۰
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۴
دبير كل بانك مركزي:

آخرین رقم نقدینگی در جامعه 530 هزار میلیارد تومان شد

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌کنیم میزان رشد نقدینگی تا پایان امسال بین 23 تا 25 درصد باشد، اضافه کرد: رشد نقدینگی در آبان ماه به 23 تا 24 درصد رسیده و بنا به آمار آخرین میزان نقدینگی موجود در جامعه 530 هزار میلیارد تومان است.
آخرین رقم نقدینگی در جامعه 530 هزار میلیارد تومان شد
محمود احمدی با تاکید بر این که برنامه بانک مرکزی این است که سیاست‌های کاهش نقدینگی به تشدید رکود منجر نشود از تشکیل کارگروهی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از شرایط رکود خبر داد. 

وي درباره اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی اظهار کرد:برنامه این است که سیاست‌های به کار گرفته شود که سیاست‌های کنترل نقدینگی منجر به رکود نشود. 

احمدي در ادامه از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت،معدن و تجارت،جهاد کشاورزی،امور اقتصادی و دارایی برای اتخاذ تصمیماتی برای کمک به بخش تولید و خروج اقتصاد از رکود خبر داد و گفت:بنا به آخرین آمار حجم نقدینگی به ۵۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

دبیرکل بانک مرکزی با اشاره به این که پیش‌بینی می‌کنیم میزان رشد نقدینگی تا پایان امسال بین ۲۳ تا ۲۵ درصد باشد، اضافه کرد: رشد نقدینگی در آبان ماه به ۲۳ تا ۲۴ درصد رسیده و بنا به آمار آخرین میزان نقدینگی موجود در جامعه ۵۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه به اعطای تسهیلات از سوی شبکه بانکی به بخش تولید اشاره و خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات به بخش‌هایی که تعطیل شده‌اند و می توانند با دریافت این تسهیلات مجددا فعال شوند را در بانک مرکزی دنبال می کنیم.
https://akhbarbank.com/vdcguu9x.ak9zq4prra.html
تازه ترین اخبار