۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰

شعب بانک کارآفرین کاهش نمی‌ یابد

مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه بانک کارآفرین تنها ۸۰ شعبه دارد، در مورد کاهش سهم سرمایه ثابت بانک‌ها به ۳۰ درصد، گفت: کاهش این نسبت به دو روش فروش اموال مازاد و افزایش سرمایه بانک قابل تحقق است.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك به نقل از فارس، ولی الله سیف در مورد بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر کاهش ۲۰ درصدی شعب بانک‌ها، اظهار داشت: برخورد بانک مرکزی با بانک کارآفرین که در طول ۱۰ سال فعالیت تنها ۸۰ شعبه است همانند بانکی نیست که شعب بسیار زیادی دارد. 

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال متعادل کردن تعداد شعب بانک‌ها است، تصریح کرد: این نهاد به شرایط هر بانک توجه دارد و متناسب با وضعیت هر بانک آنها را ملزم به کاهش شعبه خواهد کرد؛ هم‌اکنون برخی واحدهای بانک کارآفرین در شهرها تک‌شعبه‌ای است و هدف بانک مرکزی از ابلاغ این بخشنامه، کاهش تراکم شعب در برخی شهرها و استان‌ها بوده است. 

مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصد تعداد شعب در مدت ۶ ماه کار بسیار مشکلی است، افزود: در این مدت بانک‌ها باید برنامه خود را در این زمینه به بانک مرکزی ارائه و متناسب با آن اقدامات عملی خود را انجام دهند. 

به گفته وی، تمرکز شدید شعب در برخی مناطق و کمبود شعبه در مناطق دیگر منطقی نیست در حالی که از نظر تعداد شعب در کشور کمبودی وجود ندارد اما در بسیاری شهرها شعبه وجود ندارد؛ بنابراین بانک مرکزی این برنامه‌ریزی را داشته تا با تعداد مناسب شعبه در سطح کشور، امکان ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک‌ها فراهم شود. 

سیف در مورد فروش شرکت‌های زیر مجموعه بانک‌ها و کاهش سهم سرمایه ثابت به دارایی بانک از ۷۰ به ۳۰ درصد، گفت: نسبت سرمایه بانک کارآفرین متناسب با مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار بود و تجدید نظر بانک مرکزی در این نسبت نیازمند وجود فرصت است؛ کاهش این نسبت به دو روش فروش اموال مازاد و افزایش سرمایه بانک قابل تحقق است. 

وی تصریح کرد: این اقدام نیاز به یک برنامه زمان‌بندی دارد تا نسبت مورد نظر محقق شود؛ فروش اموال یک اقدام سریع و کوتاه مدت است و افزایش سرمایه فرآیند تدریجی دارد که متناسب با وضعیت مالی بانک قابل تحقق است. 

مدیرعامل بانک کارآفرین با بیان اینکه بانک مرکزی به تازگی اجازه افزایش نسبت سرمایه ثبات به دارایی به ۷۰ درصد را تصویب کرده بود، اضافه کرد: افزایش این نسبت در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده بود اما علت و چرایی کاهش مجدد این نسبت به ۳۰ درصد مشخص نشد. 

وی تاکید کرد: هر آنچه به تصویب بانک مرکزی رسیده و ابلاغ می‌شود برای بانک‌ها لازم‌الاجرا است و در زمانی که نسبت ۷۰ درصد مورد تایید بود، تقریبا آن حدود رعایت شده بود و مشکل چندانی برای کاهش آن وجود ندارد.
https://akhbarbank.com/vdcdsx0f.yt0ks6a22y.html
تازه ترین اخبار