۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۱

هفته ای مثبت برای طلا

منحنی قیمتها در یک هفته گذشته با ثبت نوسان افزایشی در پی شکستن سطح مقاومتی 1300 دلار توسط اونس، رشد 13 هزار تومانی هر مثقال طلای 17 عیار را به نمایش گذاشت و این در حالیست که حداقل تقاضای تجاری متوجه بازار داخل است.
هفته ای مثبت برای طلا
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، با پایان یافتن تعطیلات هفتگی و آغاز به کار بازارهای جهانی اونس با تحت فشار بودن دلار و کاهش چشمگیر آن، مرز ۱۳۰۰ دلار را در نوردید و تا سطح ۱۳۴۹ دلار بالا رفت که البته بر این بها تاب نیاورد و تا نرخ ۱۳۳۴ دلار و ۸۰ سنت عقب نشینی کرد.

بنابراین گزارش، بازار طلای داخل روز شنبه را با تداوم روند کاهشی آغاز و ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار را به زیر مرز ۱۰۰ هزار تومان برد و این در شرایطی است که طلای جهانی با افزایش بر ۱۲۹۷ دلار و ۷۰ سنت بسته شد.

در روز شنبه هر مثقال طلای ۱۷ عیار و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۵۰۰ تومان و ۱۷۵۴ تومان، بر ۴۲۷ هزار تومان و ۹۸ هزار و ۵۰۴ تومان قرار گرفت.
این گزارش می افزاید، در روز یکشنبه در غیاب بازارهای جهانی و با یکه تازی دلار، بازار طلای تهران به جبران قیمتها پرداخت و ارزش هر مثقال و گرم طلا را به ۴۲۹ هزار تومان و ۹۹ هزار و ۳۵ تومان رساند.

در روز دوشنبه پیروزی شینزو آبه و حزب حاکم ژاپن در انتخابات پارلمانی این کشور تأثیر زیادی بر افزایش ین و کاهش ارزش دلار داشت که در نتیجه قیمت جهانی طلا با افزایش چشمگیر مرز ۱۳۰۰ دلار را پشت سر گذاشت و تا سطح ۱۳۳۵ دلار و ۴۰ سنت بالا آمد.
در این روز بازار داخل نیز به رشد قیمتها پرداخت و هر مثقال و گرم طلا تا سطح ۴۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۰۰ هزار و ۹۹۰ تومان افزایش یافتند.

براساس این گزارش، روز سه شنبه قیمت طلا با کاهش بیشتر ارزش دلار بیشترین رشد خود را طی یک ماه اخیر تجربه کرد و در سطح ۱۳۴۹ دلار به معاملات پایان داد. 

تغییرات قیمتی بازار طلای تهران بیانگر ثبات نسبی قیمتها بود و هر مثقال و گرم طلا در روز سه شنبه ۸۰۰ و ۱۸۰ تومان کاهش یافتند.

بر پایه این گزارش، در روز چهارشنبه قیمت اونس جهانی ۲ در صد کاهش یافت که ادامه این روند در روز پنج شنبه به دنبال انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در خصوص وضعیت آمریکا و منطقه یورو، قیمت طلا را به ۱۳۲۸ دلار و ۶۰ سنت رساند. 

اما بازار طلای تهران روز چهارشنبه با افزایش قیمتها مواجه شد و بهای هر مثقال بر ۴۴۳ هزار تومان بسته شد که این نرخ در روز پنج شنبه به ۴۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان بدل شد و بازار تهران با رشد ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومانی هر مثقال نسبت به روز شنبه به کار خود خاتمه داد.

به گزارش طلا به دنبال کاهش شدید ارزش دلار در بازارهای بین المللی در اواخر هفته گذشته قیمت اونس جهانی برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و در روز جمعه با نوسان بر بهای ۱۳۳۴ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.
https://akhbarbank.com/vdcfecdy.w6dttagiiw.html
تازه ترین اخبار