۰
۷
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
اختصاصی/ به جهت پرداخت سود بیشتر؛

يك موسسه اعتباری ماهیت حساب کوتاه مدت را تغییر داد

اخبار بانك: به جهت پرداخت سود کوتاه مدت بیشتر یکی از موسسات اعتباری ماهیت حساب کوتاه مدت را تغییر داده است.
يك موسسه اعتباری ماهیت حساب کوتاه مدت را تغییر داد
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، موسسه مالی و اعتباری کوثر که اواخر سال گذشته توانسته بود از بانک مرکزی مجوز نهایی خود را کسب کند، به تازگی دست به ابتکار جالبی زده است.

بر این اساس این موسسه قبل از سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری حساب های کوتاه مدت با نرخ ۲۴ درصد برای مشتریان خود افتتاح کرده بود.

پس از سیزدهم اردیبهشت ماه و همزمان با نخستین دستورالعمل کاهش نرخ سود در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این موسسه نیز سود حساب های کوتاه مدت خود ار کاهش و به ده درصد رساند.

اما این موسسه به حساب های کوتاه مدت پیشین خود کماکان نرخ سود ۲۴ درصدی را پرداخت مي كند، اما به گفته پرسنل، این موسسه دیگر حساب کوتاه مدت جدید با نرخ ۲۴ درصد افتتاح نکرد.

اواخر آذر ماه با ابلاغ نرخ سود های جدید بابت حساب کوتاه مدت و تاکید به اینکه همه حساب های کوتاه مدت جدید و قدیم باید به نرخ ۱۰ درصد پرداخت شود این موسسه ماهیت حساب را تغییر داد.

این اقدام برای جلوگیری از خروج منابع توسط مسئولان بانک گرفته شده تا همچنان به حساب های کوتاه مدت پیشین نرخ سود ۲۴ درصدی پرداخت شود.

بر اساس اعلام یکی از پرسنل این موسسه، "حساب های افتتاح شده کوتاه مدت با نرخ ۲۴ درصد که تا اوایل سال جاری افتتاح می شدند تا ۱۸ ماه بعد از تاریخ افتتاح حساب که بر روی دفترچه درج شده است همچنان نرخ سود ۲۴ درصد پرداخت می شود!"

"کارمند مربوطه ادامه می دهد:" ابتدا قرار بود این حساب ها به مدت ۶ ماه افتتاح شود اما مجوز پرداخت آنها تا مدت ۱۸ ماه را داریم!"

به عبارت دیگر ماهیت حساب کوتاه مدت که بدون سررسید می باشد تغییر و موسسه مذکور ترکیبی از سپرده بلندمدت ۱۸ ماهه و کوتاه مدت بدون سررسید را در هم آمیخته تا همچنان سود بالا پرداخت کند!

حال از كجا چنین مجوزی صادر شده خود جای سوال دارد؟

این در حالی است که بانک مرکزی صراحتا اعلام کرد تمامي بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از ابتدای دی ماه باید نرخ سود کوتاه مدت حساب های جدید و قدیم خود را به ۱۰ درصد برسانند.

هفته گذشته حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرده بود که ۹۹ درصد بانک ها و موسسات مالی و اعتباری نرخ سود سپرده ها را رعایت می کنند.

این در حالی است که موسسه مذکور  350شعبه در سراسر کشور دارد.

* فایل صوتی موجود است.
https://akhbarbank.com/vdccpiq1.2bqx18laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
آیا مشکل کل اقتصاد ما شده نرخ سود؟
vahid
لطفا الکی گیر ندین به موسسه کوثر. در حال حاضر هیچ کدام از بانک های خصوصی هم سود های حساب های قدیمی را تغییر نداده اند
سلام قبلا گفتم یا باید باهمه موسسات و بانک ها برخورد بشود یا باهیچکدام برخورد نشود یک بام ودوهوا که نمیشه.خلاف خلاف با هراسمی که باشه
وحید
شما چرا چسبیدید به این سود بانکی؟
مشکل اقتصاد ما فقط این مورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بینان
Iran, Islamic Republic of
ازموده را ازمودن خطاست . نرخ سود بانکی با کدام منطق اقتصادی باید کم بشه . مگه چند بار تو دولت قبلی و یک بار هم تو همین دولت برای نجات بورس سود بانکی با دستور کم نشد . این دستور چقدر دوام اورد . ایا مشکل بورس و تولید حل شد. این همه مقاومت از طرف بانکها برای چیست ! اقایون برمیگردم به حر اولم بر طبل تو خالی نکبید . نتیجه عکس میده .
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نرخ سود دستوری به نفع اقتصاد در طولانی مدت نیست
بانک مرکزی باید سلامت موسسه را تعیین کند بعد دست موسسه را باز بگذارد و اجازه دهد وجه نقد از بازار توسط این موسسات جمع شود و به سمت تولید هدایت گردد شاید موسسه ای می خواهد سود بیشتر را نصیب مشتری کند و خود سود کمتری ببرد اشکالی ندارد
علیرضا
مشکل شما با سود بانکی چیه ؟چرا همش به سود بانکی گیر میدین ؟
تازه ترین اخبار