۰
دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
اختصاصي/

چگونه يك چشم پزشك رئيس هيات مديره يك بانك مي شود؟

در ساختار هيات مديره بانكهاي دولتي و خصوصي كشور،افراد مختلفي با مدارك گوناگون علمي مشغول به كار هستند كه شايد بسياري از آنها از فاقد سواد تئوريك، دانشگاهي و حتي تجربه مديريتي بانكي برخوردارند.
چگونه يك چشم پزشك رئيس هيات مديره يك بانك مي شود؟
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك،بسياري از شركتها و موسسات مالي كشورهاي پيشرفته و حتي در حال توسعه،جهت پيشبرد اهداف خود به منابع انساني توجه ويژه اي دارند.

تجربه،سواد علمي و خلاقيت و ابتكار در يك حوزه تخصصي بيشترين اهميت را در انتخاب افراد دارد.بعنوان مثال شركتهاي خودروساز كره اي كه همزمان با ايران صنعت خودروسازي خود را كليد زدند،در چند سال اخيرا براي اينكه در بازارهاي جهاني حرفي براي گفتن داشته باشند،طراحان اروپايي و آمريكايي به نام را براي طراحي خودروهاي خود استخدام كرده اند.

يا در نمونه ديگر در شركتهاي معتبر فناوري غربي،شركتها افرادي را استخدام مي كنند كه داراي تبحر و شهرت و خلاقيت در يك بخش تخصصي مي باشند.

در بازار مالي نيز اين موضوع در اكثر كشورها و شركتها و نهادهاي مالي و پولي صادق بوده و هست.اما متاسفانه در كشور بعضا مشاهده مي شود كه افرادي در برخي شركتهاي بزرگ و نهادهاي مالي مشغول به كار هستند كه هيچ گونه سنخيتي با آن جايگاه ندارند.

اكنون در تعدادي از بانكهاي كشور افرادي در قامت هيات مديره قرار دارند كه با كمترين تجربه و دانش بانكي، سكان نهادهاي مالي را در دست گرفته اند.اين افراد همه نوع شغل و سمت را تجربه كرده و حالا نيز مي خواهند بانكدار باشند.

نمونه آن يك بانك خصوصي است كه در راس هيات مديره اش فردي قرار دارد كه هيچ گونه تجربه بانكي نداشته و تخصص اصلي اش چشم پزشكي است!

اين بانك كه چهار سالي از عمر آن مي گذرد،در هيات مديره ‌اش مهندس هم دارد كه نشان از علاقه مهندسان و پزشكان به بانكداري است!

نمونه اين گونه هيات مديره ها در بانكهاي كشور زياد است و هستند مواردي كه فرد تاكنون يك روز هم امور بانكي ساده را انجام نداده و تنها به واسطه پول توانسته بانكدار هم شود.

اگر قرار بر داشتن شبكه منظم و قدرتمند بانكي است بايد بانك مركزي هم در تائيد صلاحيت افراد يك بازنگري جدي داشته باشد و به سوابق كاري و علمي مرتبط نيز توجه كند.
https://akhbarbank.com/vdcfcxd0.w6dmmagiiw.html
تازه ترین اخبار