۰
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
اختصاصی/

تبلیغ نرخ سود 177درصدی در بزرگراه ها!

به تازگی یکی از موسسات مالی و اعتباری ادغام شده در برخی از بزرگراه های کشور تبلیغ نرخ سود 177 درصد در سررسید را انجام می دهد!
تبلیغ نرخ سود 177درصدی در بزرگراه ها!
به گزارش پایگاه خبری «اخبار بانک»، این موسسه اعتباری که همچنان نتوانسته مجوز نهایی خود را از بانک مرکزی دریافت کند به تازگی در برخی از بزرگراه های کشور تبلیغ نرخ سود بسیار جذابی را انجام می دهد.

بر این اساس این موسسه عنوان می کند به سپرده های ۵ ساله ای که مشتریان در این موسسه بگذارند در سررسید سودی معادل ۱۷۷ درصد پرداخت می کند.

این در حالی است که از سیزدهم اردیبهشت ماه سال جاری بانک مرکزی با ابلاغیه ای به کلیه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز عنوان کرده بود هیچ نهادی اجازه ندارد بیش از ۲۲ درصد برای سپرده های یک تا ۵ ساله پرداخت کند.

همچنین برای سپرده های روزشما نیز سودی معادل ۱۰ درصد پرداخت می شود.

این بدان معنی است که حداکثر سودی که موسسه فوق برای ۵ سال سپرد گذاری می تواند پرداخت کند ۲۲ درصد درسال است که اگر این سود انباشته شده و در پایان ۵ سال قابل برداشت باشد نهایت سود به ۱۱۰ درصد می رسد!

حال چگونه و با چه روشی موسسه مذکور نرخ سود را محاسبه کرده تا به عدد ۱۷۷ درصد رسیده است جای سوال و ابهام دارد!

اگر استنباط موسسه این باشد که سودهای ماهانه ای که به حساب مشتری واریز می شود مشمول سود می شود نیز باز هم به عدد ۶۷ درصدی که بیش از قانون پرداخت می شود نمی رسد!

این تبلیغ به صورت گسترده در برخی از بزرگراه های کشور استان خراسان رضوی درج شده و به نظر می رسد مسئولان بانک مرکزی نظارت چندانی بر روی بزرگراه های بیرون شهر غیر تهران ندارند!
https://akhbarbank.com/vdcjooe8.uqexozsffu.html
تازه ترین اخبار