۰
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳
اختصاصی/

هزینه پوزهای فروشگاهی از جیب سپرده گذار پرداخت می شود

اخبار بانک: شاید بسیاری از سپرده گذاران بانک ها و موسسات از این قضیه بی خبر باشند که هزینه پوزهای فروشگاهی از جیب آنان پرداخت می شود.
هزینه پوزهای فروشگاهی از جیب سپرده گذار پرداخت می شود
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، چند صباحی است که اخذ کارمزد از پوزهای فروشگاهی در بسیاری از محافل اقتصادی و بانکی مطرح می شود.

بد نیست بدانید هم اکنون این پوزهای فروشگاهی چگونه در اختیار فروشگاه ها قرار می گیرد و آیا داشتن این پوزهای فروشگاهی هزینه ای را نیز برای دارنده آن در بر دارد یا خیر؟

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از چند سال پیش برای پیشی گرفتن از دیگر بانک ها از تکنولوژی جدیدی به نام دستگاه های کارت خوان فروشگاهی استفاده کردند.

این تکنولوژی باعث می شد مشتری در هنگام خرید به جای پرداخت وجه نقد مستقیما به حساب وی در بانکی که پوز را در اختیار فروشنده قرار داده است واریز وجه نماید.

بانک ها در مدت کوتاهی فروشگاه ها و ارائه دهندگان خدمات را مملو از دستگاه های کارت خوان کردند و جالب است بدانید این دستگاه های پوز را بدون تحمیل هزینه ای به دارنده حساب توزیع کردند.

روش دریافت پوز ها نیز اینگونه است که شخصی که حساب در بانک دارد و گردش مالی و اعتبار خوبی نزد بانک پیدا کرده است می تواند از این پوز ها بدون پرداخت هزینه ای دریافت کند.

به نوعی می توان گفت بانک ها برای حفظ سپرده ها دست به رقابت ناسالمی زده و از جیب مردم و سپرد گذاران خرد هزینه کرده و برای فروشگاه ها پوز خریداری می کنند!

بانک مرکزی نیز بتازگی عزم خود را جذب کرده که با این رقابت های ناسالم بین بانک ها برخورد کند و بگونه ای رفتار کند که حداقل هزینه ای از جیب سپرده گذار خارج نشده و فزوشگاهی که این خدمت را ارائه می دهد هزینه آن را پرداخت کند.
https://akhbarbank.com/vdccm0qi.2bqm18laa2.html
تازه ترین اخبار