گزارش بازار بورس 13 دی

13 دی 1394 ساعت 13:32


امروز شاخص توانست تنها 10.00 واحد (0.02%) رشد کند، و بر روی عدد  61.710.10  بایستاد.

نمادهای همراه(22.44+)، فولاد(17.38+)، وپاسار(15.19+)، وبشهر(14.97+) بیشترین تاثیر مثبت و نماد وغدیر(37.38-)، مبین(21.14-)، وبملت(20.4-) بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص بورس داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 1.90 واحد به عدد 681.50 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 113.8 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن با 9 میلیارد تومان مربوط به نماد "وصندوق2" بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 615.270 میلیون سهم رسید که "ومعادنح" با معامله 45 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: بترانس، فلوله، قزوین

بیشترین عرضه : شتهران، سصفها، واتیح

* گروه هاي وسایل ارتباطی، دستگاههای برقی، محصولات چوبی به ترتیب برترین­های گروه صنعت شدند.

* بیشترین افزایش قیمت: وتوصا(7.36+)، وبشهر(7.02+)، لپارس(5+)

* بیشترین کاهش قیمت: قشهد(4.86-)، لبوتان(4.6-)، قشکر(3.87-)

نگاهی کلی بر روند بازار:    

       طی معاملات هفته گذشته بازار سرمایه با روندی افزایشی همراه شده و دو دلیل عمده و اصلی آن اخباری که در خصوص گام های عملی در جهت اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها منتشر شد می باشد و خبر مهم دیگر کاهش نرخ بهره بین بانکی به محدوده 20 درصدی است، به نظر می رسد این دو مهم، نوسانات مثبت را در بازار ایجاد کرده باشد.

     لغو تحریم ها و کاهش نرخ بهره بین بانکی، باعث ایجاد روندی مثبت در بازار بورس شده است چرا که کاهش نرخ بهره بین بانکی، سیگنال کاهش نرخ سود سپرده ها را با اندکی تأخیر به بازار می دهد. اما این اخبار مثبت در حالی است که در اقتصاد جهانی و داخلی همچنان شاهد رکود بوده و قیمت نفت و کالاها نیز رو به کاهش می روند و تا زمانی که این فاکتورها بهبود نیابند نمی توان رشد بازار را پایدار دانست.

    به گفته یکی از کارشناس بازار سرمایه با توجه به شرایط حاکم همانطور که عنوان شد نمی توان انتظار رشد چشم گیر و یا محسوسی را در صنایع و قیمت سهام شرکت ها داشت اما بر روی سهام خاص انتظار بازدهی مثبت طی میان مدت می رود. وی تأکید کرد: درکنار تمامی موارد ذکر شده، باید بگوییم هر زمان که در بازار به طور واقعی نشانه هایی از حضور سرمایه گذاران خارجی ببینیم، می توان به طور قطع به بهبود شرایط رکود اقتصادی از طریق این عامل خارجی امیدوار شد، همچنین در مقابل این امر نیز رشد نرخ دلار و تضعیف ریال در کشور نیز می تواند یک عامل داخلی در جهت خروج از رکود باشد چرا که این امر شرایط رقابتی و افزایش مصرف را فراهم می کند که به نفع بسیاری شرکت های فعال در بورس می باشد، البته گفتنی است با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی ممکن است این روند اندکی با تأخیر انجام شود.  

   امروز شاخص با شروعی مثبت معاملات خود را آغاز کرده ولی با گذشت یکساعت از انجام معاملاتی کم نوسان شاخص به بازه منفی نزول کرد. با انجام معاملات بلوکی مثبت در دقایق آخر، شاخص دوباره روندی مثبت در پیش گرفت و در نهایت سبز پوش به ثبت رسید.

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض گروه های بورسی 

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه محصولات شیمیایی:

گروه فلزات اساسی:

گروه فرآورده های نفتی:

گروه محصولات غذایی:

گروه انبوه سازی:

گروه سیمان:

گروه استخراج نفت گاز:

گروه سرمایه گذاری:

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

وتوصا، وبشهر، سكرد، خزر، غگل، و اتي، و اتيح، خوسازح، مفاخر، قچار

توقف نمادهای معاملاتی:

وغدیرح

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 40378

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/40378/گزارش-بازار-بورس-13-دی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com