۰
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سرمایه گذاران باید با دوری از شتابزدگی و با هدف درازمدت وارد بازار سهام شوند ، گفت : اعتماد به بورس افزایش یافته است.
توصيه صالح آبادي به سهامداران براي ورود به بازار سرمايه
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، علی صالح‌آبادی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : بازدهی بازار سرمایه بیشتر شده است و نقدینگی های جدیدی با توجه به رونق بازار سرمایه و افزایش سودآوری شرکت ها وارد بازار سرمایه می شود.
وی گفت : شاخص ها طبیعتا افت و خیز دارند و این طور نیست که همیشه مثبت یا منفی باشند، نوسان شاخص ها روند طبیعی بازار سرمایه است اما همیشه به سرمایه گذاران توصیه می شود به افت و خیزهای کوتاه مدت نگاه نکنند و روند بلند مدت را مد نظر داشته باشند و رشدهای بلندمدت را توجه کنند. 

صالح آبادی گفت : ورود به بازار سرمایه با برنامه و مطالعه باشد و مردم به پتانسیل های ذاتی شرکت ها توجه و سهام مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

وی تاکید کرد : نقد شوندگی یکی از شاخص های مهم بورس است و هر سرمایه گذاری باید در هر زمانی که بخواهد به راحتی وارد این بازار شود و خرید کند و هر وقتی که بخواهد به راحتی خارج شوند و سهم خود را بفروشند و مشتری هم باشد. 

رئیس سازمان بورس گفت : روان بودن بازار یک شاخص مهم است که خوشبختانه ما در مواقع مختلف به رغم نوسان های بازار، این نقد شوندگی را داریم و حجم معاملات نیز افزایش پیدا کرده و گاهی روزانه یک هزار میلیارد ریال هم معامله داشتیم که نشان دهنده نقد شوندگی سهام است. 

صالح آبادی به هموطنان توصیه کرد : سبدی از سهام را انتخاب و سرمایه گذاری کنند که بازدهی متوسطی نسبت به کل بازار داشته باشد. 

وي گفت : تضعیف بازارهای رقیب مانند ارز و سکه و مسکن کمک کرده است سرمایه گذاران جدیدی وارد بازار سرمایه شوند. 

صالح آبادی از رسد نقدشوندگی بازار سهام خبر داد و گفت: بسترهای الکترونیکی خوبی در بازار سرمایه ایجاد شده است و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار در بازار سرمایه ایران حضور دارند که و در منطقه رتبه اول را داریم. 

رئیس سازمان بورس افزود: پاکستان با اینکه بیش از دو برابر جمعیت ایران را دارد حدود ۴۰۰ هزار سهامدار در بازار سرمایه این کشور فعال هستند و این رقم در ترکیه به کمتر از یک میلیون نفر می رسد. 

وي در این حال تصریح کرد : نباید تنها به رکوردهای شاخص بورس توجه کنیم بلکه معیارهای مختلفی همچون نقدشوندگی، دفعات معاملات، ارزش بازار و ... هم به طور متوازن توجه شود.
https://akhbarbank.com/vdcizraz.t1avy2bcct.html
تازه ترین اخبار