۰
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
در نظر سرمایه گذاران دور نمای طلا منفی است

دورنمای طلا همچنان نزولی است

گروه بانکی "سوسیته جنرال" اعلام کرد بزرگ‌ترین عقب‌گرد قیمت طلا از سال ۱۹۹۹ تاکنون، باعث تصحیح قیمت صعودی این فلز شد اما احساس منفی سرمایه گذار به این معنی است که دورنمای طلا همچنان نزولی است.
دورنمای طلا همچنان نزولی است
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، بلومبرگ گزارش داد: این بانک زمانی که طلا در آوریل دچار روند نزولی شد، پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا به ۱۱۵۰ دلار در سال ۲۰۱۴ می‌رسد. عقب‌گرد قیمت هنگامی که معاملات تحویل‌ فوری گرا‌ن‌تر از معاملات با تاریخ تحویل دیرتر هستند، نشان دهنده کمبود عرضه است. نرخ لیزینگ برای طلا که بازتاب هزینه استقراض برای این فلز است، هفته گذشته در لندن به بالاترین نرخ در چهار سال و نیم گذشته رسید. 

رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در لندن پیش بینی می‌کند با توجه به قوی بودن تقاضا برای طلای فیزیکی، محدودیت تحویل فوری برای یک آینده قابل پیش بینی ادامه داشته باشد. به دلیل کاهش قیمت، اندکی جابجایی در بازار فیزیکی وجود دارد و افزایش تقاضای فیزیکی خارج از چین مشاهده می‌شود که در هند البته کمتر شده است. به گفته وی، تقاضای فیزیکی قوی به دنبال کاهش شدید قیمت در ماه ژوئن به بازار طلا بازگشته و این افزایش تقاضا در نرخ‌های بالاتر بازارهای داخلی و نرخ‌های هزینه استقراض بازتاب پیدا کرده است. 

پس از اینکه طلا در ژوئن به پایین‌ترین قیمت در ۳۴ ماه گذشته کاهش یافت و بانک‌های جهانی شامل "سوسیته جنرال" و "کردیت سوئیس" قیمت مورد پیش بینی برای این فلز را کاهش دادند، خرید فیزیکی به میزان چشمگیری افزایش یافت. 

طلا برای تحویل فوری در بازار لندن ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۳ دلار در هر اونس رسید. بهای این فلز که در ۱۲ سال گذشته به طور متوالی صعود کرده بود، در ۲۸ ژوئن به ۱۱۸۰ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از اوت سال ۲۰۱۰ بود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ درصد کاهش داشته و کاهش قیمت امسال بیشترین میزان از سال ۱۹۸۱ خواهد بود. طلا در شاخص GSCI استاندارد اند پورز از ۲۴ کالا، پس از نقره و ذرت بدترین عملکرد را در سال جاری داشته است.
منبع:اتحاديه طلا و جواهر
https://akhbarbank.com/vdcd5k0f.yt0k96a22y.html
تازه ترین اخبار