اختصاصی/ به جهت پرداخت سود بیشتر؛

يك موسسه اعتباری ماهیت حساب کوتاه مدت را تغییر داد

26 دی 1393 ساعت 10:56

اخبار بانك: به جهت پرداخت سود کوتاه مدت بیشتر یکی از موسسات اعتباری ماهیت حساب کوتاه مدت را تغییر داده است.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، موسسه مالی و اعتباری کوثر که اواخر سال گذشته توانسته بود از بانک مرکزی مجوز نهایی خود را کسب کند، به تازگی دست به ابتکار جالبی زده است.

بر این اساس این موسسه قبل از سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری حساب های کوتاه مدت با نرخ ۲۴ درصد برای مشتریان خود افتتاح کرده بود.

پس از سیزدهم اردیبهشت ماه و همزمان با نخستین دستورالعمل کاهش نرخ سود در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این موسسه نیز سود حساب های کوتاه مدت خود ار کاهش و به ده درصد رساند.

اما این موسسه به حساب های کوتاه مدت پیشین خود کماکان نرخ سود ۲۴ درصدی را پرداخت مي كند، اما به گفته پرسنل، این موسسه دیگر حساب کوتاه مدت جدید با نرخ ۲۴ درصد افتتاح نکرد.

اواخر آذر ماه با ابلاغ نرخ سود های جدید بابت حساب کوتاه مدت و تاکید به اینکه همه حساب های کوتاه مدت جدید و قدیم باید به نرخ ۱۰ درصد پرداخت شود این موسسه ماهیت حساب را تغییر داد.

این اقدام برای جلوگیری از خروج منابع توسط مسئولان بانک گرفته شده تا همچنان به حساب های کوتاه مدت پیشین نرخ سود ۲۴ درصدی پرداخت شود.

بر اساس اعلام یکی از پرسنل این موسسه، "حساب های افتتاح شده کوتاه مدت با نرخ ۲۴ درصد که تا اوایل سال جاری افتتاح می شدند تا ۱۸ ماه بعد از تاریخ افتتاح حساب که بر روی دفترچه درج شده است همچنان نرخ سود ۲۴ درصد پرداخت می شود!"

"کارمند مربوطه ادامه می دهد:" ابتدا قرار بود این حساب ها به مدت ۶ ماه افتتاح شود اما مجوز پرداخت آنها تا مدت ۱۸ ماه را داریم!"

به عبارت دیگر ماهیت حساب کوتاه مدت که بدون سررسید می باشد تغییر و موسسه مذکور ترکیبی از سپرده بلندمدت ۱۸ ماهه و کوتاه مدت بدون سررسید را در هم آمیخته تا همچنان سود بالا پرداخت کند!

حال از كجا چنین مجوزی صادر شده خود جای سوال دارد؟

این در حالی است که بانک مرکزی صراحتا اعلام کرد تمامي بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از ابتدای دی ماه باید نرخ سود کوتاه مدت حساب های جدید و قدیم خود را به ۱۰ درصد برسانند.

هفته گذشته حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرده بود که ۹۹ درصد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده ها را رعایت می کنند.

این در حالی است که موسسه مذکور  350شعبه در سراسر کشور دارد.

* فایل صوتی موجود است.


کد مطلب: 30235

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/30235/يك-موسسه-اعتباری-ماهیت-حساب-کوتاه-مدت-تغییر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com