۰
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
اختصاصي/

کاربرد هاي جالب ساعت اپل در بانکداری

ساعت اپل می‌تواند راهی جدید برای تعامل کاربران با مسائل مالیشان ارائه دهد و با توجه به استقبال از این تکنولوژی، بانک ها باید در روش ارائه خدمات به مشتریان تجدید نظر کنند.
کاربرد هاي جالب ساعت اپل در بانکداری
به گزارش خبرنگار گروه بين الملل «اخبار بانك»، تصور کنید بتوانید بدون اینکه به سراغ گوشی موبایل بروید، از روی مچ دستتان موجودی حسابتان را چک کنید. کاربرد حیرت انگیزی به نظر می‌رسد! 

کاربر با استفاده از ساعت اپل می تواند فقط با نگاه کردن به صفحه ساعت و لمس دکمه، موجودی حساب و سایر اطلاعات مختصر را مشاهده کند. 

"وست بانک" با دارایی ۶۹ میلیارد دلار، اعلام کرد تقاضا به این سمت خواهد بود و کاربران در ماه بطور میانگین ۲۱ نمایش سریع موجودی دارند. در مقابل، مشتریان ۷ بار در ماه برای چک کردن موجودی از طریق اپلیکیشن موبایل، وارد حساب کاربریشان می‌شوند. 

کاربرد جدیدتر این ابزارهای قابل پوشیدن، هنوز در حال تغییر است. با این وجود بانک‌ها کنجکاو هستند و می‌خواهند برای رسیدن مواردی که بیشترین مصرف‌کننده در روز را به خود اختصاص می‌دهد، آماده باشند. 

بطور مثال بانک ولز فارگو، بانک آمریکا و بانک تانجرین در حال کار بر روی اپلیکیشن ساعت هوشمند سامسونگ و ساعت اندروید هستند. همچنین بانک بندیگو و ادلاید استرالیا اپلیکیشنی برای پرداخت از طریق ساعت سامسونگ تهیه کرده‌اند. همچنین یک بانک استرالیایی کتی را بصورت آزمایشی طراحی کرده است که با یک تکان آستین، وجه را پرداخت می‌کند! 

ساعت اپل با کلید دیجیتال برای اسکرول کردن، زوم کردن، هدایت و دسترسی به اپلیکیشن Siri به بازار می‌آ‌ید‌. این وسیله همچنین یک بلندگوی داخلی و موتور به اصطلاح ضربه‌ای دارد که با وارد کردن حس ضربه به مچ فرد او را از رسیدن پیام آگاه می‌کند. این می تواند راهی برای آگاه کردن فرد از دریافت پیام بانکی باشد. همچنین قابلیت‌های پرداخت وجه گوشی اپل در این ساعت گنجانده شده است. 

این وسیله دریچه‌ای به سوی کاربران است تا با آن اطلاعات اصلی بانکی را از طریق صوتی و دریافت هشدارهای زمان بندی شده از بانک دریافت کنند و در این میان فقط نیاز به یک نگاه دارند که برای برخی شرایط غیر قابل دسترس و استفاده بودن گوشی موبایل مثل زمان به دست داشتن دستکش، چاره ساز است. 

ساعت اپل که ۳۴۹ دلار قیمت دارد باید با ای.فون جفت باشد. البته اینطور که به نظر می‌رسد خود گوشی باید در برابر تعامل با تکنولوژی در ردیف دوم قرار بگیرد. 

قابلیت‌های ساعت‌ گسترده است. امروزه تعریف نسبتاً محدودی از موبایل وجود دارد. اما اگر به این ساعت ها فکر کنید، منظور از موبایل تغییر می‌کند. در نهایت روزی می رسد که گوشی هوشمند در نظر ما حکم همان "پیجر" را خواهد داشت. 

البته باید دید ساعت اپل که این ماه معرفی شد و اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار می آید تا چه حد پذیرفته می شود. آیا همه ساعت اپل به دست می‌کنند؟ 

در حقیقت یکی از عواملی که محبوبیت این تکنولوژی را تعیین می‌کند ظاهر آن است و به همین دلیل می‌توان ارائه ساعت اپل در سه مدل و قابلیت کاستومایز کردن ساعت شمار توسط کاربر، را توجیه کرد. 

حقه این نوآوری ارائه آن در قالب مورد نیاز مردم است. به هر حال "مد"، راه موفقیت معرفی کاربرد جدید به نظر می رسد.
منبع: American banker
https://akhbarbank.com/vdch-6ni.23n--dftt2.html
تازه ترین اخبار