۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
با حضور جمعی از هنرمندان برجسته رشته های مختلف هنری در کاخ سعد آباد:

از «هنرکارت» و«بسته بیمه هنرمندان» بانک کارآفرین رونمایی شد

شامگاه دیروز طی مراسمی با شکوه و با حضور جمعی از هنرمندان برجسته رشته های مختلف هنری در کاخ سعد آباد از «هنرکارت» و «بسته بیمه هنرمندان» رونمایی شد.
از «هنرکارت» و«بسته بیمه هنرمندان» بانک کارآفرین رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری «اخبار بانک» به نقل از روابط عمومی بانك كارآفرین، مراسم رونمایی از «هنر كارت و بسته بیمه هنرمندان» شامگاه دوشنبه بیستم مردادماه در كاخ سعدآباد برگزار شد كه طی آن به منظور ارایه خدمات به جامعه هنری و حمایت از اقتصاد هنر، نخستین تفاهم نامه صدور «هنرکارت (كارت بانكی)» و «بسته حمایتی بیمه هنرمندان» بین بانك كارآفرین، بیمه كارآفرین و شركت تعاونی هنرمندان معاصر پارس به امضا رسید.
بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه میان بانک کارآفرین به نمایندگی« فضل اله معظمی» و شرکت تعاونی هنرمندان معاصر پارس به نمایندگی «مهدی نادعلی زاده» و بیمه كارآفرین به نمایندگی«عبدالمحمود ضرابی» به امضاء رسید.

گفتنی است؛ «هنر کارت» نوعی کارت بانكی است که با شرایط ویژه برای نخستین بار طراحی و ارایه می شود و تمامی اهالی فرهنگ و هنر می توانند از آن بهره مند شوند. این کارت بانکی در شبکه شتاب تعریف شده و امکان هرگونه تبادل مالی را برای دارنده آن کارت مهیا می سازد.
همچنین استفاده از تخفیف گروهی که شامل تمام خدمات و نیازهای روزانه می شود از دیگر مزایای این کارت است.

بانك کارآفرین پیشگام حمایت از هنرمندان است

فضل الله معظمی سرپرست بانک کارآفرین در آیین رونمایی از« هنرکارت» گفت: صدور هنركارت از سوی بانك كارآفرین، در راستای حمایت از هنرمندان و ایفای مسوولیت اجتماعی توسط بانك است.

معظمی در ادامه با اشاره به اینکه کشور ما از لحاظ مسایل فرهنگی یکی از غنی ترین کشورهای دنیا است، افزود: هنر جهت دهنده فرهنگ، تفکر و فکر کشورهاست و تاثیر بسزایی در آینده جوامع دارد زیرا ملت ها در عرصه جهانی با فرهنگ و هنرشان شناخته می شوند.
وی افزود: تاثیر هنرمندان بر روی جوامع بسیار زیاد و غیر قابل انکار است و دقیقا به همین دلیل است که برای عرضه یک اثر هنری حساسیت زیادی به خرج داده می شود و از ممیزی های مختلف می گذرد تا به اکران و یا ارائه عمومی در آید و همه این ها نشان دهنده تاثیر عمیق آثار هنری بر روح و ذهن افراد جامعه است.

وی تاکید کرد: ما هر کاری که بتوانیم برای هنرمندان انجام خواهیم داد و ارایه « هنرکارت» اولین گام بانك كارآفرین در راستای خدمت به جامعه هنرمندان است.

وی با بیان اینکه آثار فرهنگی و هنری برای رشد و بالندگی بیشتر چه در سطح بین المللی و چه در سطح ملی نیاز به بستر سازی وایجاد زیر ساخت های مناسب دارند، خاطر نشان کرد: حمایت های مالی برای آثار و کالاهای فرهنگی از ضروریات اجتناب ناپذیر دنیای امروز است.

معظمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بانک کارآفرین و بیمه کارآفرین در راستای عمل به مسوولیت های اجتماعی خود، سعی دارند با طراحی و صدور «هنر کارت» و «بیمه هنرمندان» گام های اولیه را در حمایت از هنرمندان که از تاثیر گذارترین اقشار جامعه هستند، بردارند، چرا كه مجموعه بانک کارآفرین برای این قشر عزیز احترام ویژه ای قائل است.

سرپرست بانک کارآفرین در ادامه با اشاره به ویژگی های «هنرکارت»تصریح کرد: هنرکارت خدمت ویژه ای را در اختیار هنرمندان قرار می دهد، به طور مثال هنرمندان می توانند با در اختیار داشتن این كارت از مزایای آن از جمله بهره مندی از تخفیف های ویژه گروهی در فروشگاه های مختلف استفاده كنند.

معظمی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از هنر متعالی این مرز و بوم تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدوارم هستیم که "هنر کارت"که اولین قدم مجموعه مالی بانک کارآفرین در حمایت از هنرمندان عزیز کشور است خدمات متنوع و مناسبی را در اختیار هنرمندان عزیز کشور قرار دهد و شاهد یک ارتقای حداقلی در وضعیت معیشتی هنرمندان عزیز باشیم.

حمایت همه جانبه بیمه کارآفرین از هنرمندان


در ادامه این مراسم، عبدالمحمود ضرابی مدیر عامل بیمه کارآفرین با اشاره به غنای بخش فرهنگ و هنر در کشور گفت: کشور عزیز ما هویت ملی و ایرانی خود را مدیون آثار هنرمندان خود در تمامی عرصه های هنری است، بدین معنا که اگر هویت قوم ایرانی در طول تاریخ و بر اثر هجوم بیگانگان تغییر نکرده و یا حداقل کمتر دستخوش تغییر شده است، باید آن را مدیون هنر ارزشمند هنرمندان ایرانی دانست.
وی با اظهار تاسف از وضعیت معیشتی برخی هنرمندان ارزشمند کشور به ویژه در دوران بازنشستگی خاطر نشان کرد: با اینکه حدود ۴۵ سال در صنعت بیمه کشور هستم اما باید بگویم شرمنده شما هنرمندان عزیز هستم که هیچ کاری نتوانستم برای شما انجام دهم. واقعاً باعث تاسف است، وقتی با هنرمندی مواجه می شویم كه سال ها برای اعتلای هنر كشور زحمت كشیده و امروز به هر دلیلی توانایی پرداخت هزینه آمپول خود را ندارد .

وی با اشاره به تفاهنامه امضاءشده میان بانک کارآفرین، بیمه کارآفرین و تعاونی هنرمندان کشور گفت: از شما هنرمندان عزیز می خواهم خودتان به ما بگویید که چه می خواهید و اگر علاوه بر مواردی که در تفاهم نامه مذكور به آن اشاره شده، موردی قابل ذكر مانده است به ما اطلاع دهید تا ما بتوانیم با تمام وجود در خدمت هنرمندان عزیز کشور باشیم.

ضرابی در ادامه افزود: ما می خواهیم در مواردی مثل بیمه حوادث، بیمه منزل، بیمه ماشین، بیمه وسایل خبرنگاران، عکاسان و... همچون سایر اقشار در خدمت هنرمندان عزیر باشیم. بنابراین نقاضا داریم درخواست ها و نیازهای خود را با ما در میان بگذارید.

آثار هنری را به کالای بهادار تبدیل می کنیم

مهدی نادعلی زاده، مدیرعامل تعاونی هنرمندان نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تاسیس تعاونی هنرمندان و با بیان اینکه این تعاونی از سال ۸۶ با هدف تکمیل نظام اقتصاد و هنر تشکیل شده، گفت: هنر برای ایرانیان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و تا امروز یک نظام ساختارمند که بتواند نظام بانکی و بیمه ای کشور را در خصوص هنر و هنرمندان به هم پیوند بزند وجود نداشته است.

مهدی نادعلی زاده با بیان اینکه تاکنون تعاونی هنرمندان حتی یک ریال از دولت کمک نگرفته است، افزود: معتقدیم اگر بخواهیم خیلی مقتدرانه در عرصه های جهانی وارد شویم نباید از جامعه هنرمندان غافل شد .

وی تاکید کرد: هنر هم می تواند همانند هر کالایی دارای ارزش مالی باشد و هنرمند روی آن به عنوان داشته خود حساب بازکند.
مدیرعامل تعاونی هنرمندان با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۶ هزار نفر هنرمند در کشور درگیر بسیاری از مشکلات مختلف هستند، گفت: امروز پایه گذار نهضت جدید و نوینی در عرصه اقتصاد و فرهنگ هستیم و مسلماً این اقدام سبب توسعه فعالیت های هنری خواهد شد.

نادعلی یادآور شد: این پروژه در دو عرصه هنرکارت و بیمه هنر فعالیت خواهد کرد که در بخش هنر کارت مایحتاج عمومی، خرید آسان، لیزینگ، و ... هنرمندان را با هدف توزیع عادلانه ثروت تامین و در عرصه بیمه هنر نیز تمامی آثار هنرمندان را بیمه خواهد کرد.

مدیر عامل تعاونی هنرمندان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های «هنر کارت»تصریح کرد: این کارت برای نخستین بار و با حمایت بانک کارآفرین انجام می شود و می تواند در خدمت تمامی اهالی هنر و فرهنگ قرار بگیرد. در واقع هنر کارت؛ کارتی بانکی محسوب می شود که در شبکه شتاب تعریف شده و تمامی مبادلات مالی از طریق این کارت برای هنرمندان امکانپذیر است.

هنر به بخش خصوصی واگذار شود

در ادامه این مراسم «اردشیر صالح پور»، دبیر سی و سومین جشواره تئاتر فجر نیز طی سخنانی بر کاهش تصدی گری دولت در بخش هنر تاکید کرد و گفت: بهترین روش بالندگی هنر این است که دولت از تصدی گری و نفوذ خود در عرصه هنر کم کند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با انتقاد از تصدی گری دولت در حوزه هنری عنوان کرد: مقوله هنر باید به بخش خصوصی واگذار شود و دولت باید تصدی گری خود را در این عرصه کم کند. رئیس جمهور نیز در برنامه های انتخاباتی خود بر کاهش تصدی گری دولت صحه گذاشتند و توقع ما هم این است که در جهت تحقق این خواسته هنرمندان تلاش کنند.

وی افزود: هرگاه دولت تصدی گری خود را کاهش داده هنر جانی دوباره گرفته است و پر بارتر به مسیر خود ادامه داده است.
صالح پور متذکر شد: هنرمندان ما در شرایط و وضعیت نابسامانی به سر می‌برند و باید هرچه زودتر اقداماتی در این زمینه انجام شود. دغدغه های مالی یکی از مهتمرین بخش این مساله است، باید شرایطی فراهم شود که هنرمندان در فضایی آرام و بدون دغدغه به خلق آثار هنری بپردازند.

دبیر سی و سومین جشواره تئاتر فجر تأكید كرد: نگاهی به تاریخچه اقتصاد هنر نشان می دهد نخستین حامیان هنر در دنیا خاندان مدیچی ها بودند که اتفاقا پیشینه بانکداری نیز داشتند و از هنرمندان عصر خود حمایت کردند، مانیز بسیار خوشوقت هستیم که امروز یکی از حامیان اقتصاد هنر درخشان کشورمان مجموعه بانکی کشور و بانک کارآفرین هستند.

هنرمندان صدقه نمی خواهند

«عبدالحسین مختاباد»، عضو شورای شهر تهران طی سخنانی با انتقاد از وضعیت معیشتی هنرمندان کشور گفت: بی تردید فضای موجود کشور در شان هنرمندان کشور ما نیست و بنده به عنوان عضو کوچک شما در شورای شهر از آماری که در خصوص وضع هنرمندان به من می رسد، شرمسارم.

وی تصریح كرد: وقتی گزارش می دهند که هنرمندان این سرزمین که روزی برای خود صاحب نام بودند در وضعیت مالی خوبی به سر نمی برند ، فقط می توانم اظهار تاسف کنم.

مختاباد افزود: در کشور سالانه میلیاردها تومان هزینه صرف صنعت کشور می شود اما حتی یک چهارم این مبلغ صرف هزینه هنرمندان نمی‌شود در حالیکه با کمترین امکانات، سینمای ما جایزه جهانی اسکار را می برد، سالن های کنسرت پر رونق تر از گذشته به کار خود ادامه می دهند و هنرمندان در عرصه هنرهای تجسمی بهترین آثار را خلق می کنند و این مسئله غنای آثار فرهنگی و هنری کشور و همچنین تلاش هنرمندان کشور را نشان می دهد.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی دولت ها به اصحاب هنر گفت: من در همین جا به مقامات دولتی می گویم باید برای جامعه هنری اقداماتی صورت بگیرد. چطور می شود این کشور با وجود هنرمندانی که در عرصه های مختلفی شناحته شده هستند در چنین وضعیتی باشند؟!

گفتنی است؛ در این مراسم که هنرمندانی همچون علی نصیریان، مسعود کیمیایی، ، مهتاب کرامتی، شادمهر راستین، اردشیر صالح‌پور، رضا‌ ناجی‌، رضا رویگری، فرهاد فخرالدینی، عبدالحسین مختاباد، حسام‌الدین سراج، هوشنگ ظریف، تینا پاکروان، نرگس میر صدر الدینی، محسن قاضی‌مرادی، روناک یونسی، حسین یاریار و...، حضور داشتند، از «هنرکارتی» نمادین به نام زنده یاد «علی حاتمی» کارگردان فقید کشور و «بسته بیمه هنرمندان» رونمایی شد و تفاهم نامه هنر کارت به امضاء رسید.
https://akhbarbank.com/vdciqqar.t1awu2bcct.html
تازه ترین اخبار