکثر توان خود در این عرصه تلاش می کنند اما توان آنها نیز محدود است.

وی گفت: هیچ طرح بزرگ اقتصادی در کشور در حوزه های معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، کشاورزی و دیگر موارد نمی توان پیدا کرد که بانک ها نقش مهمی نداشته باشند که همه اینها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
همتی افزود: در سال آینده نیز دورنمای نقش افرینی بانک ها همچنان مهم خواهد بود.
https://akhbarbank.com/vdcjayet.uqe8ozsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
امین
Germany
ما که ندیدیم بانکی وام بده والا احتمالا سه نفر کلا این 300هزار میلیارد تومان وام رو گرفته ان گندش تو دولت بعدی درمیاد
والا
توجه نکردید خودشون توی صحبت هایشان گفتند که نبمی از این وام ها را به بدهکا ران دا دند برای تسویه بدهی توخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل مشت نمونه خروار است
غضنفر
مگه می شه مگه داریم!!!!!!!!!
تازه ترین اخبار