آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌‌‌ها در ایران ابلاغ شد

24 آبان 1401 ساعت 9:46

آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌‌‌ها در ایران که به تصویب هیات وزیران رسیده در ۱۳ماده و با امضای معاون اول رئیس‌ جمهور ابلاغ شد.


به گزارش اخباربانک، آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌‌‌ها شامل ۱۳ماده است که شهریور سال جاری به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور در هیئت دولت تصویب و ۲۲ آبان‌ با امضای محمد مخبر به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شد.

براساس این گزارش از این پس هرگونه فعالیت مربوط به استخراج رمزدارایی اعم از واردات، تولید، فروش و تعمیرات تجهیزات تنها با دریافت مجوز از وزارت صنعت و از طریق رویه قانونی تجاری و گمرکی مجاز است و با متخلفان برخورد خواهد شد. وزارت صنعت نیز موظف است اطلاعات دریافت‌کنندگان این مجوز را در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد.

وزارت صنعت می‌تواند در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صلاحیت صدور این مجوز را به مناطق آزاد واگذار کند. همچنین صدور هرگونه مجوز استخراج رمزدارایی از سوی وزارت صنعت یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای متقاضیان برق پس از هماهنگی با وزارت نیرو و برای متقاضیانی که برای استخراج نیازمند تامین گاز یا سوخت فسیلی هستند پس از هماهنگی با وزارت نفت است.

سازمان ملی استاندارد نیز موظف شده با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنعت و ارتباطات برچسب انرژی، استانداردهای کیفیت توان الکتریکی و استانداردهای فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات استخراج رمزدارایی را تدوین و ابلاغ کند.


کد مطلب: 88088

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/88088/آیین-نامه-استخراج-رمزدارایی-ها-ایران-ابلاغ

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com