۰
۱
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۴
موسس بانک سامان در گفت وگو با اخبار بانک؛

پرداخت کارمزد بانکی بر عهده پذیرنده است

اخبار بانک: نخستین دبیر کل سازمان کارگزاران بورس پس از انقلاب اسلامی در رابطه با دریافت کارمزد ۱۲۶ تومانی به «اخبار بانک» گفت: می‌دانم اصناف و روزنامه‌ها مخالف این قضیه هستند اما در هر صورت برخی هزینه‌ها را باید پذیرنده پرداخت کند.
پرداخت کارمزد بانکی بر عهده پذیرنده است
الله وردی سلماسی در گفت وگو با خبرنگار «اخبار بانک» در پاسخ به این سوال که؛ چرا کارمزد برای فردی که ۱۰هزار تومان خرید می‌کند و فردی که ۲میلیون خرید می‌کند به یک میزان است، گفت: " من در جریان این قضیه نیستم. می‌دانم اصناف و روزنامه‌ها مخالف پرداخت کارمزد هستند اما در هر صورت برخی هزینه‌ها را باید پذیرنده و استفاده کننده پرداخت ‌کند. من اظهار نظری بابت اینکه در حال حاضر زمان مناسبی برای این کار است یا نه، ندارم. شاید نیاز به فرهنگ سازی بیشتری داشتیم."

او در پاسخ به این سوال که چرا افراد سرمایه گذار تمایل بیشتری به باز کردن حساب جاری دارند تا قرض الحسنه و اینکه به نظر شما این مسئله به دلیل پیشنهادی که از طرف خود بانک‌ها مطرح می‌شود نیست، گفت: " مشتری خودش تصمیم گیرنده است. سود سپرده و حساب قرض الحسنه برای آدم‌های خیری است که می‌خواهند به نوعی در جامعه تاثیرگذار باشند و قدمی در راه خیر بردارند. اگر خودشان بخواهند حساب بلند مدت باز می‌کنند که سود بیشتری دریافت کنند و یا از حساب جاری برای دریافت دست چک استفاده می‌کنند. من با این مسئله موافق نیستم."

سلماسی در رابطه با سال‌های حضورش در بانک سامان گفت: از افراد موسس بانک سامان و عضو هیئت مدیره و مدیر عامل و اواخر فعالیتم در بانک، رئیس هیئت مدیره بانک هم بودم. بانک سامان برای اولین بار بعد از انقلاب، آغازگر ارائه تمامی خدمات بانکی از طریق تلفن، موبایل و ATM است. در واقع خدمات بانکداری الکترونیک از بانک سامان آغاز شد. در حال حاضر این خدمات بهتر در جامعه باب شده و با استفاده از بانکداری الکترونیک، تمامی عملیات بانکی از طریق سیستم موبایل و به صورت اینترنتی انجام می‌شود. دیگر نیازی به حضور در شعبه بانک نیست و به نوعی بانکداری خانگی شده است. بانک سامان در سه سال اول به صورت موسسه بود و اولین شعبه این بانک، شعبه جهان کودک است.

گفتنی است؛ هفده سال خدمتم در بانک مرکزی از بازرسی بانک‌ها در بانک مرکزی آغاز و تا معاون بانک و مشاور رئیس کل تداوم یافته است. هفده سال خدمت در بازار سرمایه؛ به عنوان اولین دبیر کل بورس اوراق بهادار تهران، سیزده سال خدمت در بانک سامان به عنوان موسس و عضو هیئت مدیره و مدیر عامل و در این اواخر رئیس هیئت مدیره بانک نشان از تجربیات این مدیر باتجربه دارد. سلماسی در حال حاضر در یک شرکت سرمایه گذاری مشغول به فعالیت است.
https://akhbarbank.com/vdcbzab5.rhbz5piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
مصطفی
این حسابی که بعضی از بانک ها طی یکسال گذشته راه انداخته اند یک حسابی است که شبیه حساب قرض الحسنه قرعه کشی فریبنده وسو استفاده از احساس برنده شدن را درمشتری ایجاد می کند ومشتری پولش درحسابی به نام جاری کارت که بدون دسته چک است پس اندار می شود وباهمین ترفند بعضی از بانک ها سرفصل قرضالحسنه را با جاری عوض کرده اند وبا این ترفند منابع عظیمی سپرده ارزان جمع نموده که از ان در تسهیلات که سود بالابی دارد اسنفاده می کنند وبه همین راحتی تیشه به ریشه این سنت الهی می زنند سایت محترم اخبار بانک خواهشمند است یک مقاله جامع راجع به این مهم منتشر تا افکار عمومی ومسولان روشن گردد
تازه ترین اخبار